Meer aandacht voor langzaam rijdende, a.u.b

Langzaam rijden heb je in ieder geval nog invloed op, je kunt er vaak wel ergens langs en dan ben je ze kwijt, vervelender zijn de mensen die te pas en te onpas met mistlampen aan rijden :N

Kwam er eergsiteren 1 tegen die (in het donker) zijn stadlichtjes aanhad en daaronder paar mooie mistlampen/verstralers aanhad en achter ook mistlamp..super stoer man :t
Nee, jij hebt lekkere lampen Sander! :t :P
 
Gewoon inhalen. Rechts, links.
Alleen er tussendoor doe ik niet.
 
Irritant is vooral na 19:00 op de A2 tussen Vinkeveen en Utrecht.
Max snelheid is dan 130 km/h en dan op de 3e baan met 90 km/h blijven rijden.
Niet 1 maar wel 10 A 20 auto's verdeelt over de banen 2 3 en 4 waar je om heen moet laveren.
(geteld vanaf de rechter vluchtstrook)

Meestal doe ik dan als ik er voorbij ben heel demonstratief knipperlicht aan en helemaal naar de rechterbaan.
En soms heel soms komt de boodschap over.
 
Er zal ook vast een reden zijn waarom mensen langzaam of voorzichtiger rijden. Meestal zijn dat ouderen en bij die groep mensen vind ik het helemaal niet erg. Gisteren zat ik ook achter een ouder iemand die de rotondes met 20 nam en 40 reed in 50 zone. Maakt toch niet uit? Die mensen blijven mooi mobiel met de auto. Ik vind niet dat ze voor gevaar zorgen. En als je het dan zo irritant vind dan haal je toch gewoon rustig in?

Die mensen gaan langzamer rijden omdat ze het niet meer bij kunnen houden qua informatieverwerking. Het probleem is alleen dat besluiten welke kant je op gaat of wat je gaat doen ook veel langzamer gaat. Met als gevolg dat alles wat niet rechtdoor gaan is, vaak plotseling gaat en zonder alle andere stappen te volgen die je normaal doet voor je een manoeuvre uitvoert (kijken, richting aangeven, snelheid aanpassen, etc etc).

Het gaat langzaam, en dan nog steeds niet veiliger. Als het allemaal te snel voor je gaat bij normale snelheden moet je misschien niet meer achter het stuur klimmen. Maar dat zijn mensen die niet doorhebben dat alles niet sneller gaat, maar dat zij langzamer zijn geworden. En soms is er een ongeluk voor nodig voor mensen dat van zichzelf inzien.
 
Irritant is vooral na 19:00 op de A2 tussen Vinkeveen en Utrecht.
Max snelheid is dan 130 km/h en dan op de 3e baan met 90 km/h blijven rijden.
Niet 1 maar wel 10 A 20 auto's verdeelt over de banen 2 3 en 4 waar je om heen moet laveren.
(geteld vanaf de rechter vluchtstrook)

Meestal doe ik dan als ik er voorbij ben heel demonstratief knipperlicht aan en helemaal naar de rechterbaan.
En soms heel soms komt de boodschap over.
In Holland tellen we vanaf de middenberm.

(Iets om rekening mee te houden als je een ongeval meldt bij de hulpdiensten)
 
Ik stel voor dat iedereen eens een maandje naar Canada gaat.
Als je kijkt hoe relaxed het verkeer daar is... geen gehaast, geen toeterende eikels, geen bumperklevers. Gewoon simpel en veilig verplaatsen.

Wij zijn als Hollandse volkje gewoon erg ongeduldig en dat uit zich vooral in het verkeer. :)
 
Meestal neem ik het verkeer zoals het is. *O*
Maar waar ik super-allergisch voor ben zijn die ondingen zoals hieronder.
Vaak heel goed herkenbaar als koploper in de file..............

Brommobielen :(

Nog erger: Personenauto's omgekat naar landbouwvoertuig :r
Je denkt er rijdt een auto. Dichterbij zie je dan een 3-hoekig bord achter de ruit... :X

Als ik ze zie dan MOET ik ze inhalen............links, rechts en desnoods er overheen })
 
Ik stel voor dat iedereen eens een maandje naar Canada gaat.
Als je kijkt hoe relaxed het verkeer daar is... geen gehaast, geen toeterende eikels, geen bumperklevers. Gewoon simpel en veilig verplaatsen.

Wij zijn als Hollandse volkje gewoon erg ongeduldig en dat uit zich vooral in het verkeer. :)
Ik vind het verkeer in Montreal erger dan in Den Haag.
 
Ik stel voor dat iedereen eens een maandje naar Canada gaat.
Als je kijkt hoe relaxed het verkeer daar is... geen gehaast, geen toeterende eikels, geen bumperklevers. Gewoon simpel en veilig verplaatsen.

Wij zijn als Hollandse volkje gewoon erg ongeduldig en dat uit zich vooral in het verkeer. :)

Twee keer zo veel inwoners op 25 keer zo veel oppervlakte. Tja ...
 
Laatst bewerkt:
In Holland tellen we vanaf de middenberm.

(Iets om rekening mee te houden als je een ongeval meldt bij de hulpdiensten)
En in de rest van Nederland?

Volgens mij telt politie en RWS omgekeerd tov elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En in de rest van Nederland?

Volgens mij telt politie en RWS omgekeerd tov elkaar.
Dat zou je denken, maar de politie mag tegen de stroom in rijden. Bij hun is dan de linker nummer 1 (vluchtstrookkant), en zo verder. Komt op hetzelfde neer, maar kan inderdaad verwarrend zijn.
 
Tja het is en blijft mensenwerk aan het verkeer deelnemen,om dat enigszins in goede banen te
leiden hebben ze het rijbewijs en verkeersregels uitgevonden,daarnaast ook nog de politie
om toezicht te houden en te handhaven,allemaal heel mooi.Maar dan blijft er toch over dat ieder
mens zijn eigen wil heeft en die ook toepast naar eigen inzicht,sommige houden zich zo goed mogelijk aan de regels,anderen denken dat de regels niet voor hun gelden,en zo kan je er nog van alles tussenin bedenken wat mensen doen in het verkeer.Dus leer er mee leven want ook de politie kan niet alles in de gaten houden :N :W .
 
Terug
Bovenaan Onderaan