Meer plaatjes van de MotoGP Duc

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Hierbij nog meer plaatjes van de nieuwe Duc. Ik vind hem wel :9 voor een Duc. En die knalpijp blijft ook wel grappig. Ik ben benieuwd naar het geluid.
02488329.jpg


02488331.jpg
 
Laatst bewerkt:
eindelijk foto's van de voorkant, was blijkbaar een problemm om 'm mooi én aerodinamisch te maken
 
Ik vind hem goddelijk :9~

Zo zie je maar weer; al het mooie komt uit italie :P

Doe mij er maar één :9
 
Eentje voor Bayliss? Na zondag vind ik hem toch wel de topper :} , ondanks dat ik de WSB :z vindt. Als ze er nog een maken, geef die dan aan Capirossi.
 
Ik vind 'm absouut niet lelijk maar vind het ook niet meer een "echte" ducati. Ik mis "iets" :? Weet alleen niet wat.
 
Ik vind haar :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Dit is kunst met een hoofdletter D.


Van mij mag de opvolger van de 916/996/998 er zo uit gaan zien.
 
Hij is alleen maar NOG mooier geworden ...
Hij is echt :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Voorkant is SUPER!!
En ook de uitlaat hebben ze netjes gemaakt.

Echt helemaal top gewoon!!
 
hhmm..ik vind er niet veel aan :? ...veel te rond.

Doe mij maar zo'n honda, scherper gelijnd en
zo'n kontje dat de hemel in wijst. :9~
 
Inderdaad!!

Mooie neus en originele uitlaat...
Check ook de gelaste uitlaat pijpen, COOOOL

Nu dat geluid alleen nog bij zo'n 18000 tmp *D
 
Inderdaad!!

Mooie neus en originele uitlaat...
Check ook de gelaste uitlaat pijpen, COOOOL

Nu dat geluid alleen nog bij zo'n 18000 tmp *D

Verhaal gaat dat de motor "maar" 16000 rpm gaat maken. 18000rpm is het hoogste toerental dat mogelijk is met een desmodromische aandrijving. ik denk dat ze daar vanwege betrouwbaarheid wat onder gaan zitten.

Errug gaaf trouwens. :}
 
Op zondag 09 juni 2002 22:35 schreef Martin-S het volgende:Verhaal gaat dat de motor "maar" 16000 rpm gaat maken. 18000rpm is het hoogste toerental dat mogelijk is met een desmodromische aandrijving. ik denk dat ze daar vanwege betrouwbaarheid wat onder gaan zitten.

Errug gaaf trouwens. :}

Eeh... Hoezo???
De grap van dit systeem was nou net dat je veel meer toeren kon draaien dan met klepveren omdat de kleppen zouden kunnen gaan zweven.

Tuurlijk, je zit nog wel met je max. zuigersnelheid, maar weet je zeker dat DESMO de beperkende factor is in dit verhaal?
 
Heeft iemand hier ook een mooie grote foto van??? 1024*768 of groter????

Even over dat Desmo verhaal, ik had er iets over gelzen. (laatste Moto73??)

volgens mij was dat zoiets van: "het hoogste toerental ooit met een Desmo gehaald was 18000rpm"

Dus het kan best zijn dat ik een wat voorbarige (=verkeerde??)conclusie heb getrokken.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ook een mooie grote foto van??? 1024*768 of groter????

Even over dat Desmo verhaal, ik had er iets over gelzen. (laatste Moto73??)

volgens mij was dat zoiets van: "het hoogste toerental ooit met een Desmo gehaald was 18000rpm"

Dus het kan best zijn dat ik een wat voorbarige (=verkeerde??)conclusie heb getrokken.

Kijk voor een wallpaper even bij http://www.ducati.com/racing

Voor zover ik het heb kunnen begrijpen kan de Desmosedici max. 18000 rpm draaien, het meeste aantal toeren ooit gedraaid met een desmo.
Waarschijnlijk zullen ze hem niet constant die 18000 rpm laten draaien om de boel een beetje te sparen.

Maar goed, eerst maar afwachten totdat er gegevens van de 1e testen naar buiten komen, dan weten we meer ...
 
Op dinsdag 11 juni 2002 16:09 schreef Sjoerd het volgende:Maar goed, eerst maar afwachten totdat er gegevens van de 1e testen naar buiten komen, dan weten we meer ...

Hier alvast wat cijfertjes uit de Moto '73:

-Te verwachten budget voor het MotoGP team €30.000.000!
-50.000 uur ontwikkeling zit er al in, 150.000 uur volgt nog.
-20.000 km wil men testen voor de 1e GP.
-1000 uur op de testbank.
-80 uur heeft ie in de windtunnel gestaan. Komt nog 120 uur bij.
-40 testdagen zijn er geplan op 10 verschillende circuits.

Mijn conclusie: Ze pakken het iig serieus aan. Concurrentie voor Honda?
 
Terug
Bovenaan Onderaan