Meer jonge vrouwen halen hun motorrijbewijs!

Aardig berichtje in de Volkskrant van vandaag:

"Veel meer jonge vrouwen met motorrijbewijs
20/02/13, 11:46 − bron: ANP

© ANP.
Het aantal mensen dat vorig jaar een motorrijbewijs haalde, is met 18 procent gestegen. Het aantal vrouwen onder de 24 dat slaagde voor het examen, nam zelfs toe met 50 procent. Dat meldde de Bovag, de vertegenwoordiger van de motorbranche en de rijscholen, woensdag.

"

southpark_nice.png
 
Ik ben nog bezig met lessen en ben officieel automonteur.
Mijn haar is niet gemillimeterd zoals je op de foto kunt zien ;)


(foto verwijderd)

Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik al jaaaaaren niet meer sleutel...
 
Laatst bewerkt:
Dat heet happen en daar zijn ze ongekend in ;) Je geeft ze een kast en hup ze zitten er zo op. Maar ik zal nu stoppen en respecteer de dames verder want anders krijgen we hier Oosterhoutse taferelen en ik ben anti - zinloos - geweld.

Heb net nieuwe kasten gekregen, ze zijn alleen te groot, ik pas er niet meer bovenop B|
 
Hij = de motor?
Is gevallen = jij hebt hem laten vallen?

(ik probeer maar "vrouwenpraat" te verstaan/vertalen)

Hij = mijn wederhelft
Is gevallen = hij heeft de verkeerde kant van de motor boven gelegd, en dat vond zijn koplamp niet fijn.

:P
Ikzelf ben enkel tijdens een les een keer ongenadig onderuit gegaan, over een stuk ijs. Een of andere malloot had zijn wagen in de vrieskou afgespoeld.
 
Weet niet, misschien doen vrouwen wel wat voorzichtiger. Vrouwen hebben minder dat ze zich moeten "bewijzen" hoe stoer ze wel niet zijn...
 
Zie nog altijd belabberd weinig vrouwen rijden in mijn omgeving, niet dat het mij wat uitmaakt welk geslacht er rondrijdt op de baan.

Misschien even lekker seksistisch zijn maar ik vermoed dat het voor het merendeel van de vrouwen nog steeds niet ideaal is om de motor te gebruiken als hoofdvervoermiddel. Uit eigen voorbeeld sprekende draaien we nog vaak op voor het huishouden, de kinderen, de boodschappen, ... en dat combineert niet altijd even lekker. Gelukkig heb ik een wederhelft die me altijd tijd gunt om er even tussenuit te knijpen op de motor en zelfs supergoed meehelpt in het huishouden. :9

Voor mij is het bijvoorbeeld s'ochtends zoontje preppen voor de opvang/school, auto in, naar de opvang met de auto, zoontje droppen, terug naar huis met auto, motoroutfit aan, op motor springen, naar het werk met de motor, effe véél te lang werken naar mijn zin, terug naar huis met de motor, motoroutfit uit, auto in, naar opvang met de auto, terug naar huis met de auto inclusief zoontje en dan maken dat het eten op tijd klaarstaat, dat de hond uitgelaten is, dat het zoontje genoeg aandacht gehad heeft en dat de afwas niet blijft staan. Je moet er maar elke weekdag zin in hebben hoor. |(

Motorrijden voor vrouwen is super zolang je nog geen jong gezinnetje moet combineren met een full-time job en een huishouden. Daarna wordt het echt wikken en wegen of het nog de moeite is voor jezelf. Misschien wat kort door de bocht maar wilde toch even dat perspectief meegeven.

Ook even petje af dat papa toestaat dat mama tijdens gezinsuitstapjes achter rijdt met de motor terwijl hij de kinderen vervoerd ondanks het feit dat hij zelf ook motorrijder is.
 
Ik bracht m'n dochters naar school op de motor. 1 zittend op de tank en 1 achter op.
Dat was op loopafstand maar het scheelde mij toch mooi een hoop tijd.
 
Ik bracht m'n dochters naar school op de motor. 1 zittend op de tank en 1 achter op.
Dat was op loopafstand maar het scheelde mij toch mooi een hoop tijd.

Dat is inderdaad het toekomstplan maar zoontje is nog te jong om legaal op de motor te mogen. Dus nog enkele jaren aanmodderen en hopen dat de twee andere kids ook niet ineens persoonlijk vervoer nodig hebben tegen dan.
 
Mijn jongste was 5 toen ze voor het eerst mee reed. Stapvoets, tussen de moeders op de fiets.

Zoontje (4) heeft al meermaals op de motoren gezeten/gereden maar niet op de openbare weg want daar zijn ze hier streng op. Mag pas vanaf 8 jaar. Boetes zijn m'n ding niet en ze rijden hier geregeld rond. Niets beter te doen. :?

Er is mogelijkheid om vroeger te starten met een aangepast zitje op een 125cc maar daar ga ik niet in investeren. Nieuwe 125cc of lager + aangepast zitje aankopen om dan alsnog te switchen naar woon-werkmotor na het afzetten ? Goh...moest ik geld te veel hebben misschien maar dan riskeer ik liever die boete.

Vrouwelijke collega (kinderloos) rijdt ook met de motor maar heeft nooit examen afgelegd. Snort dus rond op een 125cc met een rijbewijs B. Ze wil heel graag upgraden maar ziet op tegen de kosten en om solo te gaan lessen en examen af te leggen. Andere vrouwelijke collega's rijden een 50cc scootertje met kinderzitje of wagen. Mannelijke collega's die motorrijden hier hebben allemaal meer dan 1000cc'tjes en vol rijbewijs. Er zijn dus nog wel degelijk verschillen te vinden.

Verder nog enkele vrouwelijke kennissen met vol rijbewijs, allen zijn beginnen rijden omdat partner reed of omdat rolmodel (papa, oom, neef, ...) reed. Ik denk dat het als vrouw wel helpt om zelfvertrouwen te kweken als je mensen kent die al rijden. Is dit voor het mannelijke geslacht anders of is deze lijn door te trekken? :?

Ik vind het motorrijden alleen al de moeite in de moderne maatschappij voor iedereen om aan al die |@#&# files te ontsnappen.
 
Verder nog enkele vrouwelijke kennissen met vol rijbewijs, allen zijn beginnen rijden omdat partner reed of omdat rolmodel (papa, oom, neef, ...) reed. Ik denk dat het als vrouw wel helpt om zelfvertrouwen te kweken als je mensen kent die al rijden. Is dit voor het mannelijke geslacht anders of is deze lijn door te trekken? :?

Niemand in mijn familie reed motor, mijn oudere broers reden wel brommer.
Ik was de eerste die motor reed, mijn oudste broer heeft wel lessen gehad maar bleek bang; had niet het gevoel het ding de baas te zijn, zoals hij dat bij de brommer wèl had.
Uiteindelijk mijn jongste broer (en later mijn zwager) aangestoken; hij rijdt ook motor.

Vwb kinderen vervoer; ik heb destijds een klein 250cc motortje gekocht met zijspan...puur voor mijn zoon.
Op de sloop een rolgordel gekocht, stoel verwijderd en Maxi Cosi pas gemaakt waar mijn kleine man met skihelmpie op al vanaf 19mnd oud in vervoerd werd.
Hij vond het prachtig, en kan er nu (9jr) nog van genieten.
Nu gaat hij ook achterop mee op de bromfietsen, op het grote spul 'durf' ik nog niet...komt wel.

Kids naar school met auto, terug naar huis om de motor te pakken en 's middags omgekeerd lijkt me erg omslachtig.
Dan zou IK de motor voor een avond- of weekendritje gebruiken...

Ik zie in mijn omgeving veel vrouwen lessen, en kom ze ook steeds vaker op de motor tegen...goeie ontwikkeling! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan