Meer vermogen

Weet er iemand hoe ik meer vermogen uit m'n vfr750 kan krijgen, andere luchtfilters? en eventueel een goede site waar ik wat aan heb 8-)

Wat wil je bereiken ?

Wanneer je sneller wilt optrekken zou je een ander voortandwiel kunnen monteren (1 tandje kleiner). Topsnelheid wordt wel iets lager.
Een ander luchtfilter, andere uitlaat en Dynojetkit samen met goed afstellen op een vermogensbank geven niet zo heel veel PK´s erbij (totaal 4/5 pk max ).

Wanneer je serieus meer vermogen wilt dan kun je het beste een bigbore kit (837cc) kopen. 25PK erbij (en meer is ook mogelijk). Maar dan ben je als snel net zoveel kwijt als je aanschaf prijs van je motor. Op www. zeshonderd . cc staan wat plaatjes van aanpassingen aan mijn eigen VFR.
 
Meer vermogen kost een godsvermogen, je wint niet super veel pk s met een powerfilter, ook niet met een dynokit of powercommander! Rij zelf met een arata compleet open systeem met een bmc filter en een pc3usb en je wint er een paar pk s mee en hij krijgt onderin ietsje meer power maar verder nix. Je kunt wel andere nokkenassen steken maar dan moet je de rest ook aan passen en dat kost vaak veel geld, kunt je blok ook laten blueprinten dan krijg je zeker meer pk s! Denk dat je beter een zwaardere bike kunt kopen kost bijna net zo veel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan