Meer chopper geluid creëren

Gewoon twee dingen;
1) Feit dat of ze nu een geluidslimiet zetten, of simpelweg bordjes verboden voor motorfietsen van Y tot X, er zijn veel mooie wegen in Europa waar we dan niet meer mogen rijden. En dijkjes valt niet eens onder mijn definitie van mooie wegen.
2) Ik denk dat het probleem is dat de techniek veel verder is dan de wetgeving. Een geluidsmeting kan geen onderscheid maken tussen uitlaat geluid, inlaat geluid, of het resultaat van een uiensoepje. Veel motoren hebben nu inlaat en uitlaat kleppen (néé niet die boven de zuigers), die gewoon niet opengaan wanneer je in neutraal het gas open draait. Kun je wel testen op een rollenbank. Gaan de overheden nu mobiele rollenbanken aanschaffen op kosten van de belastingbetaler, of gewoon een €10 bordje ophangen 'verboden' voor motoren
 
Informeer bij motorzaken of google even op "uitlaat vl1500".
Als je uitlaten met een E-keur koopt ga je nooit problemen krijgen met de politie,in eender welk land.
Zonder E-keur kan je voeg of laat problemen verwachten.
Toch gek dat ik bij de RDW een kenteken kreeg op mijn eigenbouw waar een uitlaat zonder E-keur op zit.
 
Ik lees dit even, geluid en euro 5 zijn niet met elkaar verbonden. De euro 5 gaat over uitstoot.

Er werd al over gesproken maar Euro 5A wat in 2024 van kracht word moeten fabrikanten het geluid van de motorfiets reduceren tot een nader te bepalen grenswaarde. Euro 5 voor aankomend jaar is dit nog niet van toepassing daar heb je gelijk in.
 
Er werd al over gesproken maar Euro 5A wat in 2024 van kracht word moeten fabrikanten het geluid van de motorfiets reduceren tot een nader te bepalen grenswaarde. Euro 5 voor aankomend jaar is dit nog niet van toepassing daar heb je gelijk in.
Heb je een bron? Ben wel geinteresseerd.
 
Dan heb je pech :P
Ik heb er toch op geklikt en kreeg een enorme lap tekst. Maar daar staat maar 1x de 5a in benoemd en dat is tot nog toe het enige wat ik ben tegen gekomen.
Ik zoek dus eigenlijk nog steeds een bron die vermeld wat het inhoud.
 
Jij trapt in hetzelfde wespennest als ik deed...pas maar op!...😉
Als ik geen gelijk heb hoor ik het graag. Wil alleen wel verwijzingen naar fatsoenlijke bronnen. Niet 1 artikel waar er 1 zinnetje over in staat. Ik kan zo snel de europese wetgeving ook niet vinden, maar die wil ik desnoods wel doorlezen.
 
Hey hallo luitjes,
ik ben sinds kort in het bezit van een dikke vl1500 intruder en nou vroeg ik me af of er uitlaten beschikbaar zijn die wat zwaarder klinken maar die wel onder de limiet blijven van mevr. Justitia
Zoja welke zouden dat zijn en waar kan ik die scoren?

Alvast bedankt
Mvg
link weg gehaald.



nee , hebben niks voor dat model
 
Toch gek dat ik bij de RDW een kenteken kreeg op mijn eigenbouw waar een uitlaat zonder E-keur op zit.
Het gaat hier niet over zelfbouw.
TS vroeg raad over uitlaten waarmee hij geen probleem zou krijgen met de politie,dan is een E-keur de beste garantie.
Of kun jij hem zeggen met welk type zonder E-keur hij geen probleem kan hebben,ook niet in het buitenland?
Als jou uitlaat echt stil is kan het zijn dat je bij een controle geen probleem hebt,maar in Duitsland en Luxemburg is een E-keur + dB killer het eerste waar ze naar kijken.
 
Is dit wat ? Heeft een keurmerk
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210203-161447_Chrome.jpg
    Screenshot_20210203-161447_Chrome.jpg
    71 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan