Meer plaatjes van de MotoGP Duc

Hmm... ik dacht ook altijd dat een desmo zwevende kleppen voorkomt. Maar ja, in de F1 wordt het niet gebruikt, daar worden de kleppen pneumatisch gesloten ( vinding van Renault )en in de toekomt elektrisch ( denk aan een relais ).

Als de desmo de beperkende factor is dan moet Dyucati dit laten schieten. Wat betreft toerentallen, Honda heeft ooit is een 250cc. straatfiets ( ! ) gemaakt waarbij de rooie streep bij 18000 stond... 250cc 4 cyl met 16 kleppen... De BMW F1 ( let wel, 3 liter V10 ) draait er 18.500....
 
Je kunt pas vergelijken met Honda zodra je hun ontwikkelings en testprogramma kent.... Ik ben bang dat Ducati het niet gat redden, verder denk ik dat Honda in de toekomst nog meer cylinders gaat gebruiken...

De uitspraken van de Honda mensen ( we hadden dit nog nooit gemaakt en een 5 cyl. is een grotere uitdaging ) zeggen daarbij genoeg...
 
Volgens mij is Honda tijdens het "tweetakt-tijdperk" stiekem doorgegaan met research naar, en de ontwikkeling van een viertakt motor.

Het is geen geheim dat Honda maar wat graag terug wilde naar de viertakten.
 
Hmm... ik dacht ook altijd dat een desmo zwevende kleppen voorkomt. Maar ja, in de F1 wordt het niet gebruikt, daar worden de kleppen pneumatisch gesloten ( vinding van Renault )en in de toekomt elektrisch ( denk aan een relais ).

Als de desmo de beperkende factor is dan moet Dyucati dit laten schieten. Wat betreft toerentallen, Honda heeft ooit is een 250cc. straatfiets ( ! ) gemaakt waarbij de rooie streep bij 18000 stond... 250cc 4 cyl met 16 kleppen... De BMW F1 ( let wel, 3 liter V10 ) draait er 18.500....

Dat is ook zo, maar Desmo is voornamelijk uitgevonden om het probleem van de klepveren op te lossen. Bijkomend voordeel was natuurlijk dat je geen vermogensverlies meer had van de klepveren die je constant moest indrukken.
In die tijd waren ze nog niet zo ver met pneumatisch/elektrisch gestuurde kleppen.

Ik denk dat desmodromische aandrijving ook wel gepatenteerd is door Ducati waardoor andere merken het niet mogen gebruiken.

Roterende kleppen zijn er ook nog geweest (schijf met een gat erin), maar daar heb ik niet meer zoveel van gehoord.

Laatst hadden ze het op tv dat ze met de huidige F1 motoren 22500 RPM mochten draaien zonder dat er motorschade optrad.
Hmm... best veel.
 
Hmm... ik dacht ook altijd dat een desmo zwevende kleppen voorkomt. Maar ja, in de F1 wordt het niet gebruikt, daar worden de kleppen pneumatisch gesloten ( vinding van Renault )en in de toekomt elektrisch ( denk aan een relais ).
Desmo voorkomt ook zwevende kleppen. Volgens mij is massatraagheid op een gegeven moment de beperkende factor qwa toerental. Enkele jaren geleden gingen trouwens de geruchten dat Ducati bezig zou zijn met electro-magnetische kleppen. In de testfase kwamen ze echter in de problemen zodra de motor boven de 5000rpm kwam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan