meest beschamende moment(en) met motor is.....? Deel 2

Bij m'n eerste les, denk ik slim te zijn door aan dit topic te denken (lees al een tijdje mee hier op het forum :$ ). Moeten we op de motoren gaan zitten, fluistert de persoon naast me 'hoe start ik dit ding?' terwijl ze verwoed met het sleuteltje zit te klooien, om 'm net als een auto te starten.. :')
Denk ik even later slimmer te zijn, want ik wist nog net dat ik het ding moest starten door op een knopje te drukken. Druk ik op de toeter :+

Hahahaha dat is wel master :+

Even in het kort mijn blunder. Ik had iedereen die ook maar half geintresseerd was in mijn motor hem laten zien en even starten. Zo de accu half leeggetrokken. Toen ik de week later helemaal blij met rbw thuis kwam geprobeerd te starten. Lukte niet. Toen alles geprobeerd van aanduwen tot startkabels etc. Toen de motor zo verzopen dat de bougies kortsluiting hadden gemaakt. En ik de ochtend daarna weer bij de dealer stond waar ze hem uit elkaar konden schroeven (hoop kappen). En waar ze met een grote smile mijn bougies hebben vervangen en ik met een deuk in mijn ego de eerste km's kon gaan maken _O-
 
Even met een maat naar de shoarma-tent...lekker aan de knoflook en meer van die stinkende troep....

Sta ik bij het verkeerslicht te wachten op groen, moest ik even boeren...met mijn vizier dicht, ik dacht dat ik dood ging. Ik wou snel mijn vizier opendoen, maar door de haast lukte dat niet helemaal, het moet een erg raar gezicht geweest zijn om mij te zien knokken met me vizier....

----

Koppeling wisselen van de CBR, lekker beginnen, shroef fanatiek het deksel d'r af.....vergeten de olie weg te laten lopen, en die was nog lekker warm. De buren kwamen buiten kijken waarom die gozer van hiernaast zo aan het vloeken was :+
 
1e keer met de motor naar het werk.
is altijd erg druk rond spitstijd op het industrieterein
dus ik mooi gebruik maken van de motor en de lange rij voor het stoplicht voorbij.

*groen* Bap, koppeling te snel op laten komen :+
maar goed dat die helm mn rooie kop bedekte :P

moet hem nog ff anders afstellen. kan er gewoon niet lekker aan wennen
 
Ik fietste net (op de trapfiets dus) door het centrum. Daar stond een groepje motoren voor het verkeerslicht, en een paar uitgaansjongeren stond langs de kant deze motorrijders een beetje op te jutten. Het resultaat was dat deze stoer, maar toch nog beschaaf wegreden. Helaas voor 1 van hen sloeg toen zijn motor af... Ook wel vrij lullig. ;)
 
Mijn meest beschamende moment: tijdens mijn rijexamen onderuit in een bocht.. Geen idee hoe het kon, ik reed niet snel en het was niet glad. Mijn examinator snapte er ook niks van en het is nog steeds een raadsel
 
Meest beschamende bij mij is na het tanken gebeurd. Alarm van mijn RSV gaat er automatisch op na een seconde of 20. Dus ik druk hem ff door naar de werkplaatsstand, zodat ik gewoon rustig dat pistool in de tank kan stoppen zonder dat het alarm af gaat. Hij gaat dan vervolgens alleen af als ik contact omdraai.

Nadat ik betaald had en terug liep naar de motor, was ik vergeten dat het alarm er op stond. Helm op, helemaal klaar, draai ik contactsleutel om. Ding begint dik te gillen in een vrij drukke pomp. Iedereen naar me kijken. :') Als een malle met mn hand naar die afstandsbediening om alarm uit te zetten.

Valt nog mee, maar kreeg wel even een rood hoofd in mn helm. :') :P
 
Schuin wegrijden tussen twee geparkeerde voertuigen uit. Onder normale omstandigheden geen enkel probleem, maar met 't schijfslot er nog op vooraan, best wel moeikijk om maar niet te zeggen niet te doen. Gevolg : tegen de vlakte in een redelijk drukke straat. '(
 
Ik heb er ook eentje. Eerste motor gekocht (Honda CBF500A, heel blij van overigens). Had hem al een week voordat alle papieren en dergelijke in orde waren. En ik maar wachten tot ik kon gaan rijden natuurlijk. Wanneer die dag aangebroken was reed ik vol trots naar een benzinestation die toevallig recht voor de etalage van een motordealer staat. Ik stop en glijd onmiddellijk weg met mijn rechtervoet over een dieselplek. Ik kon hem nog wat tegenhouden maar daar lag mijn schoonheid... '( Gelukkig geen schade, enkel achterrempookje was geplooid. En de mensen maar kijken in de plaats van me even te helpen. :(
 
Een GPZ600R langs een terras duwen omdat ie niet wil starten.
Het terras zit wel vol met Harley-rijders. |(

Met de ZZR600 meerijden naar een Harley-treffen in La Roche en niet wille starten terwijl er 50 man staan te kijken. Na wat aandringen deed hij toch vroem vroem *O*

Een FJ1100 terugduwen naar de dealer omdat ie niet wil starten. Voordat ik de verkoper voor smerige NSB'er wil uitmaken, zet hij de dodemansknop om, start de motor en loopt weg :X
 
Een GPZ600R langs een terras duwen omdat ie niet wil starten.
Het terras zit wel vol met Harley-rijders. |(

Met de ZZR600 meerijden naar een Harley-treffen in La Roche en niet wille starten terwijl er 50 man staan te kijken. Na wat aandringen deed hij toch vroem vroem *O*

Een FJ1100 terugduwen naar de dealer omdat ie niet wil starten. Voordat ik de verkoper voor smerige NSB'er wil uitmaken, zet hij de dodemansknop om, start de motor en loopt weg :X

Eerste twee: briljant.

Laatste: onbetaalbaar :')
 
Vannacht zijn bij de buren twee fietsen gejat uit de schuur .
Mijn zoons daarom met klem opgedragen hun fietsen op slot te zetten en er vervolgens achter komen dat de motor al dagen in de tuin staat zonder slot en met de contact sleutel erin .
Ik weet dat een diversion redelijk jat-proof is maar je kan het ook overdrijven.
 
Iets met 's morgens vroeg :Z
Nog niet wakker :z
Zijstandaard vergeten uit te klappen :$
Plof zei me motor -O-






Wat ik zei zal hier gecensureerd worden vrees ik O-)
 
Ik sta bij 't stoplicht. Zie ik iemand die wel aandacht heeft voor m'n motor. Dus ik denk, laat ik mezelf en diegene een plezier doen, en 'm ff vol open te trekken })

Ik trek op, vol weg in z'n 1.. schakel.. missss! in z'n Neutraal.. dus dat ding jaagt in de begrenzer :') poging 2 op te schakelen.. weer mis -O- Toen gelijk in z'n 3 gezet, en rustig met een rood hoofd en mompelend in mezelf verder gereden.

Gelukkig was 't donker en was ik al weer een eind weg, maar het zal duidelijk hoorbaar zijn geweest _O-
 
Ik sta bij 't stoplicht. Zie ik iemand die wel aandacht heeft voor m'n motor. Dus ik denk, laat ik mezelf en diegene een plezier doen, en 'm ff vol open te trekken })

Ik trek op, vol weg in z'n 1.. schakel.. missss! in z'n Neutraal.. dus dat ding jaagt in de begrenzer :') poging 2 op te schakelen.. weer mis -O- Toen gelijk in z'n 3 gezet, en rustig met een rood hoofd en mompelend in mezelf verder gereden.

Gelukkig was 't donker en was ik al weer een eind weg, maar het zal duidelijk hoorbaar zijn geweest _O-

Been there, done that _O-

btw, Hallo oma :W
 
..liep naar de motor, was ik vergeten dat het alarm er op stond.

ook zo iets gehad. Motor stond op zijstandaard en alarm tussen een groep andere motoren. Ik kom aanlopen, ga zitten en zoek mijn sleutel. Ondertussen pissig om mij heen kijken welke onverlaat zo dom is om zijn alarm af te laten gaan. Stop mijn sleutel in het slot en weg is het lawaai.... h'm ik was het zelf dus B|
 
Nou, dan de mijne.

Ik was ongeveer 2,5 jaar geleden aan het kijken voor een nieuwe motor (tweedehands dan wel he..)
Ik dus na wat zoeken bedacht dat een GSX 750f wat was, dus bij een kijkje bij iemand even een proefritje doen.

Gezien ik ni al te groot ben en dus korte beentjes heb, is een hoge motor ni echt wat voor me. Maar dit ging best!
Ik dus proefritje. Onderweg bedenk ik me: hmm, ni te ver rijden, anders weet ik weg ni meer trug (jah, vrouwen en de weg kennen :$ )
Goed, dus ik even keren op de weg. Weggetje was alleen wat smaller, omdat er auto's geparkeerd stonden op de weg.
Gevolg: Ik moet stukje achteruit met die motor om met een keer steken te kunnen keren...
Blijkt dus dat die weg naar de zijkanten afliep :o
Kon dus geen kant op, want mn beentjes waren wel wat te kort om krachtig achteruit en omhoog te kunnen lopen met die motor tussen mn benen...
Ik met mn linkerhand mn motor afgezet, gezien rechts rem ni los kon laten (hmm, stond ni stil bij achterrem..)
Daar sta je dan. F%#CK, hoe kom ik hier nu weg?! Staan er 2 oudjes te kijken zo van: jaja, je gaat die auto raken als j doorrijd hoor!
Ik dus smeken of ze me even willen helpen! Hebben ze met zn tween even aan mn achterkant staan trekken terwijl ik probeerde naar achter te lopen :$
Uiteindelijk kunnen keren en maar snel weer weggereden...

Heb me kapot gezweet, was al warm, maar van zoiets krijg j t toch wel erg benauwd!
 
meest beschamende moment, gister gebeurd :(

774204262_5_MIpM.jpeg
 
Ik met mn linkerhand mn motor afgezet, gezien rechts rem ni los kon laten (hmm, stond ni stil bij achterrem..)

In zo'n geval is het handig om met je rechterduim de killswitch om te zetten. Motor slaat dan af zonder dat je je handen van het stuur hoeft te halen. De motor kun je dan ook gewoon in de versnelling laten staan wat als voordeel heeft dat je daarna het stuur los kunt laten en de motor toch niet voor of achteruit kan.
 
Mijn meest beschamende moment op de motor... Hmm... Dat moet deze zijn:

Mijn allereerste rijles op de motor:
Eerst even een vidiootje gekeken over hoe gevaarlijk motorrijden wel niet is. Vervolgens mocht ik me even omkleden om me voor te bereiden op m'n eerste les.

Motor stond klaar en liep al. M'n motor-instructeur moest zelf zijn fiets nog pakken dus hij zegt:

Probeer wat gevoel te krijgen met de gashendel: probeer 'm bij 4 duizend toeren te houden.

Ik met 'man en macht' proberen maar het lukte me niet. Leek wel alsof de gashendel vast zat.

Totdat m'n instructeur zegt: Gashendel wel naar je toe draaien! :+

(ik had nog nooit eerder scooter o.i.d. gereden)
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan de mijne.

Ik was ongeveer 2,5 jaar geleden aan het kijken voor een nieuwe motor (tweedehands dan wel he..)
Ik dus na wat zoeken bedacht dat een GSX 750f wat was, dus bij een kijkje bij iemand even een proefritje doen.

Gezien ik ni al te groot ben en dus korte beentjes heb, is een hoge motor ni echt wat voor me. Maar dit ging best!
Ik dus proefritje. Onderweg bedenk ik me: hmm, ni te ver rijden, anders weet ik weg ni meer trug (jah, vrouwen en de weg kennen :$ )
Goed, dus ik even keren op de weg. Weggetje was alleen wat smaller, omdat er auto's geparkeerd stonden op de weg.
Gevolg: Ik moet stukje achteruit met die motor om met een keer steken te kunnen keren...
Blijkt dus dat die weg naar de zijkanten afliep :o
Kon dus geen kant op, want mn beentjes waren wel wat te kort om krachtig achteruit en omhoog te kunnen lopen met die motor tussen mn benen...
Ik met mn linkerhand mn motor afgezet, gezien rechts rem ni los kon laten (hmm, stond ni stil bij achterrem..)
Daar sta je dan. F%#CK, hoe kom ik hier nu weg?! Staan er 2 oudjes te kijken zo van: jaja, je gaat die auto raken als j doorrijd hoor!
Ik dus smeken of ze me even willen helpen! Hebben ze met zn tween even aan mn achterkant staan trekken terwijl ik probeerde naar achter te lopen :$
Uiteindelijk kunnen keren en maar snel weer weggereden...

Heb me kapot gezweet, was al warm, maar van zoiets krijg j t toch wel erg benauwd!

maarre..heb je hem nog gekocht? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan