Meerwaarde motorhoes

Timbaa

Die hard MF'er
25 mei 2011
490
1
Ik zoek een ervaringsdeskundige die eerst zijn motor een tijdje zonder hoes buiten heeft laten staan, en uiteindelijk toch heeft besloten om een hoes te kopen.

Ik woon namelijk sinds kort in Amsterdam, waar ik mijn motor niet binnen kan stallen. Aangezien ik het rijden teveel mis, ik het te zonde vind om m'n lieveling niet te gebruiken, en het gewoon heel erg praktisch is, wil ik mijn motor dus buiten gaan zetten.

Ik heb al een mooi plekje op het oog waar ik zicht op heb vanuit m'n woninkje en hij staat dan onder een mooi afdakje waaronder ie, redelijk droog blijft. Diefstal ben ik niet zo bang voor, het is namelijk vlakbij een heel erg groot politiebureau.

De enige rede om er een hoes overheen te leggen is dus om 'm wat mooier te houden. Maar ik rij er eigenlijk bijna elke dag wel op en het lijkt me een hoop gedoe om die hoes elke keer er eerst vanaf te halen, naar binnen te moeten zeulen, met de lift omhoog, en op de nodige punten mijn bewonerspasje te moeten scannen etc.

Het gaat om een thundercat, minder dan 2000 euro waard, maar hij staat er nu nog wel heel mooi glimmend bij (al zeg ik het zelf). En 2000 euro is voor mij best veel geld.
 
Waarom zet je `m niet voor/bij het politiebureau?
In het zicht van de vele camera`s met hoes erover. :Y
 
Ik had mijn motor 3 jaar buiten in Amsterdam staan, onder een hoes. Heeft me vier hoezen gekost omdat andere mensen mijn hoes ook wel mooi vonden B|
 
Ja is zeker de moeite waard. Ik kom zelf ook uit Amsterdam en mijn motor stond altijd onder een hoes. Hij blijft er mooier door en mensen hebben minder snel de nijging om er aan te komen. Ik propte die hoes iedere keer in een plastic zak en zette die in de gemeenschappelijke hal. Geen zin om iedere keer 2 trappen te lopen.
 
Ik had mijn motor 3 jaar buiten in Amsterdam staan, onder een hoes. Heeft me vier hoezen gekost omdat andere mensen mijn hoes ook wel mooi vonden B|

Dat heb ik ook 3x meegemaakt. uiteidelijk de hoes met een slotje aan de motor vastgezet.
 
Je merkt het ook wel als je gaat sleutelen.
Ik heb ooit een motor gekocht die ook altijd buiten stond, maar er zat wel het één en ander vastgeroest. Erg zonde!
 
Een onjuiste hoes kan ook het tegenovergestelde bewerkstelligen: vocht komt overal, maar is niet meer overal makkelijk weg te krijgen. Een goede hoes is meer een luchtfilter dan wat anders.
 
Voor mn R6 gebruik ik een oude hoes met een scheurtje dit dichtgeplakt zit met ducttape. Werkt perfect tegen vogelschijt en troep uit de lucht.
Ik gebruik ook mijn motor dagelijks en elke dag de hoes erop en weer af.
 
Veel motorhoesen hebben wel van die ringen erin toch? Kan je hem niet gewoon altijd vastzetten met een stukje staalkabel en die hoes daar gewoon laten liggen, evt in een plastic tas?
 
Daklozen zijn in de herfst en winter dol op waterdichte hoezen. Dat is het vervelende.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd het gevoel dat die ademende hoezen maar een jaar of twee à drie dampdoorlatend blijven, en daarna meer kwaad dan goed beginnen te doen.
 
bijna 9 jaar gebruik van hoezen over mijn verschillende motoren in Amsterdam, nog nooit eentje gejat. Ik gooi de hoes meestal ook in de gemeenschappelijke ruimte in een hoekje.

Het is zeker behoud voor je motor!
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een ervaringsdeskundige die eerst zijn motor een tijdje zonder hoes buiten heeft laten staan, en uiteindelijk toch heeft besloten om een hoes te kopen.

Ik woon namelijk sinds kort in Amsterdam, waar ik mijn motor niet binnen kan stallen. Aangezien ik het rijden teveel mis, ik het te zonde vind om m'n lieveling niet te gebruiken, en het gewoon heel erg praktisch is, wil ik mijn motor dus buiten gaan zetten.

Ik heb al een mooi plekje op het oog waar ik zicht op heb vanuit m'n woninkje en hij staat dan onder een mooi afdakje waaronder ie, redelijk droog blijft. Diefstal ben ik niet zo bang voor, het is namelijk vlakbij een heel erg groot politiebureau.

De enige rede om er een hoes overheen te leggen is dus om 'm wat mooier te houden. Maar ik rij er eigenlijk bijna elke dag wel op en het lijkt me een hoop gedoe om die hoes elke keer er eerst vanaf te halen, naar binnen te moeten zeulen, met de lift omhoog, en op de nodige punten mijn bewonerspasje te moeten scannen etc.

Het gaat om een thundercat, minder dan 2000 euro waard, maar hij staat er nu nog wel heel mooi glimmend bij (al zeg ik het zelf). En 2000 euro is voor mij best veel geld.


Ruim drie jaar lang m'n Fireblades buiten laten staan. Eerst eentje van 1999 en daarna een jaar lang eentje van 2002. Woonde in een zogenaamde "slechte" buurt (A'dam Noord), maar nooit problemen gehad. Hoezen vind ik teveel werk. Het enige vervelende wat ik heb meegemaakt was dat was ie omgewaaid (niet gevallen, omgewaaid, I've checked) en dat gebeurt met een hoes nog sneller. Hij zat niet aan iets vast, wel een kettingslot door het achterwiel.
Verder staat ie overal door Amsterdam verspreid regelmatig gewoon ook zonder hoes een nachtje op de stoep te overnachten.

Sinds een paar maanden ben ik verhuist en nu staat ze gewoon droog. Of het interessante fietsen zijn om te stelen kan ik niet inschatten, daarvoor moet je maar even op m'n Motorstek kijken.


Edit.
Oh ik zie dat het voor de mooi is. Tsjah, als je hem gewoon goed in de wax zet blijft ie ook wel mooi hoor. Ik had in ieder geval geen dichtgerotte fiets. Wellicht dat ie mooier was gebleven onder een hoes, maar ik merkte geen problemen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn KLE heeft ook een tijdje buiten gestaan zonder hoes, Kon 's ochtend regelmatig beginnen met de dodemans knop terug zetten, groot licht weer uit, bezienekraan weer naar je juiste stand... Wat een frustratie iedere keer weer. stelletje kl@#$ die het leuk vinden om met hun vieze vingers aan mijn motor te komen.
Met hoes geen last meer van gehad.
Voor mijn gevoel roest hij ook minder snel onder de hoes. maar dit is moeilijk te zeggen.
Wel moet de hoes schoon zijn, anders maakt hij krassen op de lak.

mvg
 
De staat altijd onder de hoes en daarna onder afdakje.
Ziet er na 7 jaar nog als nieuw uit.
Regen en zonlicht tasten mijn zeil aan, want die ziet er inmiddels niet meer uit.
 
Hangt er vanaf wat je doet natuurlijk. Ik vind vierkante banden over het algemeen wel fijn onder m'n auto. Op de motor is rond weer fijner.

En ook dat hangt er weer van af ;) ligt eraan hoe je vierkant interpreteert. Ik heb het nu over vierkant in de rolrichting, dit zou dus enigszins hobbelen als je rijdt :+

Echter, het ging niet om mijn vraag.. maar om de vraag van TS. Het komt in de richting van: 1+1=2, klopt dat? Iemand hier ervaring mee?
 
@TS:
Ik weet verschillende motoren hier in de stad (Amsterdam) tot zelfs een dure Harley aan toe, die zonder hoes staan gestald. Het doet me pijn om te zien dat die hokken zichtbaar achteruit gaan.
Dofheid, roest, ellende. Neem wel kwaliteit zoals bijvoorbeeld Verheul die levert, dat is: bovenop waterdicht en de zijkanten van canvas. Het canvas waait een beetje door en voert daarmee het vocht weer af.
 
Laatst bewerkt:
ikzelf heb helaas ook geen mogelijkheid om de motor binnen te stallen, had eerst een motorhoes van de lidl, helemaal waterdicht bleek deze niet te zijn, maar deze is 3 weken geleden gejat :(
Ik heb nu een Verheul motorhoes gekocht en deze voelt toch wel heel anders dan die van de lidl moet ik zeggen :P
Perfecte pasvorm en voelt toch een stuk beter om de motor weer onder een hoes te zien staan in plaats van in de zeikende regen zoals vandaag.
En zeker als het kwik straks weer met enige regelmaat onder nul verdwijnt heb ik er graag die 3 minuten extra voor over om de motor onder de hoes vandaan te halen, misschien zit het tussen de oren en de motor zal er ongetwijfeld op gebouwd zijn (alhoewel ze er niet mooier op zal worden zonder hoes) maar zelf loop ik tenslotte ook niet alleen in mijn shirtje buiten bij min 5 :P
 
De staat altijd onder de hoes en daarna onder afdakje.
Ziet er na 7 jaar nog als nieuw uit.
Regen en zonlicht tasten mijn zeil aan, want die ziet er inmiddels niet meer uit.
Misschien is dat nog wel het beste argument om een hoes te gebruiken, kijk hoe je hoes er uitziet na een paar jaar. Mijn motor staat binnen in een half open garage, ook onder een hoes. Het houdt toch net wat meer weersinvloeden tegen.
 
Ik zoek een ervaringsdeskundige die eerst zijn motor een tijdje zonder hoes buiten heeft laten staan, en uiteindelijk toch heeft besloten om een hoes te kopen.

De enige rede om er een hoes overheen te leggen is dus om 'm wat mooier te houden. Maar ik rij er eigenlijk bijna elke dag wel op en het lijkt me een hoop gedoe om die hoes elke keer er eerst vanaf te halen, naar binnen te moeten zeulen, met de lift omhoog, en op de nodige punten mijn bewonerspasje te moeten scannen etc.
.
Ik heb mijn eerste nieuw gekochtte motor (waarde rond de 16000gulden) destijds ook een poosje onder een (dure) motorhoes gestald omdat deze buiten stond
Na een jaar (zeker in de winter als de hoes stug en bevroren was) vond ik het gedoe met de hoes te vervelend en heb ik de hoes permanent in de hoek gegooid.
Motor is nu verrijkt met roestige boutkoppen en pekelaanslag op de blanke delen
maar het dagelijkse gemak van motor pakken, starten en wegrijden weegt daar voor mij persoonlijk wel tegenop (motor is inmiddels 12 jaar oud maar staat sinds een jaar of 5 wel in een verwarmde garage)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan