Meer vers bloed..

hubris

MF'er
28 okt 2009
99
0
Nijmegen
Tsja. Hoe moet ik gaan beginnen.
Tot zo'n twee maanden terug keek ik alleen met respect (en soms verachting) naar dat volk op twee wielen. "Totaal niets voor mij", "ik zou mezelf hardstikke dood rijden" en "veel te instabiel" zijn uitspraken die ik gedaan zou kunnen hebben.

Zo'n twee maanden geleden, we waren met de vriendengroep een weekje weg, nodigde de motorgek van het stel mij uit om een keer mee een ritje te maken op zijn machine, een R6. Omdat het me toch wel spannend leek zei ik dat ik wel even mee wilde rijden..
'Een rondje' was in mijn ogen een minuutje of 5-10. Hij bleek daar echter heel andere ideeën over te hebben. Uiteindelijk zijn we ongeveer een uur op weg geweest.

Binnen 5 minuten zaten we op de snelweg en in het begin waren mijn angsten de baas (ik zat immers zonder fatsoenlijke motorkleding achterop een racer met 120 km/h), maar naar mate ik meer gevoel kreeg voor de motor en zijn rijgedrag werd het steeds ontspannender. Na een rit van een uurtje over snelweg, dijken, binnenwegen, DREMPELS en snelweg moest ik toegeven dat het eigenlijk best wel een gaaf gevoel was, dat motorrijden...

Een andere vriend van me was intussen druk bezig zijn motorrijbewijs te halen (Reemster, geslaagd intussen). Gevolg; het ging steeds vaker over motoren. Een enkele keer liet ik vallen dat het me echt wel leuk leek te gaan lessen...
En dat heb ik blijkbaar vaak genoeg gezegd, want tot mijn grote verrassing kreeg ik van mijn vriendin een motorrijles kado, voor mijn verjaardag!

Afgelopen donderdag was het dan zo ver, onze (ja, ze wilde zelf ook mee) eerste rijles. Reemster (ja, hier van het forum) ging met ons mee om het een en ander vast te leggen op de gevoelige plaa CCD.

Van de filmpjes die hij gemaakt heeft heb ik een korte compilatie gemaakt, wellicht leuk om even te kijken (en vergeet niet commentaar te leveren)! Helaas zijn er geen filmpjes van de rit van het oefenterrein, door de stad, terug naar de rijschool. Dat mocht ik namelijk ook meteen doen!

FILMPJE!

Tsja, en nu?
Nu wordt het veel werken, veel sparen en hopelijk in het voorjaar écht aan het lessen!
En tot die tijd natuurlijk hier mee lezen op het forum, want dat kan ik al wel doen ;)
 
Hubje!

Mooi filmpje geworden hoor! Duidelijk camera-skills hier :D Het was super leuk en vooral heel herkenbaar om bij je eerste les te zijn :P God man wat zaten jullie vol adrenaline naderhand :P

Hopelijk kan je snel aant lessen, tot die tijd zal je het moeten doen met de ritjes met Gman, en hopelijk snel genoeg met mij als ik een motor heb gekocht :D

Reem(ster)
 
Adrenaline? Wie...? *D
Pfff ja, vooral het stukje over de weg terug naar de rijschool probeerde ik meteen alles tegelijk te doen, kijken, knipperlicht, remmen, schakelen en dan liefst ook nog in het tempo waarmee jij op 'Saartjes motor' terug reed.

Nou, het werd me snel duidelijk, er is een reden waarom het mijn eerste les was en jij je rijbewijs al hebt! Ongelofelijk, die souplesse! :}

Maar ik zie het nog wel gebeuren hoor, dat ik ook zo door Nijmegen rond tuf :] ... ooit.
 
Welkom :W Kan het filmpje even niet kijken (werk) maar dat zal ik later nog wel es doen.
Waarom sparen en dan pas lessen? Je kan toch gewoon het geld wat je verdient gelijk in lessen omzetten? :? Hoef je niet zo lang te wachten.
 
@ Gilles, de reden dat ik éérst ga sparen en dan ga lessen is een variabel inkomen.
Het kan zijn dat ik deze maand wel centen genoeg heb, maar de volgende niet. En áls ik ga lessen dan wil ik niet ineens 3 weken niet kunnen lessen om vervolgens weer 1 lesje te kunnen volgen.
Nee, als ik ga lessen dan wil ik gewoon snel door kunnen!

Helaas, helaas... zelfs student zijn heeft nadelen! :(
 
full


Welkom op het MF hubris !!!!

full


full
 
@ RemcoNL, ik was al druk aan het lezen daarzo! Voor ons lesje alle filmpjes die in deel 32 stonden al even zitten kijken... Echt superleerzaam!

@ Tex, THANKS! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan