Meer aandacht voor langzaam rijdende, a.u.b

cheetah694

MF'er
13 sep 2017
238
81
NL
Ik rijd elke dag met mijn motor woon-werk en overal en ik ben het echt zat. Ik heb dus vandaag het volgende bericht naar de politie verstuurd. Ik weet dondersgoed dat het helemaal niets gaat veranderen, maar ten minste heb ik gezegd wat ik al lang wilde:

Goedendag,

Ik kijk regelmatig het programma Wegmisbruikers en ik zie dat mensen die te snel rijden vaak beboet worden en dat is prima. Maar ik zie bijna nooit in het programma dat mensen die te langzaam rijden beboet worden. En het verkeer verstoppen is ook strafbaar, hoor! Ik geloof sterk dat zulke mensen meer gevaarlijk zijn want waarom zou je 35 km/u rijden waar 50 mag? Waarom zou je stapvoets door een rotonde rijden of onnodig vorrang geven? Misschien zijn ze gedronken, misschien zitten ze met die telefoons te klooien of gewoon niet vaardig genoeg zijn. Maar dan is het een kwestie voor CBR wat al die onvaardige rijders op pad doen. Een voertuig bedienen is een recht, niet een plicht.

Alles in Nederland is gericht om "sportieve" rijders te beboeten, maar volgens mijn zijn ze vaak vaardig en oplettend genoeg. Langzame rijders is een verborgen gevaar! Let daar eens op.

Groet,
<Mijn naam>

Je kan lachen, maar ik maak het elke dag mee! Elke dag.
 
Laatst bewerkt:
Ik moet ook wel een beetje lachen,al snap ik je irritatie wel.

Maar die borden aan de kant van de weg geven een MAXIMUM snelheid aan,geen minimum.

Volgens mij is er tegenwoordig ook geen minimum snelheid meer op de snelweg, kan hooguit een artikel 5 (dat is toch het goeie nr? ) worden, voor gevaarlijk gedrag.
 
Ik rijd elke dag met mijn motor woon-werk en overal en ik ben het echt zat. Ik heb dus vandaag het volgende bericht naar de politie verstuurd. Ik weet dondersgoed dat het helemaal niets gaat veranderen, maar ten minste heb ik gezegd wat ik al lang wilde:Je kan lachen, maar ik maak het elke dag mee! Elke dag.
Verschrikkelijk man. Dat je evengoed nog de kracht kunt vinden om het hier te posten is bewonderenswaardig.
 
Hallo aleks, de politie hier. Wij hebben besloten een minimum snelheid te handhaven van 100km/h op alle snelwegen, op straffe van een boete ter hoogte van €295 exclusief administratiekosten. Dit betekend wel dat er in geval van file ook gewoon wordt beboet. Wij verwachten dat binnen enkele weken alle problemen zijn opgelost omdat iedereen die regelmatig in de file staat dit dan niet meer kan betalen. Dit heeft ook voordelen voor het milieu en de verkeersveiligheid. Hou dus nog even vol, wij gaan komende maandag van start met dit beleid.

Groet,
de Politie
 
latest
 
Er zal ook vast een reden zijn waarom mensen langzaam of voorzichtiger rijden. Meestal zijn dat ouderen en bij die groep mensen vind ik het helemaal niet erg. Gisteren zat ik ook achter een ouder iemand die de rotondes met 20 nam en 40 reed in 50 zone. Maakt toch niet uit? Die mensen blijven mooi mobiel met de auto. Ik vind niet dat ze voor gevaar zorgen. En als je het dan zo irritant vind dan haal je toch gewoon rustig in?
 
Als mensen rustig rijden vind ik het echt niet erg, zolang ze je er ook maar voorbij laten.
Sommige figuren vinden het nodig om je af te snijden op het moment dat je er voorbij wilt.
Dan krijgt iemand 2x een minnetje.
 
Ja ja Nederland vergrijst heb ik begrepen :z ,dus reken maar op nog meer sukkelende oudjes. :Z
ik ben zelf ook niet meer vooruit te branden '( ,al heeft dat een andere reden. B|
Maar maak je niet zo druk :N ,is veel beter voor je bloeddruk :( ,anders word je nooit zo,n langzaam rijdend oudje :+ ;)
 
Misschien zijn ze gedronken 😁

Ma klopt wel als je achter zo'n langzaam figuur zit ga je proberen der zo snel mogelijk voor te komen met een actie.
 
Er zal ook vast een reden zijn waarom mensen langzaam of voorzichtiger rijden. Meestal zijn dat ouderen en bij die groep mensen vind ik het helemaal niet erg. Gisteren zat ik ook achter een ouder iemand die de rotondes met 20 nam en 40 reed in 50 zone. Maakt toch niet uit? Die mensen blijven mooi mobiel met de auto. Ik vind niet dat ze voor gevaar zorgen. En als je het dan zo irritant vind dan haal je toch gewoon rustig in?

Ik dacht gisteren dat ik achter een zwaar beschonken automobilist reed.

Op een eenbaansweg 50 rijden waar je 70 mag.
Bij elke bocht rechtdoor rijden, de berm meenemen en weer bijsturen.
De rotonde stapvoets en "hoekerig" nemen.

Toen ik de auto eindelijk voorbij kon gaan bleek het geen dronkenlap te zijn die 2 kratjes bier op had, maar een bejaarde vrouw van 70/80 jaar. Deze vrouw was ik liever niet tegengekomen op een voorrangsweg waarbij ze linksaf de weg op draait.

Motorrijder dood.

"Ja... Verschrikkelijk!"
"Ik heb echt niets gezien..."
"Hij was er ineens..."

-O-
 
Ik hoop dat de andere kleine dingen in het leven je niet ook zo veel frustratie bezorgen.
Ik rij overigens ook wel eens langzaam over een rotonde, bv als ik een hele hoop troep / kostbare dingen achter in de auto heb.

Mijn opa is wel ooit langs de kant van de weg gezet toen hij 70 km/h op de snelweg reed en vrachtwagens gingen inhalen. Daarna was hij zo wijs om nooit meer de snelweg op te gaan en alleen nog bonnen de bebouwde kom te rijden.
 
Laatst bewerkt:
35 waar je 50 mag vind ik niet eens zo langzaam, kan je er ook gemakkelijker voorbij als je dat wil en kan.

Wat hier eerder ook staat ik rij ook wel eens rustig over de rotonde meestal omdat er dan kwetsbare dingen in de auto liggen of iets.

Voorrang geven voor bv fietsverkeer bij een rotonde terwijl ze er geen recht op hebben vind ik wel hatelijk, fietsers denken soms al dat ze alles kunnen maken en dan gaan automobilisten ook nog eens voorrang geven waar het niet moet en als je er achter rijd en het niet verwacht mag je weer flink in de ankers.
Maar ja zo maar ik elke dag wel iets mee wen je ook wel weer aan als je elke dag op de motor zit.
 
De verkeersremmende maatregelen die steeds vaker worden toegepast maken het deelnemen ah verkeer ook niet leuk. Dan idd die langzaamrijdende verkeersinzichtloze deelnemers erbij en je hebt een land waar motorrijden niet leuk meer is.
Ik snap ts wel.
 
Als ze gelijk alle halfzachten kunnen neerknuppelen die denken dat ze gaan aquaplaneren bij 15 km/h in de motregen dan heb je mijn stem.

Can I get an Amen?
 
Als je op de motor last hebt van langzaam rijdend verkeer dan doe je toch echt iets verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Het is een max.. t hoeft niet..
Mensen rijden ook kalmer uit economische overwegingen.
( lees, ze verdienen er aan )

( voorbeeldje, moet veel voor m'n werk een eind over de A58 , max is daar 130 )
Dan gebruikt m'n koekblik 1/10

Rij ik 100 , doet ie 1/14

Ik krijg betaald per uur, en per kilometer..

Ik rij dus 100...
 
Rond het tijdstip van de post was ik ook gedronken ;)

Ik snap de frustratie: 70km/h op de snelweg bijvoorbeeld kan soms best voor een schrikreactie zorgen. Van vrachtwagens verwacht je 't en die zie je van ver. Echter, als je voorganger opeens uitwijkt en dat er dan heeeeel snel zo'n auto'tje dichterbij komt..

Maar ach, niet iedereen is een snelheidsduivel, en dan zo kun je nog een keer inhalen met legale snelheden. Zoals een ander hot-topic van dit forum beschrijft had dan misschien iemand zijn rijbewijs nog gehad ;).
 
Langzaam rijden heb je in ieder geval nog invloed op, je kunt er vaak wel ergens langs en dan ben je ze kwijt, vervelender zijn de mensen die te pas en te onpas met mistlampen aan rijden :N

Kwam er eergsiteren 1 tegen die (in het donker) zijn stadlichtjes aanhad en daaronder paar mooie mistlampen/verstralers aanhad en achter ook mistlamp..super stoer man :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan