Meer licht

Nightbat®

MF veteraan
29 feb 2004
16.039
11.203
Delft
Goed, m'n vorige fietsje had Xenon erop hangen
Huidige heeft gewoon Halogeen

Nou moet ik zeggen dat ik goede ervaring met Xenon heb (10 jaar zonder problemen op m'n vorige fiets meegegaan)
Maar het is weer een hoop gezeur met ballasten en inbouwen (uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch de afdekplaat moeten 'aanpassen')

Ik had er een merkloze Led lamp ingepropt, maar naar mijn mening
Can't see Shit!.gif


In ieder geval toen ik die er uit trok, om de gewone halogeen er weer in te rammen, trok ik dus de connector van die led lamp kapot
(met rustig de stekker loswiebelen! ...voordat iemand zich afvraagt of mijn woordenkeus gelijk staat aan de acties die ik daarmee bedoel)

In ieder geval ben ik dus op zoek naar een beter lichtbron (zowel opbrengst als kwaliteit van de vorige ledlamp) als de standaard H7
Probleem is dat de betere ledlampen er een dikke ventilator achter hebben hangen
Beetje lulling om €100 uit te geven voor een bolletje en dan nog de halve afdekkap van de koplamp te moeten slopen om op z'n plek te krijgen
en dan nogeneens de boel weer zo waterdicht kunnen krijgen als het was

Zoektocht naar "Beste H7 Led lamp" gooit Google me alleen maar dood met advertenties
Dus ik dacht, ik vraag hier of er iemand een Plug & Play oplossing heeft
 
Philips heeft tegenwoordig fatsoenlijke LED lampen onder de naam Ultinon. Je hebt ze met en zonder extern kastje, en die laatste levert (makkelijk ook) bijna 2x zoveel licht. Gelukkig zijn die kastjes zo groot als een aansteker bij een LED lamp dus die past meestal gewoon in de behuizing of makkelijk naast het kapje, afhankelijk van of de koplampstekker aan de binnenkant of de buitenkant van de behuizing zit. LED lampen zonder extern kastje kan je vergeten, in ieder geval als je wil dat er een bruikbare hoeveelheid licht uit komt.
 
Laatst bewerkt:
Overdag gaan rijden?!!!

H7 is toch met een enkele gloeidraad?

Google geraadpleegd en ja

Ik heb in mijn auto geloof ik H1 lampen, is dat minder dan H7? Is H7 niet in grotere vermogens verkrijgbaar?
 
Laatst bewerkt:
Overdag gaan rijden?!!!

Doe ik ook, ik ben alleen niet als de rest van de trendy boys die angstig de motor ontmoetingsplaats verlaat zodra ze de zon zien ondergaan

Ik heb in mijn auto geloof ik H1 lampen, is dat minder dan H7? Is H7 niet in grotere vermogens verkrijgbaar?

Ja hoor, alleen heb je dan nog maar 250-400 branduren over, beetje afhankelijk hoe extreem de fabrikanten hun lichtopbrengst adverteren
Voor het gemak: laten we zeggen dat het forenzen 1 branduur per dag kost
dan is de kans dat ik binnen een jaar door m'n branduren heen ben, heel reëel
Zoals ik al zei: ik heb 10 jaar met dezelfde Xenon balast en bol gedaan
 
Heb er deze in zitten.
Die strips zijn zeer flexibel en heb ik in de lamp kunnen schuiven tussen de spiegel en de binnenkant.

Voor die koellamellen heb ik de ruimte niet
In ieder geval niet wil ik de boel spatwaterdicht houden

Bij mijn motor is er ook geen plek voor de ballasten achter de koplampbehuizing.
Ik heb de kabels verlengd en de ballasten onder het zadel geplaatst.

Xenon is niet zozeer een probleem
Kleine bol en de ballasten kan ik overal kwijt
Lijkt er ook steeds meer op dat dat de oplossing zal worden
en dat ik een plug & play oplossing moet laten varen
 
Lijkt er meer dat je op het forum om raad vraagt, maar niet voor een oplossing open staat :?
Het is natuurlijk wel een probleem van "Ik heb een vrachtwagen en die moet in de keuken maar dat past niet, weet iemand een oplossing". Nee, daar is nog geen oplossing voor. Kleinere vrachtwagen nemen of een grotere keuken... @Nightbat® is aan het zoeken naar die kleinere vrachtwagen met net zo veel laadvermogen als die grote... Tsja... Ik begrijp dus dat hij zijn probleem wereldkundig maakt...
 
Het is natuurlijk wel een probleem van "Ik heb een vrachtwagen en die moet in de keuken maar dat past niet, weet iemand een oplossing". Nee, daar is nog geen oplossing voor. Kleinere vrachtwagen nemen of een grotere keuken... @Nightbat® is aan het zoeken naar die kleinere vrachtwagen met net zo veel laadvermogen als die grote... Tsja... Ik begrijp dus dat hij zijn probleem wereldkundig maakt...

Waarheidsgetrouw moet ik dat beamen
(Tenminste: ik kom ook tot die conclusie dat wat ik wil dus niet blijkt te kunnen)

Het subframe voor laat verdomd weinig ruimte over en hoe dieper ik spit in H7 leds
Hoe meer ik er achter kom, dat voor genoeg licht te kunnen produceren, leds gewoon grote koelers nodig hebben

De hoop dat die koeler de 'voeding' koelde, blijkt dus niet het geval te zijn
Als dat wel zo was, had dat misschien niet per sé op de lamp hoeven zitten, maar extern


Lijkt er meer dat je op het forum om raad vraagt, maar niet voor een oplossing open staat :?

Daarmee gezegd: we kunnen hier ook gezellig met z'n allen gaan googelen, en elkaar helemaal niks meer vragen op MF
Mijn vraag was of iemand een plug & play oplossing had met de parameters die ik opgaf: passend/waterdicht
Daar ik niet genoeg ervaring had met het onderwerp
De kans bestaat dan dat dat niet mogelijk blijkt
Dat is niet mijn onwil die daar voor zorgt



Maar in ieder geval bedankt voor de moeite
 
het wil allemaal niet zeggen dat een niet eindigende zoektocht niet op enig moment succesvol kan zijn... de ontwikkeling in die led dingen gaat steeds door en is snel... Misschien komt er snel een stikstofgekoelde of een vloeistofgekoelde. Jij bent natuurlijk niet de enige met dit probleem.
 
het wil allemaal niet zeggen dat een niet eindigende zoektocht niet op enig moment succesvol kan zijn... de ontwikkeling in die led dingen gaat steeds door en is snel... Misschien komt er snel een stikstofgekoelde of een vloeistofgekoelde. Jij bent natuurlijk niet de enige met dit probleem.

Inderdaad, hoewel die oplossing denk ik nog lang genoeg op zich zal laten wachten
...in ieder geval zo lang dat ik het voor die tijd toch maar anders oplos als gehoopt
 
Een dergelijke motor staat, voor zover mij bekend, nu juist te boek als een van de motoren met een uitstekend lichtopbrengst van de koplamp...

Ik heb nog nooit een vergelijkingstest gezien van de lichtopbrengst van sportmotoren

Hoe dan ook zou het naar mijn mening beter kunnen
Je zal mij ook eerder xenon 4-5k in zien bouwen als hogere waardes, daar die niet meer zicht opleveren
 
Terug
Bovenaan Onderaan