Meer dan 100% te hard op 30 km zone (boete)

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
3
Staphorst
Ik wou ff terug komen op het verhaal van een week of 6,8? geleden, maar kan de topic niet weer vinden.

Ik reedt tot 96 km per uur daar waar 30 toegestaan is.
Werdt gevolgd door blik op d weg + team (onherkenbaar dus)
Gevolgd tot mijn huis, want ze konden me niet bijhouden
Daar plaats genomen in de auto en de video bekeken
Deal met de agenten gemaakt dat ik gemiddels 63 km had gereden
= dus 33 km te hard daar
Wie fout is moet betalen, makkelijk zat
Dit is in 24 jaar de eerste snelheids boete die ik krijg, want niet betekend dat ik rustig rij, maar mazzel hebben is ook wat.
Denk dat het daardoor ook harstikke meevalt.
Gewoon 205 euro en verder noppa gevolg voor rijbewijs direct.

Hier de boete + romplslomp


Afbeelding%20001%20007.jpg


Afbeelding%20001%20008.jpg


Boetegeld is sneu geld, maar dit valt me 1000% mee, heb direct betaalt gister
 
kijk mooi toch zo!!
Ik ben het eens met je instelling, dat als je te hard rijd en je wordt gepakt dat je dan niet moet mekkeren maar gewoon je portemenee moet trekken.
Als je mag motor rijden ben je immers volwasssen en verantwoordelijk voor je eigen daden, wat natuurlijk niet weg neemt dat het soms te gek is om een beetje te scheuren.
 
Dat denk ik ook/weet ik wel heel zeker.

Baksteen leest dit vast ook, of een andere agent;

Zit hier nog een adder onder het gras? Wat betekend die feitcode? Er zat immers geen verklarende codelijst bij.
 
TV dat duurt wel een maand of 6, een maat van me is net geweest
En ik hoefde het rijbewijs niet in te leveren
(ging naar huis, gasten achter mee aan, zag ze komen, voelde dat het fout was, deed als of ik nodig naar de WC moest, dus hun 5 minuten laten wachten, en toen terug gekomen, ze hadden er begrip voor, maar moest heel niet naar de WC,, maar schoot me zo te binnen) Ze hadden dat ook als reden voor te hard rijden opgeschreven.
 
TV dat duurt wel een maand of 6, een maat van me is net geweest
En ik hoefde het rijbewijs niet in te leveren
(ging naar huis, gasten achter mee aan, zag ze komen, voelde dat het fout was, deed als of ik nodig naar de WC moest, dus hun 5 minuten laten wachten, en toen terug gekomen, ze hadden er begrip voor, maar moest heel niet naar de WC,, maar schoot me zo te binnen) Ze hadden dat ook als reden voor te hard rijden opgeschreven.


:} :}

goed excuus, maar je bent er goed vanaf gekomen
 
heb je je rijbewijs niet in moeten leveren? Het is toch meer dan 50% te hard. Dan heb je veel mazzel gehad. En een dealtje sluiten met de politie...nouuu daar geloof ik niet zo in. Ik denk dat je gewoon veel geluk hebt gehad ;)
 
heb je je rijbewijs niet in moeten leveren? Het is toch meer dan 50% te hard.

50% te hard? Dat is als je meer dan 45 km/u rijdt in een 30 km/u zone.

Of 75 km/u waar je 50 km/u mag... Laten we hopen dat je dan niet meteen je rijbewijs kwijt bent :X
 
Nee, werdt afgemaakt op 63 km, maar je krijgt de video te zien, en daarin gaf ie aan van 96, daar kunnen ze je ook op afrekenen als ze willen

Rijbewijs vorderen kokt pas bij meer dan 50 km te hard bij staande houden en meer dan 69 km te hard bij flitsen, niet bij 100% te hard op een 30 km pad schijnbaar

Moet je bij google 1 x intikken boeten +bereken , dan klopt dit bedrag ook exact.

http://www.om.nl/?s=20&p=pg

Binnen de bebouwde kom en daarbuiten op 80 km-wegen en autowegen

Categorie 1 2
overschrijding tot en met 10 km/h € 30 € 30
overschrijding 11 t/m 15 km/h € 45 € 55
overschrijding 16 t/m 20 km/h € 70 € 90
overschrijding 21 t/m 25 km/h € 100 € 115
overschrijding 26 t/m 30 km/h € 125 € 145
overschrijding 31 t/m 35 km/h € 205 * € 240 *
overschrijding 36 t/m 40 km/h € 240 * € 280 *
overschrijding 41 t/m 45 km/h € 270 * € 320 *
overschrijding 46 t/m 50 km/h € 300 * € 350 *
overschrijding 51 t/m 55 km/h € 365 * € 415 *
overschrijding 56 t/m 60 km/h € 420 * € 520 *
overschrijding 61 t/m 65 km/h € 465 * € 550 *
overschrijding 66 t/m 69 km/h € 520 * € 590 *
overschrijding meer dan 69 km/h Dagvaarding*


Het is gewoon binnen de bebouwde kom, wordt niet gesproken over % en/of 30 km zone's
 
heb je je rijbewijs niet in moeten leveren? Het is toch meer dan 50% te hard. Dan heb je veel mazzel gehad. En een dealtje sluiten met de politie...nouuu daar geloof ik niet zo in. Ik denk dat je gewoon veel geluk hebt gehad ;)
Iets met een klok en een klepel? Rijbewijs inleveren is pas vanaf 50kph te hard.
 
Iets met een klok en een klepel? Rijbewijs inleveren is pas vanaf 50kph te hard.

niet helemaal.. ook bij een overschrijding van meer dan 100%... 30+100%=60 :P


205 euro, niet slecht voor zoveel zendtijd op tv. Je MF sticker is toch wel goed in beeld he 8-)
 
ghehe dan moet ik blik op de weg maar gaan volgen *D

zeker kijken de aankomende maanden
 
Dan is er ook nog zoiets dat gemeenten niet zomaar een 30 bord mogen plaatsen.
Er moet wel aanleiding toe zijn als wegwerkzaamheden of een 30Km-zone die ook als zodanig is ingericht en dus herkenbaar is.

Aan de andere kant sta je er gekleurd op en is die € 205,- écht een vriendenprijs.
Zendtijd bij de STER is aanmerkelijk duurder!
 
Iets met een klok en een klepel? Rijbewijs inleveren is pas vanaf 50kph te hard.


klopt, ik heb het verkeerd gelezen en ik had het moeten weten ;) niet gelijk lepelen :X Dan erbij is 96 km/h (zonder correctie) altijd nog meer dan 50 km/h te hard. :) Praten we niet over die zogenaamde deal :P
 
Laatst bewerkt:
Dan is er ook nog zoiets dat gemeenten niet zomaar een 30 bord mogen plaatsen.
Er moet wel aanleiding toe zijn als wegwerkzaamheden of een 30Km-zone die ook als zodanig is ingericht en dus herkenbaar is.

Aan de andere kant sta je er gekleurd op en is die € 205,- écht een vriendenprijs.
Zendtijd bij de STER is aanmerkelijk duurder!


Inderdaad ik heb gehoord dat ze daarom nooit geen snelheidscontrolles doen bij ons in de buurt op die 30 km wegen
En het stikt er langzamerhand van dus ze hebben mogelijkheden genoeg
De straat waar ik aan woon was tot 15 jaar terug 80 km toen hebben ze er 50 km van gemaakt en een jaar of 4 geleden opeens 30 km
Het enigste dat er veranderd is zijn twee hele lage drempels die je ook met 60 km gemakkellijk kunt nemen
En dus hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan als je het voor laat komen
 
[me]Marianchi ® heeft vandaag een boete binnen gehad omdat ie zich na een avondje stappen niet kon ID-en...
[/me]


€50,- B|


Jij hebt écht zwaar geluk gehad kerel! :}
 
Laatst bewerkt:
nog nooit met een motor een boete gehad[klop klop],ik rijd over het algemeen rustig ,maar let wel goed op eventuele mobiele flitsers.
Ook ik kom nog wel aan de beurt,ben ik niet bang voor.
Zie ze overigens ook wel eens staan met een lasergun in woonwijken :? dacht dat daar altijd flitsauto s toegepast werden?

Gisteravond een politie motor over de a27 die zeker harder als 160 reed.Ikzelf reed maar 120 en ben toen op lange volgafstand erachter aangegaan,ff kijken hoe hard dat hij eigenlijk ging.
Nou de tweehonderd heb ik gehaald,ben toen afgehaakt maar hij bleef maar uitlopen.
En dat dus zonder sirene en van die kerstlampen!!!
Ofwel motorpolitie zijn ook maar mensen,dus heb begrip voor de bakstenen onder ons.
Dus het zijn ook geen lievertjes die grapjassen.
En terug zwaaien ho maar. :r
 
Ben wel gevraagd voor intervieuw, maar heb geweigerd, ik werdt ongevraagd gefilmd, ik zet ook geen vreemde mensen ongevraagd op de foto, op bassis daarvan heb ik dat geweigerd, ik vindt dat zomaar filmen (ook als je in de auto zit video te kijken) en mannier van doen die bijscholing nodigd heeft m.b.t. normen van fatsoen aan dat team
 
Ben wel gevraagd voor intervieuw, maar heb geweigerd, ik werdt ongevraagd gefilmd, ik zet ook geen vreemde mensen ongevraagd op de foto, op bassis daarvan heb ik dat geweigerd, ik vindt dat zomaar filmen (ook als je in de auto zit video te kijken) en mannier van doen die bijscholing nodigd heeft m.b.t. normen van fatsoen aan dat team
In welke zin :? Zoals je het nu zegt klinkt het een beetje als balkenende normen en waarden. :X
Waren ze nogal bot of bevooroordelend naar jou ?

Ik kan me tig van die opnames heugen waarin ze voor rotte vis uitgemaakt worden waarbij kenteken plaatjes verbogen etc. :+
 
Nee niet bot, maar eerst filmen, en dan vragen of je meedoet, dus, nee dus, dan niet, bij erst vragen en dan filmen had ut geen probleem geweest (ik had ze mijn andere eigenbouw motoren ook laten zien, en dat vondem ze geweldig) maar dan hadden ze gewoon eerst toestemming moeten vragen voor het filmen
 
Nee niet bot, maar eerst filmen, en dan vragen of je meedoet, dus, nee dus, dan niet, bij erst vragen en dan filmen had ut geen probleem geweest (ik had ze mijn andere eigenbouw motoren ook laten zien, en dat vondem ze geweldig) maar dan hadden ze gewoon eerst toestemming moeten vragen voor het filmen


En hoe zit je dat voor je?

"meneer u rijdt te hard en krijgt een boete...kunt u dat nog een keer doen, zodat wij filmen?" :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan