meer power uit duc m. 600

mad2

Die hard MF'er
27 nov 2001
887
0
amsterdam
Hoe krijg ik meer power uit mijn ducati monster 600?
Heb nu ongeveer een jaar rijervaring en wil er meer.
Heb al iets gehoord over een ander luchtfilter etc. Maar wat nog meer? Iemand tips?

Miss. M.
 
een maat van mij heeft een M 600 gehad en was op gegeven moment niet meer zo blij met het gebrek aan vermogen.
Toen die met een groepje weg was en hij op een gegeven moment moets gaan slipstreamen achter een SHADOW om de rest te kunnen bijhouden.
En dat was ongeveer 160km/u.

Heeft de Monster toen ingeruild op een GSX1100R.
 
Ik zou ook wel eens willen weten wat zo\'n tuning
met beurt voor 2000 piek inhoudt, ik kan me er totnogtoe weinig bij voorstellen.

Gizzzzzzzz, een standaard zwaarder blok is dus ook echt \"zwaarder\" en dat willen we toch niet als we harder willen gaan?, indien jij hier anders over denkt, graag een reactie.

En wat bedoel je met : \"natuurlijk geldt dit niet helemaal voor motoren, maar toch ook weer wel\"?

sorry voor de late reactie, maar had dit gemist.

Nee, in principe willen we geen zwaarder(kg) blok, iig niet op een motor.
In een auto maakt het procentueel minder uit dan in een motor.
Maar een modern 1000cc blok is tegenwoordig lichter(kg) dan een oud 600cc blok.

Waar ik op doelde(maar niet vertelde) is dat we vroeger bijv. een 2.8 commedore blok in een C-kadett bouwde ipv de standaard 1.6. (of een 2.8 granada ipv een 2.0 taunus) Maakte ons niets uit dat dat blok zwaarder(kg) was, hij werdt er toch een stuk sneller van.

En de kosten van zo\'n blok waren veel minder dan een echte tune-up.

Stel dat je een cbr400 wilt tunen voor meer vermogen, van de standaard 65 pk naar bijv 100pk, dan is het veel goedkoper om er een cbr600 blok in te bouwen dan er 35 pk bij te tunen. Het beetje gewichtstoename neem je dan maar op de koop toe, hoewel het jammer is.( weet trouwens van een cbr400 met 600blok)(en ook van een cbr600 met 900 blok)De gewichtstoename valt in het niet tov het toegenomen vermogen.

En ik bedoelde met dit geldt in mindere mate voor motoren,maar toch ook weer wel, is dat de theorie geldt, voor minder geld een zwaarder(cc) blok dan tunen, echter dat het lastiger is om een zwaarder(cc) blok in te bouwen, het moet allemaal maar passen, luistert allemaal veel nauwer, is ruime technische kennis voor nodig.

In de auto\'s vroeger was het universeler, paste altijd, hoogstens nieuwe motorsteunen en aandrijfas lassen.
En we waren niet zo moeilijk toendertijd.
Moet er niet aan denken dat et 200+ me ketting afloopt omdat bijv voorste en achterste tandwiel niet in lijn staan, zou me vroeger geen ene moer gescheeld hebben als de aandrijfas er onderuit donderde.

Heb ooit ergens eens een artikel gelezen van een FZR400 waar een Fireblade blok ingebouwd was, volgens de makers ging dit verdomde makkelijk, zij vroegen zich af of er samengewerkt werdt tussen Honda en Yamaha(niet serieus bedoelt).
Je wilt toch niet weten wat er allemaal met dat frame gebeurd met 130 pk ipv 65pk.

Wel leuk voor REV.

Hoop een beetje duidelijk te zien, denk het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan