Meer jonge vrouwen halen hun motorrijbewijs!

Ik zag gisteren ook een jonge vrouw op de motor, strak in leer pak blond staartje onder de helm uit) ziet er toch altijd wel sexy uit to be honest đź«Ł heb nog even naar haar gezwaaid toen ik door de file reed en zij achter een auto in de file bleef staan.
 
Zie nog altijd belabberd weinig vrouwen rijden in mijn omgeving, niet dat het mij wat uitmaakt welk geslacht er rondrijdt op de baan.

Misschien even lekker seksistisch zijn maar ik vermoed dat het voor het merendeel van de vrouwen nog steeds niet ideaal is om de motor te gebruiken als hoofdvervoermiddel. Uit eigen voorbeeld sprekende draaien we nog vaak op voor het huishouden, de kinderen, de boodschappen, ... en dat combineert niet altijd even lekker. Gelukkig heb ik een wederhelft die me altijd tijd gunt om er even tussenuit te knijpen op de motor en zelfs supergoed meehelpt in het huishouden. :9

Voor mij is het bijvoorbeeld s'ochtends zoontje preppen voor de opvang/school, auto in, naar de opvang met de auto, zoontje droppen, terug naar huis met auto, motoroutfit aan, op motor springen, naar het werk met de motor, effe véél te lang werken naar mijn zin, terug naar huis met de motor, motoroutfit uit, auto in, naar opvang met de auto, terug naar huis met de auto inclusief zoontje en dan maken dat het eten op tijd klaarstaat, dat de hond uitgelaten is, dat het zoontje genoeg aandacht gehad heeft en dat de afwas niet blijft staan. Je moet er maar elke weekdag zin in hebben hoor. |(

Motorrijden voor vrouwen is super zolang je nog geen jong gezinnetje moet combineren met een full-time job en een huishouden. Daarna wordt het echt wikken en wegen of het nog de moeite is voor jezelf. Misschien wat kort door de bocht maar wilde toch even dat perspectief meegeven.

Ook even petje af dat papa toestaat dat mama tijdens gezinsuitstapjes achter rijdt met de motor terwijl hij de kinderen vervoerd ondanks het feit dat hij zelf ook motorrijder is.
Mijn vrouw bracht onze dochter naar school of oma en al die andere toestanden die je aanhaalt en daarbij gewoon op de motor naar haar werk.
Die werkte dan ook letterlijk van negen tot vijf maar was dan wel van zeven tot zes bezig.
Waarom ik “niks” deed? Omdat er niemand op zit te wachten dat ik om vier uur de stofzuiger aantrap, m’n dochter het ook niet tof vond om al om half vijf wakker gemaakt te worden om vervolgens tot acht uur te moeten wachten tot ma wakker word. En als ik dan pas tussen zes en acht weer thuiskwam en ook nog dan pas onze dochter van school zou halen, boodschappen en het eten moet doen dan zouden we dus verhongerd zijn want dan waren de winkels allang gesloten. En het is ook lullig voor het kind dat dan al vanaf vier uur buiten stond te wachten.
Ik zat toen en ook nu niet te wachten tot iemand zijn of haar petje voor mij zou afnemen omdat ik zo’n fijne man of pappa ben. Ook heb ik helemaal niet het idee gehad noch wat van mijn vrouw gehoord dat wij het zo zwaar hadden.
En tijd om te rijden? Die moet je zelf maken, deden wij ook en dat ging prima als jong gezin.
Soms moet je het vanuit een ander perspectief bekijken.
 
Mijn vrouw bracht onze dochter naar school of oma en al die andere toestanden die je aanhaalt en daarbij gewoon op de motor naar haar werk.
Die werkte dan ook letterlijk van negen tot vijf maar was dan wel van zeven tot zes bezig.
Waarom ik “niks” deed? Omdat er niemand op zit te wachten dat ik om vier uur de stofzuiger aantrap, m’n dochter het ook niet tof vond om al om half vijf wakker gemaakt te worden om vervolgens tot acht uur te moeten wachten tot ma wakker word. En als ik dan pas tussen zes en acht weer thuiskwam en ook nog dan pas onze dochter van school zou halen, boodschappen en het eten moet doen dan zouden we dus verhongerd zijn want dan waren de winkels allang gesloten. En het is ook lullig voor het kind dat dan al vanaf vier uur buiten stond te wachten.
Ik zat toen en ook nu niet te wachten tot iemand zijn of haar petje voor mij zou afnemen omdat ik zo’n fijne man of pappa ben. Ook heb ik helemaal niet het idee gehad noch wat van mijn vrouw gehoord dat wij het zo zwaar hadden.
En tijd om te rijden? Die moet je zelf maken, deden wij ook en dat ging prima als jong gezin.
Soms moet je het vanuit een ander perspectief bekijken.

Bedankt voor je mening. Een nine-to-five job klinkt echt heerlijk. Jammer genoeg verkeren we hier beiden niet in die luxe. Niet getreurd, ik houd de arbeidsmarkt nauwkeurig in de gaten dus wie weet. Voorlopig ook nog niet uitgedokterd hoe ik extra uren bij de bestaande 24 uur per dag gestampt krijg maar de aanhouder wint. :P

Mijn post was zeker niet als klaagzang of iets dergelijks bedoeld maar om aan te geven dat het voor vrouwen niet altijd vanzelfsprekend rendabel is om een motor naast de auto('s) te hebben. Niets erger dan een motor die stof vergaart in de garage. Ik ben blij om te horen dat er mensen zijn die blijkbaar hun zaakjes beter op orde hebben.
 
Bedankt voor je mening. Een nine-to-five job klinkt echt heerlijk.
Het zou de hel zijn. Precies dan in het verkeer zitten wanneer al die andere verzuurde typmiepers er zijn en niet weten hoe te gedragen op de weg.
Jammer genoeg verkeren we hier beiden niet in die luxe.
Wees blij, al die hipsters en trutjes met oilily sjaaltjes.
Niet getreurd, ik houd de arbeidsmarkt nauwkeurig in de gaten dus wie weet. Voorlopig ook nog niet uitgedokterd hoe ik extra uren bij de bestaande 24 uur per dag gestampt krijg maar de aanhouder wint. :P
De aanhouders houden aan, dat zeker. Het zijn niet allemaal winnaars hoor. :+
Mijn post was zeker niet als klaagzang of iets dergelijks bedoeld maar om aan te geven dat het voor vrouwen niet altijd vanzelfsprekend rendabel is om een motor naast de auto('s) te hebben.
Het was meer om je een ander perspectief toeblaften zien dat het wel kan, zoiets kleins moet dan best kunnen als je het echt wil. Misschien niet direct maar op den duur.
Niets erger dan een motor die stof vergaart in de garage. Ik ben blij om te horen dat er mensen zijn die blijkbaar hun zaakjes beter op orde hebben.
Die zullen er vast zijn en ik ben ook blij voor hun.
 
Terug
Bovenaan Onderaan