Meer licht

pth

Die hard MF'er
13 jan 2006
314
5
Ik heb een xj600 diversion uit `94 en ik zou graag meer licht willen hebben in het donker.Er zit nu een gloeilamp in er kan dus niet zomaar halogeen in of xeon.
Heeft iemand een goed idee zodat ik in het donker ook "veel" kan zien

8-)
 
Nou, een diversion HEEFT al een H4 halogeenlamp er in zitten en echt geen gloeilampje (ja, je parkeerlichtje zit er ook nog in)
je hebt enkele oplossingen:
1) diverse fabrikanten hebben gloeilampen welke meer lichtopbrengst zouden moeten geven, bv philips Motovision.
2) een lamp met een hoger wattage monteren, bv 100/80 ipv de standaard 60/55 (is officieel niet toegestaan, maar aangezien er nog geen APK voor motoren is, geen hond die het ziet)
3) een conversiekit voor xenonverlichting kopen, hier zijn al diverse topics over.
 
Nou, een diversion HEEFT al een H4 halogeenlamp er in zitten en echt geen gloeilampje (ja, je parkeerlichtje zit er ook nog in)
je hebt enkele oplossingen:
1) diverse fabrikanten hebben gloeilampen welke meer lichtopbrengst zouden moeten geven, bv philips Motovision.
2) een lamp met een hoger wattage monteren, bv 100/80 ipv de standaard 60/55 (is officieel niet toegestaan, maar aangezien er nog geen APK voor motoren is, geen hond die het ziet)
3) een conversiekit voor xenonverlichting kopen, hier zijn al diverse topics over.

Waarbij op te merken dat een 100/80W lamp de extra lichtopbrengst nogal tegenvalt.

Ik zeg: als je nu inderdaad al een H4 ofzo hebt, vervang de lamp dan door een die
meer licht geeft: MotoVision, Nightguide, BlueVision, ...

Heb je echt nog een ouderwets gloeilampje, vervang dan de fitting door een moderne versie, en zet er alsnog een goede lamp in.

EN sowieso het controleren waard: kijk eens naar de afstelling.
Te hoog of te laag geeft allebei een slecht lichtbeeld.
 
Ik heb sinds het begin van de donkere dagen van vorig jaar een MotorVision lamp in de Hyosung gezet en dat geeft wat meer licht ( niet zo optimistisch als op het doosje staat, maar het scheelt toch ;) ). Door de wat gelere gloed van de lamp heb ik wel het idee iets meer op te vallen tussen de witte ( en irritante blauwe ) autokoplampen !
Het is overigens niet zo dat ikzelf geel licht zie, maar een autorijdende collega waar ik achter reed vroeg me of ik een andere lamp had !


En als "Duh!"-opmerking: ik heb gisteren maar weer eens het koplampglas ontdaan van alle pekelaanslag :o :o :o , scheelde ook "een beetje" ;)
 
Laatst bewerkt:
Alle goed bedoeling daar gelaten (groot licht aanzetten, schoon maken bv }) ) ben ik bang dat ik de oplossing nog niet gezien hebt, ik heb een "gloeilamp" en om die 1 op1 te vervangen door halogeen helpt in mijn ogen niet zo daar de reflector een het glas speciaal voor een gloeilamp geslepen is. Ik begrijp dus ook dat er diversion met origineel h4 lampen zijn misschien kan ik dan een komplete unit vervangen (uiteraard voor weinig).

_O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan