meer power uit duc m. 600

mad2

Die hard MF'er
27 nov 2001
887
0
46
amsterdam
www.xs4all.nl
Hoe krijg ik meer power uit mijn ducati monster 600?
Heb nu ongeveer een jaar rijervaring en wil er meer.
Heb al iets gehoord over een ander luchtfilter etc. Maar wat nog meer? Iemand tips?

Miss. M.
 

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
41
Delft
Bezoek site
ik , jij hebt gereageerd ;)
Maar je hebt gelijk , ik ben namelijk erg benieuwd.(En ik denk dat ik meer de pk\'s kan gebruiken dan jij)
Mooie motor trouwens , monster m600.
 

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
Koppen tunen... spruitstuk wordt vergroot. dynojetkit (carburatieafstelling) en K&N luchtfilter.

verder zou je nog een \"bigbore\" kit kunnen zetten (grotere cilinders)

suc6
 

mad2

Die hard MF'er
27 nov 2001
887
0
46
amsterdam
www.xs4all.nl
thxs boys, is race uitlaat alleeen ook voldoende of dus een van de dingen die hierboven genoemd zijn?
Aangezien ik nu nog niet zo ruimtevol bij kas zit \ '(
MIss. M.
 

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
0
42
ik zou beginnen met een race uitlaat
niet genoeg? (nee natuurlijk niet)

dan een dynojet met K&N filter
nog niet genoeg?

dan een race uitlaat systeem

dan hetere nokkenassen
of big bore kit

dan lichtere zuigers, krukas, drijfstangen, geflode kop etc etc etc

and the list goes on and on and on

oh ja een nos setje = ook leuk
 
Laatst bewerkt:

superduc

Die hard MF'er
30 jun 2001
303
0
motoren vrouwen sex
Het lijkt me goedkoper om je 600 tje in teruilen
op een 750 of 900 want een hoop van die spullen
kosten al gauw twee duizend gulden of meer en dan
kun je wel aan de gang blijven
 

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
ik denk dat je voor een goeie tuning in combinatie met een beurt niet meer dan 2 mille kwijt bent....

volgens mij moet je wel wat meer bijleggen op een M900 :)
 

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
2
52
ik denk dat je voor een goeie tuning in combinatie met een beurt niet meer dan 2 mille kwijt bent....

volgens mij moet je wel wat meer bijleggen op een M900 :)
Wat houdt die tuning in dan voor 2 mille??

Vroeger nog wel eens bezig geweest met autoblokken tunen, en daar gold als eerste regel.

We schaffen ons eerst het grootst mogelijke blok aan.

Het heeft geen zin een blok te tunen als je standaard een zwaarder blok kan kopen voor minder geld.
Natuurlijk geldt dit niet helemaal voor motoren, maar toch ook weer wel.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.148
56
Weert
Bezoek site
Wat houdt die tuning in dan voor 2 mille??

Vroeger nog wel eens bezig geweest met autoblokken tunen, en daar gold als eerste regel.

We schaffen ons eerst het grootst mogelijke blok aan.

Het heeft geen zin een blok te tunen als je standaard een zwaarder blok kan kopen voor minder geld.
Natuurlijk geldt dit niet helemaal voor motoren, maar toch ook weer wel.
Ik zou ook wel eens willen weten wat zo\'n tuning
met beurt voor 2000 piek inhoudt, ik kan me er totnogtoe weinig bij voorstellen.

Gizzzzzzzz, een standaard zwaarder blok is dus ook echt \"zwaarder\" en dat willen we toch niet als we harder willen gaan?, indien jij hier anders over denkt, graag een reactie.

En wat bedoel je met : \"natuurlijk geldt dit niet helemaal voor motoren, maar toch ook weer wel\"?
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.148
56
Weert
Bezoek site
thxs boys, is race uitlaat alleeen ook voldoende of dus een van de dingen die hierboven genoemd zijn?
Aangezien ik nu nog niet zo ruimtevol bij kas zit \ '(
MIss. M.
Zet het geld van die race uitlaat op een spaarrekening en probeer deze rekening zo veel mogelijk bij te spekken.
Ga hiermee door totdat je ongeveer 5000 euro erop
hebt staan, en dan kun je de eerste voorzichtige stap naar het tunen van je motorfiets gaan zetten.
Geloof me maar, voor 5000 euro heb je minder veel goede spullen dan je denkt.
Goed tunen is (peper)duur!!
 

DucatiF1

MF'er
27 aug 2001
171
0
Apeldoorn
Voor wat meer power met een Duc begin je met:
Open uitlaat, K+N filter + Dynojet carb setje.

Wil je nog meer power dan misschien dikkere bochten met bovenstaande aanpassingen of de koppen laten flowen en tunen.

Een andere mogelijkheid is een aanpassing naar dacht ik 680cc met andere zuigers.
Natuurlijk moet alles op de testbank nog eens afgesteld worden.
Al met al zijn de kosten zo hoog dat inderdaad aanschaf van een 750 of 900 uiteindelijk goedkoper is. De kosten voor het tunen krijg je niet terug bij inruil.

Groeten,
750F1 met standaard dikkere bochten, open uitlaat, geen filters :]
 

Rico

MF veteraan
9 okt 2001
2.161
0
Het sprookjesbos :)
ik kan maar een advies geven rijdt of bel ff naar v/d biggelaar.... die weet wat je voor welk bedrag kunt winnen in vermogen en hij is zeker de lastigste niet....

dwz er is vanalles mogelijk :) gewoon vragen aan toine
 

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
www.pricewatch.be
ERROR !] :? site pleite?
Enne ja hard gaat ie wel optrekken ook, snel weg bij stoplicht ook okee maar dan komt \'t dan wordt ik dus ff ingehaald :(
Kijk en dat is natuurlijk niet de bedoeling , toch :j
sjah, zolang je op een monster zit zal er toch altijd wel iemand zijn die je inhaalt hoor.
Monster is nu eenmaal niet gemaakt voor extreme snelheid en sturen dacht\'k zo.
 
Laatst bewerkt: