Meest bereden motor

Greenmaster

MF'er
2 jan 2006
93
0
Groningen
Beste MF-ers,

Weten jullie zo welke motor het meest bereden wordt in NL/ wereld?
Ben benieuwd van welk merk/ model het meest verkocht wordt.

Ik denk persoonlijk:

Suzuki GS500
Kawasaki Zx6r
Yamaha R6
Honda CBR 600

Of zit ik er naast, wat denken jullie?
En welke bouwjaren?

Gr. Lennart :]
 
Wakan roadster

Honda NR750

Ducati supermono

Norton F1 sport

*O* *O* *O* *O*
 
Dat kun je toch zien aan de verkoopcijfers van ieder jaar, in NL dan. Wereldwijd is een heel ander verhaal; dat verschilt heel erg per regio. Moeilijk te zeggen dus.
 
Beste MF-ers,

Weten jullie zo welke motor het meest bereden wordt in NL/ wereld?
Ben benieuwd van welk merk/ model het meest verkocht wordt.

Ik denk persoonlijk:

Suzuki GS500
Kawasaki Zx6r
Yamaha R6
Honda CBR 600

Of zit ik er naast, wat denken jullie?
En welke bouwjaren?

Gr. Lennart :]
zal wel een obscuur chinees of idiaas merk zijn niet de motoren die jij noemt in iedergeval
 
Over langere periodes (dus welke modellen jarenlang verkocht werden) weet ik niks. Cijfers over eerste 8 maanden van 2008 en 2009:

Merk Model 2008 2009
1 BMW R 1200 GS (+ADV.) 641 514
2 SUZUKI V-STROM 650 439 397
3 BMW R 1200 RT 267 312
4 HARLEY DAVIDSON TOURING 303 250
5 KAWASAKI Z 750 233 230
6 HARLEY DAVIDSON DYNA 302 219
7 SUZUKI GSX 650 F 296 182
8 SUZUKI SFV 650 GLADIUS 0 173
9 YAMAHA XJ6 0 161
10 YAMAHA FZ6 FAZER 600 222 158

We hebben niet gevonden waar je naar zocht
 
Ik denk persoonlijk:

Suzuki GS500
Kawasaki Zx6r
Yamaha R6
Honda CBR 600

Of zit ik er naast, wat denken jullie?
En welke bouwjaren?
je zit er heel erg naast, het beeld op mf is nogal getekend, op internet zitten nou eenmaal vaker de jonge generaties en die rijden inderdaad veelal op supersports.
maar er zijn een hoop motorrijders die niet hele dagen op internet rond hangen om met hun nieuwe pak te posen ;) .

er zijn ongeveer 500.000 actieve motor rijders in nederland, waarvan er mss 100.000 hier op mf zitten. go figure ;) ik denk dat je alle nederlandse motoren bij elkaar gooit, het aantal supersports een stuk minder is als dat je nu denkt ;)

kijk naar de verkoopcijfers, er staat geen supersport in de top 10, voornamelijk allround nakedbikes en toermotoren,en als je dan er van uit gaat dat men 10 jaar geleden ongeveer de zelfde types motoren kochten kun je wel ongeveer uitgaan wat de populairste motoren zijn in nederland. :)
 
Laatst bewerkt:
je zit er heel erg naast, het beeld op mf is nogal getekend, op internet zitten nou eenmaal vaker de jonge generaties en die rijden inderdaad veelal op supersports.
maar er zijn een hoop motorrijders die niet hele dagen op internet rond hangen om met hun nieuwe pak te posen ;) .

er zijn ongeveer 500.000 actieve motor rijders in nederland, waarvan er mss 100.000 hier op mf zitten. go figure ;) ik denk dat je alle nederlandse motoren bij elkaar gooit, het aantal supersports een stuk minder is als dat je nu denkt ;)

Same here. Nummer 1 en 2 best verkopende motoren zijn... alroads })
 
Honda heeft toch de best verkochte en niet kapot te krijgen dat ding
ben de naam kwijt


symba_450.jpg
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen worden BMW's het meest bereden. Dat zie je ook wel aan de kilometerstand doorgaan :)
 
2009

Merk Stuks Martkaandeel
Suzuki 2418 18.60 %
Yamaha 2065 15.88 %
Honda 1457 11.21 %
BMW 1710 13.15 %
Harley-Davidson 1084 8.34 %
Kawasaki 944 7.26 %
Triumph 529 4.07 %
Aprilia 279 2.15 %
KTM 521 4.01 %
Ducati 524 4.03 %


full
 
Laatst bewerkt:
Beste MF-ers,

Weten jullie zo welke motor het meest bereden wordt in NL/ wereld?
Ben benieuwd van welk merk/ model het meest verkocht wordt.

Ik denk persoonlijk:

Suzuki GS500
Kawasaki Zx6r
Yamaha R6
Honda CBR 600

Of zit ik er naast, wat denken jullie?
En welke bouwjaren?

Gr. Lennart :]

Heel erg ernaast ;) Maakt niet uit hoor!
 
Gok zelf toch meer op de BMW 1100 gs (? dat all road ding iig) of een Diversion achtig model op 1...
 
je zit er heel erg naast, het beeld op mf is nogal getekend, op internet zitten nou eenmaal vaker de jonge generaties en die rijden inderdaad veelal op supersports.
maar er zijn een hoop motorrijders die niet hele dagen op internet rond hangen om met hun nieuwe pak te posen ;) .

er zijn ongeveer 500.000 actieve motor rijders in nederland, waarvan er mss 100.000 hier op mf zitten. go figure ;) ik denk dat je alle nederlandse motoren bij elkaar gooit, het aantal supersports een stuk minder is als dat je nu denkt ;)

kijk naar de verkoopcijfers, er staat geen supersport in de top 10, voornamelijk allround nakedbikes en toermotoren,en als je dan er van uit gaat dat men 10 jaar geleden ongeveer de zelfde types motoren kochten kun je wel ongeveer uitgaan wat de populairste motoren zijn in nederland. :)

dat dus :Y :^
 
Verkoop cijfers zeggen toch niks over welke het meest gereden wordt op dit moment.

Denk idd ook R6, GS500, etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan