Meer geluid uit motor halen

Gest

MF'er
3 nov 2009
87
1
Omdat ik nog redelijk nieuw ben in de motor wereld :W even de volgende, misschien voor jullie rare vraag :9 maar ik wil dit toch graag weten;
Het geluid van een motor is uiteraard prachtig om aan te horen. Daarom wil ik er zelfs nog iets meer van ..
Maar wat zijn de opties;
1. Andere uitlaat (heb ik al)
2. Demper eruit (heb ik al)
3. .... ?
 
Uitlaat er af.

Andere open demper.

Wat je moet doen, is wel opnieuw afstellen bij het vervangen/aanpassen van je uitlaat.

'Extra geluid / lawaai !' > 'Meer geluid uit motor halen.'
 
Omdat ik nog redelijk nieuw ben in de motor wereld :W even de volgende, misschien voor jullie rare vraag :9 maar ik wil dit toch graag weten;
Het geluid van een motor is uiteraard prachtig om aan te horen. Daarom wil ik er zelfs nog iets meer van ..
Maar wat zijn de opties;
1. Andere uitlaat (heb ik al)
2. Demper eruit (heb ik al)
3. .... ?


Ik zou zeggen doe keuze 3..........................alles eraf. _O- Hoe verzin je het :?
 
Geen zin om te discussiëren...

Ik ook niet. Ik geef je dus maar gelijk: een olpen demper installeren ipv standaard behoeft geen enkele aanpassing in het brandstofsysteem. Ook niet als je wilt dat je motor goed loopt.

Voortaan doe ik enkel een nieuwe demper monteren voor een klant en verders niks. Scheelt me weer veel tijd :Y
 
Ik heb ooit een proefritje gedaan op een virago 535. De uitlaten waren vervangen door gebogen verwarmingspijpen. De vlammen sloegen er uit :X
 
Heb zelf een streetfighter gebouwd en wilde ook een blheeeerrrrr geluid erbij ... ik heb de standaard dempers ingekort tot de helft ..... loopt beter als dat hij deed en het geluid ..... vergelijkbaar met die van Rossi :-)
 
Hé het was een serieuze vraag hoor ;)

Ik dacht dat een open filter altijd een vrij zwaar inlaatgeluid met zich meebracht.

De uitlaat is het systeem dat zorgt voor demping van het geluid, en de tegendruk. Inlaat bestaat uit een systeem dat zorgt voor het juiste mengsl op het juiste moment (carbs). Daarvoor zit weer brandstoftoevoer en luchttoevoer. een probleem in één van die twee levert een slecht of niet lopend blok op. Er komt nauwelijks geluid uit.

Open filters laten veel meer lucht door. En met meer lucht kun je meer verbranden -om het zo maar te zeggen-. Uiteraard moet het mengsel wel weer goed worde gezet op de grotere luchtdoorvoer.

Aan de andere kant (uitlaat), geldt een beetje hetzelfde. Een open uitlaat geeft meer geluid, en laat ook meer door. De beademing bij inlaat en uitlaat moet wel in balans zijn, voor een optimaal functioneren van een blok.

Vaak is het zo dat het monteren van een sportuitlaat, of open uitlaatsysteem, de boel slechter laat lopen. Al dan niet bij een bepaald toerengebied.

Het mooiste is balans in de vervangende delen. Dus sportuitlaat combineren met sportluchtfilter en ook andere sproeiers en naalden (bijv dynojetkit). Monteren, en dan af (laten) stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan