Rotinaj

Rookie
5 mei 2019
23
4
Hallo daar!

Ik zit enorm te twijfelen tussen vier helmen:

A. Airoh GP550 S
B. AGV K5 S
C. HJC F70
D. Shark Skwal 2

Handig om te weten: Ik draag een bril en ben meer een tourer dan racer. De mooiste vind ik de Airoh alleen twijfel ik over het comfort (met name geluid) en zou ik graag een bluetooth device installeren.

Met niemand in de buurt om te sparren dacht ik, waarom vraag ik het niet gewoon hier? Heeft iemand ervaringen met een of meer van deze helmen? Of goed advies in het algemeen? Alvast bedankt!
 
Heb je ze al gepast? Niks zo persoonlijks als een helm, het zou zomaar kunnen dat geen van die modellen jouw goed past. Dus mijn advies: Ga naar een goede motorkledingwinkel en ga op je gemak een aantal helmen passen al dan niet met goed advies en begeleiding van een ervaren verkoper.
 
Hangt af van je hoofd, voor mij, ook brildrager, is de AGV K5 het best passend... en heb er vele gepast hoor!
 
Heb je ze al gepast? Niks zo persoonlijks als een helm, het zou zomaar kunnen dat geen van die modellen jouw goed past. Dus mijn advies: Ga naar een goede motorkledingwinkel en ga op je gemak een aantal helmen passen al dan niet met goed advies en begeleiding van een ervaren verkoper.
Hier sluit ik me bij aan: lekker uitgebreid passen in een winkel waar ze er verstand van hebben.
Van alle keren dat ik een helm kocht ben ik 1 keer naar buiten gelopen met de helm die ik vooraf in gedachten had, en dat was omdat ik precies dezelfde helm kocht als ik al had.

Heb je trouwens ook al eens gedacht aan een systeemhelm? Dat is wel ideaal in combinatie met een bril.
 
Je past ze alle 4 even goed?
Heb je ze al gepast? Niks zo persoonlijks als een helm, het zou zomaar kunnen dat geen van die modellen jouw goed past. Dus mijn advies: Ga naar een goede motorkledingwinkel en ga op je gemak een aantal helmen passen al dan niet met goed advies en begeleiding van een ervaren verkoper.
Tsja daar hebben jullie gelijk een goed punt. Ik heb nog geen enkele van deze vier gepast. Ik woon in Utrecht dus zou morgen eventueel langs MKC kunnen rijden al hebben ze daar misschien niet al deze helmen. Vanwege problemen bij XLMoto heb ik de keuze gekregen van een helm van rond de 300,-. Hij moet (voor mij) alleen wel wit zijn en daar verkrijgbaar, vandaar deze vier opties.
 
Hier sluit ik me bij aan: lekker uitgebreid passen in een winkel waar ze er verstand van hebben.
Van alle keren dat ik een helm kocht ben ik 1 keer naar buiten gelopen met de helm die ik vooraf in gedachten had, en dat was omdat ik precies dezelfde helm kocht als ik al had.

Heb je trouwens ook al eens gedacht aan een systeemhelm? Dat is wel ideaal in combinatie met een bril.
Bedankt voor het meedenken Hans! Ik heb een systeemhelm gehad en dat was inderdaad fijn. Toch is mijn persoonlijke voorkeur voor nu een integraal helm.
 
Ze zitten alle 4 voor geen meter...... bij mij. Hopelijk heb je daar iets aan.

De enige juiste manier is deze helmen passen. En de kleur is wel ongeveer het laatste waar je je zorgen over zou moeten maken....
 
Hallo daar!

Ik zit enorm te twijfelen tussen vier helmen:

A. Airoh GP550 S
B. AGV K5 S
C. HJC F70
D. Shark Skwal 2

Handig om te weten: Ik draag een bril en ben meer een tourer dan racer. De mooiste vind ik de Airoh alleen twijfel ik over het comfort (met name geluid) en zou ik graag een bluetooth device installeren.

Met niemand in de buurt om te sparren dacht ik, waarom vraag ik het niet gewoon hier? Heeft iemand ervaringen met een of meer van deze helmen? Of goed advies in het algemeen? Alvast bedankt!
Motorzaak in de buurt bellen met de vraag of je mag passen en dan tijdens het passen mag rijden. Dan zal er vast eentje het beste zijn.
 
Allemaal geen vervelende helmen maar ik denk dat je vooral moet passen en zelf moet kiezen welke je het fijnst vindt zitten..
 
Een helm passen heeft ook maar beperkt nut. Mijn helm zit als gegoten. Maar als ik een bril op doe, dan gaat het na een uur of 3 pijn doen. De poten worden zachtjes tegen mijn schedel geduwd. De eerste 3 uur merk ik daar niks van. Daarna krijg ik hoofdpijn. Ik had eerst niet eens in de gaten dat het door de bril kwam.
 
Kies eentje die het beste past, en volgende keer je huiswerk danwel pass-sessie op orde hebt…

Ik heb de leer cyclus doorlopen van pispotje/tweedehands t/m een nieuwe met pas-sessie met de Shoei Neotec meegemaakt.
 
Je past ze alle 4 even goed?
Eerste antwoord en klaar.
Dus ja, passen en dan kleurtjes kijken.

Een helm passen heeft ook maar beperkt nut. Mijn helm zit als gegoten. Maar als ik een bril op doe, dan gaat het na een uur of 3 pijn doen. De poten worden zachtjes tegen mijn schedel geduwd. De eerste 3 uur merk ik daar niks van. Daarna krijg ik hoofdpijn. Ik had eerst niet eens in de gaten dat het door de bril kwam.
Dan heb je toch niet de juiste helm.
Ik heb een HJC RPHA 11 zonder en met bril 👌🏻
Ook een HJC dual sport helm, kut met bril. (Dus alleen met lenzen rijden)
 
Als je een HJC past pas je meestal geen AGV. En andersom. Pasvorm van een merk is meestal algemeen. Onderling is er natuurlijk verschil, maar in de grote lijnen niet.

Of je hoofd is flexibel :+
 
Als het nog zou helpen, ik heb vroeger altijd met een Shark speed R gereden en installeren van bluetooth setje ging super makkelijk en zat nog altijd comfortabel, geluiddemping ook superieur tegenover andere helmen.
Nu met circuit rijden overgestapt naar HJC rpha11 en geluidsdemping pak minder, zit een pak strakker, maar is natuurlijk nodig, bluetooth set zou er niet comfortabel in passen.
 
Eerste antwoord en klaar.
Dus ja, passen en dan kleurtjes kijken.


Dan heb je toch niet de juiste helm.
Ik heb een HJC RPHA 11 zonder en met bril 👌🏻
Ook een HJC dual sport helm, kut met bril. (Dus alleen met lenzen rijden)
Klopt. Mijn punt is: als hij in de winkel perfect past, dan is dat geen garantie dat hij tijdens een hele dag toeren nog steeds lekker zit.
Mijn Arai zit superstrak omdat ik er circuit mee rijdt. Ik wil dan geen losse helm hebben. Misschien moet ik voor een toerrit en andere helm kopen.
 
Ik heb initieel in de winkel gepast. Daarna thuis met alle stickers/kaartjes er nog aan op de bank gaan zitten, film aan, helm op (geen chips/bier erbij...). Dat geeft best een aardig beeld, maar uiteindelijk is echt (langdurig) rijden de echte proef.

Mooi voorbeeld; mijn Neotec II zit prima. Toen ik een maatje kleinere ruit op de motor zette kreeg ik er opeens last van ivm winddruk die je helm tegen je voorhoofd duwt.
 
Mijn ervaring.. pas er tien of meer.. en er blijven er een paar over die goed zitten.

Passen is het devies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan