meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

voor ALLE duidelijkheid,
en negatieve reacties die ik gekregen heb:(
Ik heb rijbewijs A gehaald na één week van het ontvangen van mijn moto.:s
 
na wat gekloot te hebben met een zxr 400 een srad gekocht.
zelfde gekloot uitgehaald totdat je op een natte dag je voorwiel onder je vandaan remt op een soort van verkeersheuvel.
het was nog wel VOOR mijn eigen huis. Hierdoor wel goed geholpen door al mn buren, jammer dat de nieuwe lekkere buurvrouw net kwam langslopen...Eerste indruk is belangrijk he, en ik was al gevallen voor haar.

Verder de standaard jiffys enzo, maar ook sleutel in het contact helm op, handschoenen, jas dicht blablabla, proberen te starten...is het alarm weer aangegaan met startonderbreking...kon weer opnieuw beginnen
 
Hele dag voorzichtig doen met een huurmotor, want een dikke 1600 euro eigen risico. Mij kennende gaat er toch altijd wel wat fout...

Hele dag niks fout gegaan *O* dan moet ik wel invincible zijn! Dus de overmoed kwam al, en ik ging naar voren hangen en wilde een rolling burnout maken zoals ik dat op mijn eigen fiets ook kon...waarop mijn achterwiel hapt, mijn voorwiel wegglijdt en ik op mijn muil ga. Béétje jammer. Wel van geleerd :X
 
Laatst bewerkt:
het is nu het nieuwe deel dus kom maar op met die details :)

ik reed normaal op een er-5 die zijn smal en nogal wendbaar. Dus als je met weinig ervaring opeens op een cbf 500 rijd met een dikke achterband en je wil een bocht maken vanuit stilstand dan is die boch soms wel wat breder dan je verwacht. Afijn met dit in mijn achterhoofd hield ik bij het wegrijden nauwkeurig in de gaten hoever het hek recht voor me van de motor af stond. en verdomd dat hek kwam steeds dichterbij hoe ver ik ook instuurde :)
 
Woehoe deel 2!!

Zal er dan ook nog maar 1tje doen...

Afgelopen zondag de motor van m'n moeder opgehaald zodat ik die kan gebruiken terwijl ik de mijne repareer...

Vantevoren bezine gechecked en zat zo goed als vol...

Halverwege gaat zonder enige waarschuwing, hapering of stotter de motor gewoon ineens uit...
ik de vluchtstrook op, 't vrouwtje gebeld (daar reed ik achteraan)
Gloeiende gloeiende, sta je daar...
Kan de benzine toch niet zijn...
Hmm, toch maar eens proberen...

Reserve, starten, lopen... B|

Motor maar weer uitgezet en de vrouw gebeld dat ze maar ff moest wachten bij de volgende benzine pomp...



Op dezelfde reis, maar dan wat later.

Allerlei koekblikkers naar me toeteren en seinen met hun lichten, dus ik in de spiegels proberen te zien of ik niets verlies of dat er zwarte wolken uit de fiets komen...

Nee dat is het ook niet...
Toen bedacht ik me dat ik m'n licht niet aan had en dat ik dus erg slecht zichtbaar was voor deze koekblikkers...

Dus ik lampje aangezet, koekblikker voor me z'n duim omhoog!
Dat bedoelde ze dus!

Dus als de koekblikkers van afgelopen zondag dit lezen:

:} Dank voor mischien wel het redden van mijn leven! :}
 
ik reed normaal op een er-5 die zijn smal en nogal wendbaar. Dus als je met weinig ervaring opeens op een cbf 500 rijd met een dikke achterband en je wil een bocht maken vanuit stilstand dan is die boch soms wel wat breder dan je verwacht. Afijn met dit in mijn achterhoofd hield ik bij het wegrijden nauwkeurig in de gaten hoever het hek recht voor me van de motor af stond. en verdomd dat hek kwam steeds dichterbij hoe ver ik ook instuurde :)
Ik heb het verschil nooit zo heel sterk gemerkt tav de bandbreedte.. kijktechniek however idd wel :)
Woehoe deel 2!!

Zal er dan ook nog maar 1tje doen...

Afgelopen zondag de motor van m'n moeder opgehaald zodat ik die kan gebruiken terwijl ik de mijne repareer...

Vantevoren bezine gechecked en zat zo goed als vol...

Halverwege gaat zonder enige waarschuwing, hapering of stotter de motor gewoon ineens uit...
ik de vluchtstrook op, 't vrouwtje gebeld (daar reed ik achteraan)
Gloeiende gloeiende, sta je daar...
Kan de benzine toch niet zijn...
Hmm, toch maar eens proberen...

Reserve, starten, lopen... B|

Motor maar weer uitgezet en de vrouw gebeld dat ze maar ff moest wachten bij de volgende benzine pomp...



Op dezelfde reis, maar dan wat later.

Allerlei koekblikkers naar me toeteren en seinen met hun lichten, dus ik in de spiegels proberen te zien of ik niets verlies of dat er zwarte wolken uit de fiets komen...

Nee dat is het ook niet...
Toen bedacht ik me dat ik m'n licht niet aan had en dat ik dus erg slecht zichtbaar was voor deze koekblikkers...

Dus ik lampje aangezet, koekblikker voor me z'n duim omhoog!
Dat bedoelde ze dus!

Dus als de koekblikkers van afgelopen zondag dit lezen:

:} Dank voor mischien wel het redden van mijn leven! :}
Ik zet m'n verlichting nooit uit, kan je 't ook niet vergeten :).

Duurde overigens wel ERG lang voordat een koekblikker me erop attendeerde dat mijn achterlicht stuk was toen ik al 3 kwartier door de nacht over de snelweg reed |( dus heb je mazzel mee!
 
Ik heb het verschil nooit zo heel sterk gemerkt tav de bandbreedte.. kijktechniek however idd wel :)Ik zet m'n verlichting nooit uit, kan je 't ook niet vergeten :).

Duurde overigens wel ERG lang voordat een koekblikker me erop attendeerde dat mijn achterlicht stuk was toen ik al 3 kwartier door de nacht over de snelweg reed |( dus heb je mazzel mee!
Ik heb die van mij idd ook nooit uit...
Sterker nog op m'n gs kan hij niet uit, maar zoals ik al schreef was 't m'n mams d'r motor dus ik denk dat zij 'm uitgezet heeft...

Maar idd, liever zo als er op de harde manier achter komen... :Y
 
Ik was vorige week aan het burnen, en het ging wel aardig.
In eens begon mijn motor in te hoden en bokken al een gek.
Dus ik de motor aan de praat proberen te houden in zijn vrij, maar dit lukte niet.
Dan maar opnieuw starten. Ook dit wilde niet lukken.
Dus ik #$%#$% de je weet wel, hij zal toch niet stuk zijn gegaan.

Het klonk wel of ie aanliep, of te weinig benzine, dus dan maar de kraan op reserve.
En ja hoor toen startte de motor wel weer.
Voorlopig heb ik nog versrubber, dus maar niet meer burnen. :X
 
Laatst bewerkt:
wat heeft dat met het starten van de motor te maken?
Hij bedoelt, dat de verlichting dan ook aan blijft staan als de motor uit staat, maar das is natuurlijk niet zo :P
Ik heb hetzelfde, verlichting staat altijd aan als ik het contactslot omdraai, wel zo makkelijk en veilig :)
 
wat heeft dat met het starten van de motor te maken?

Idd.. Vriend van me start ook altijd met de lampen uit..
Is beter voor de accu volgens hem

Wat een bullshit.. Tuurlijk zal de accu minder belast worden als je met licht uit start, maar daar merk je echt helemaal niks van, ook niet op de langer termijn
 
Idd.. Vriend van me start ook altijd met de lampen uit..
Is beter voor de accu volgens hem

Wat een bullshit.. Tuurlijk zal de accu minder belast worden als je met licht uit start, maar daar merk je echt helemaal niks van, ook niet op de langer termijn
Hangt van de motor af .. en van de accu.
 
ik had laatst een mooi moment, in de schuur ik zou wel ff olie vervangen ,hoe moeilijk kan dat zijn, dus ik een pot scheef onder me blok gezet, enm de bout eruit, mooie oliestraal in de pot.
Ik loop even weg om te pissen, kom terug, ligt die pot op ze kant, en alle olie door de garage heen, in dozen die er stonden gelopen e.d. (en een bol d'or blok heeft 4,5 liter olie erin zitten)

was dus lekker een avondje poetsen en schuren in de gladde zooi
 
ik had laatst een mooi moment, in de schuur ik zou wel ff olie vervangen ,hoe moeilijk kan dat zijn, dus ik een pot scheef onder me blok gezet, enm de bout eruit, mooie oliestraal in de pot.
Ik loop even weg om te pissen, kom terug, ligt die pot op ze kant, en alle olie door de garage heen, in dozen die er stonden gelopen e.d. (en een bol d'or blok heeft 4,5 liter olie erin zitten)

was dus lekker een avondje poetsen en schuren in de gladde zooi

_O-
 
beelden zeggen meer dan woorden!

schaam me wel hoor :o ;)

overkomt iedereen wel een keer denk ik dan maar _O-

http://www.youtube.com/watch?v=Y4ERA5MLH6o



|( |(
Zoals in deel 1 al geschreven: :^

_O-


Edit: geen eigen blunder .....

Overnacht in Motel Eindhoven om mee te doen aan de vierlandenrit. Neef heeft net een nieuwe GSX-R1000 met bijbehorend nieuwe pak.

Na het ontbijt afrekenen, motorkleding aan doen en naar de motor lopen. Alle sloten eraf, alarm uit etc. en motor starten. Neef is nog ook klaar, maar kan z'n sleutels niet vinden. Niet op z'n kamer, niet in z'n kleding, niet op de grond.....

Na een uur was het plan om dan maar met de trein naar huis te gaan, reservesleutel halen en weer terug met de trein om dan m.b.v. GSM en GPS weer de groep terug te vinden.

Na alle papieren in ontvangst te hebben genomen bij het startpunt, dan eindelijk klaar voor het vertrek...... tot de telefoon gaat. Neef komt eraan, heeft z'n sleutel gevonden.....
















in z'n motorpak |( B| _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan