meer vermogen

Inderdaad dus, koppel tekort bij een F1.

Veel toeren is vaak weinig koppel, weinig toeren ( diesel) is vaak veel koppel.

Bij de tweetakt crossers hebben ze dat de afgelopen 20 jaar wel beter weten te benutten en daarom kun je op een nieuwe 2-T dus ook veel harder, bij bijna hetzelfde vermogen als 20 jaar geleden.
 
Vermogen = koppel x toerental of P=M*2pie*n

veel vermogen + een vertraging in je f1 motor en die kar begint te vliegen :9
 
ben hem zondag eens gaan testen op snelheid: topsnelheid op een 130 km/h met een tandwiel verhouding van 14-48. het gaat hier wel om een ktm gs 250 six days uitvoering of zijn alle type van dat jaar hetzelfde qua motor en dergelijke?
 
Plaats eens een foto en geef eens een betere omschrijving. Je begon met een SX250 ennu een GS250 in six days uitvoering.

Ik ken geen GS in six days uitvoering, maar zo afgaande op je info gaat het om een enduro.
 
full

hier een foto van de gs. de smering is 1:40
 
Oké, dat is dus een GS op kenteken, maar de specificatie van een EXC.

Dus 50 pk, met een iets langere versnellingsbak, dan de SX met 56 pk.
Verschil zit hem verder in een andere demper en andere afstelling van de ontsteking.

Tandwielverhouding is standaard 14:50 / 14:52
Op zich kan 14:48 niet zoveel kwaad, dus.

Wat heb je allemaal al gedaan?

Bougie bekeken?
Afstelling ontsteking bekeken?
Demper bekeken? ( Met en zonder gereden)
 
de bougie is bruin kleurig en de demper volledig uit elkaar gehaald er zaten twee aparte kamers in, daar heb ik 1 kamer van gemaakt + nieuwe dempingswol. nog niet zonder demper gereden om te testen dat ga ik in het weekend doen om te kijken wat het maakt. de power valve na gekeken, ze werkt wel maar moet wel wat kracht zetten voor ze open te doen (met de hand). verder nog niets
 
Bruine bougie is dus gewoon een goede afstelling van de carburateur, dus niks meer aan doen.

Powervalve moet inderdaad een beetje met kracht, want hij werkt via een centriifugaal op de krukas en anders gaat hij te snel open.

Nu is de vraag, of hij ook weer goed sluit. Zo niet, dan ben je onderin een beetje kwijt. Nog even met de demper proberen dus. Niet telang, want dat is niet super voor de valves.

Aan de andere kant is het dus geen crosser, maar een enduro en dan mis je gewoon wat vermogen.
 
Ik heb je een mailtje gestuurd m.b.t. de gegevens die ik heb. Staan o.a. bij dat het ontstekingstijdstip anders is enz . Moet je maar even mee ,gaan vogelen. Kan altijd helpen.
 
het probleem is opgelost, de gasnaald stond veel te arm afgesteld waardoor de carburateur niet kon worden afgesteld op punt, kreeg veel te weinig benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan