meer files 80 km zones

Dirk130

MF veteraan
26 mei 2003
23.928
255
Den Haag
Meer files door 80 kilometerzones

Uitgegeven: 12 november 2005 10:31
Laatst gewijzigd: 12 november 2005 10:49

DEN HAAG - De onlangs ingevoerde 80 kilometerzones op snelwegen veroorzaken meer files. De ANWB denkt echter dat het een kwestie van wennen is en dat dat effect na verloop van tijd zal verdwijnen. Dat zei een woordvoerder van de automobilistenorganisatie zaterdag.

Op 1 november kregen vier stukken snelweg bij dichtbevolkte gebieden in de Randstad een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur. In 2002 werd een dergelijke maatregel genomen op de A13 bij de Rotterdamse wijk Overschie. Doel is het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen en van het verkeerslawaai.

'Rare tijden'

Hoewel er geen concrete cijfers zijn, signaleert de ANWB volgens de woordvoerder sinds de invoering meer opstoppingen. "Er staan files op rare tijden", zegt hij. "Maar dat was in het begin bij de invoering in Overschie ook zo en dat is ook overgegaan."

De 'nieuwe' files zouden ontstaan doordat automobilisten op de rem gaan staan bij het naderen van de zones. De stukken snelweg zijn voorzien van trajectcontrole waarmee snelheidsduivels automatisch worden betrapt.

De nieuwe 80 kilometerzones zijn op de A10 bij Amsterdam, de A20 bij Rotterdam, de Utrechtsebaan in Den Haag en de parallelbanen van de A12 bij Utrecht.

bron: nu.nl

Ik weet niet hoe vaak die woordvoerder in de buurt van overschie komt :X Elke dag staat het er toch helemaal vast. werken doet het mijn inziens in ieder geval niet
:N
 
Hoewel er geen concrete cijfers zijn, signaleert de ANWB volgens de woordvoerder sinds de invoering meer opstoppingen. "Er staan files op rare tijden", zegt hij. "Maar dat was in het begin bij de invoering in Overschie ook zo en dat is ook overgegaan."

Is dat idd overgegaan dan? Ja 's avonds heel laat misschien!
 
En? Zeiken de omwonenden nu niet meer over lawaai, vieze ramen en dikke lucht?

Mooi dat het werkt in ieder geval.. :+
 
Hoewel er geen concrete cijfers zijn, signaleert de ANWB volgens de woordvoerder sinds de invoering meer opstoppingen. "Er staan files op rare tijden", zegt hij. "Maar dat was in het begin bij de invoering in Overschie ook zo en dat is ook overgegaan."

Is dat idd overgegaan dan? Ja 's avonds heel laat misschien!


Haha dat las ik ook op teletekst :)

Sinds die 80KM zone bij overschie is het aantal files daar verdubbeld en heeft het knooppunt Everdingen van de nr1 plek afgehaald...

Achja, we kunnen er toch niks tegen doen helaas :(
 
En? Zeiken de omwonenden nu niet meer over lawaai, vieze ramen en dikke lucht?

Mooi dat het werkt in ieder geval.. :+

Ik merk echt geen verschil qua geluid hoor. Minder geluidsoverlast voor omwonenenden?! Yeah right...
Ik merk wel 1 verschil: het is drukker en 80 is kl..., vooral met in en uitvoegen in de spits...

Echt een briljante vondst 80 op de A4... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan