Meer motoren op de grid

Kenju

MF'er
9 okt 2002
99
0
Den Bosch
'Kawasaki in 2009 met drie motoren aan de start'
21 augustus 2008


Het team van Kawasaki gaat in 2009 waarschijnlijk een derde machine inzetten. De Japanse fabrikant maakte eerder bekend dat Marco Melandri de vervanger zal worden van Anthony West en nu wordt zijn naam en die van Toni Elias en Alvaro Bautista genoemd als derde rijder.


Michael Bartholemy, de teambaas van Kawasaki, zei: "Als we inderdaad met een derde machine gaan rijden, is het aan de sponsoren en het management om te bepalen wie erop zal rijden, maar Anthony West zou daar ook zeker onderdeel van kunnen uitmaken. In Misano zullen we de situatie ophelderen."
Bron: GPUpdate.net

Goed nieuws naar mijn mening. Ik vind dat er in de MotoGP veel te weinig machines op de grid staan. Uiteraard heeft dit te maken met de kosten die het runnen van een MotoGP-team met zich meebrengt en de mate waarin het aantrekkelijk is om een MotoGP-team te ondersteunen. De oplossing is dan m.i. dat teams meerdere machines op de grid zetten. Repsol Honda had vroeger volgens mij op een gegeven moment zelfs 4 machines in de 500cc-tijd (Doohan, Okada, Gibernau en Crivillé). Ok, het is duurder, maar je hebt ook meer airplay.

Uiteraard zal niet ieder team dit financieel aan kunnen. Maar van een Yamaha, Suzuki, Honda en misschien Ducati verwacht ik toch van wel dat één of twee machines extra haalbaar moet zijn. Het zou ook een goede mogelijkheid zijn om een rijder te testen, een betalende coureur in te zetten of een coureur die pr-technisch interessant is (coureur uit een bepaald land (al dan niet het thuisland van het betreffende team) om in dat land wat goodwill te kweken (en zo sponsoring en/of verkoop van motoren te stimuleren, oid)).

Of ben ik nu te kortzichtig aan het redeneren? Wat zouden jullie graag zien?
 
Laatst bewerkt:
Je noemt inderdaad wat leuke dingetjes op. Ik heb geen idee hoe duur het is om mee te doen en hoeveel het oplevert enzo, uiteindelijk moet de som toch positief eindigen. Een voller veld is in ieder geval aan te juichen, want dat zorgt voor meer strijd, niet alleen achterin maar voor alle plekken.
 
Toen Repsol met vier coureurs reed, reden er volgens mij 2 daarvan op de tweecilinder? Opzich zetten Honda, Yamaha en Ducati allemaal al twee of meer teams op de grid. Laat Suzuki en Kawa eerst maar eens een tweede team erbij zetten voordat de verhoudingen helemaal kwijt zijn.
 
Toen Repsol met vier coureurs reed, reden er volgens mij 2 daarvan op de tweecilinder? Opzich zetten Honda, Yamaha en Ducati allemaal al twee of meer teams op de grid. Laat Suzuki en Kawa eerst maar eens een tweede team erbij zetten voordat de verhoudingen helemaal kwijt zijn.

Repsol reed die tijd met 3 motoren met 4 cilinders en 1 een 2 cilinder.

Doohan,Criville,Okada op de 4 cilinder en Gibernau reed op de 2 cilinder.
Na de crash van Doohan kreeg Gibernau de motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het leuk vinden als volgend jaar gewoon alle Honda teams de beschikking krijgen over de zelfde machine waar Nakano afgelopen weekend op reed, je ziet het Nakano reed vooraan.. achter Rossi (en eerst ook Stoner), maar daar achter was een leuk gevecht.
 
Ik zou het leuk vinden als volgend jaar gewoon alle Honda teams de beschikking krijgen over de zelfde machine waar Nakano afgelopen weekend op reed, je ziet het Nakano reed vooraan.. achter Rossi (en eerst ook Stoner), maar daar achter was een leuk gevecht.
Honda zal nooit alle rijders voorzien van fabrieksmateriaal. Maar Nakano zou hoorde eigenlijks qua materiaal op het podium, aangezien Elias daar ook stond.
 
Honda zal nooit alle rijders voorzien van fabrieksmateriaal. Maar Nakano zou hoorde eigenlijks qua materiaal op het podium, aangezien Elias daar ook stond.
Nakano krijgt fabrieksmateriaal: 1. omdat hij een Japanner is (Japanners zijn zéér chauvenistisch), 2. omdat hij volgend jaar mss testrijder wordt in dienst van Pedrosa.
 
Nakano krijgt fabrieksmateriaal: 1. omdat hij een Japanner is (Japanners zijn zéér chauvenistisch), 2. omdat hij volgend jaar mss testrijder wordt in dienst van Pedrosa.
3. Honda test op deze manier de kwaliteiten van een Frabrieks RC212V op Bridgestonebanden.
 
eigenlijk vind ik dat wel triest.rossi heeft vorig jaar nooit een bridgestone kunnen uittesten
hij heeft achter de bridgestone rijders kunnen rijden en goed kunnen bekijken waar ze sneller waren. Dat was trouwens ook wel algemeen bekend dat ze beter waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan