meest comfortabele chopper

Goed dat jullie dit topic, en mij.... :Z weer even wakker schudden heren... :t
Ik ben er inmiddels uit; het wordt vast en zeker de Wildstar 1600.
De looks, betrouwbaarheid en mogelijkheden hebben de doorslag gegeven.
Erg druk geweest met mijn bedrijfje, dus nog geen tijd genomen voor proefritjes.
En ik moet de belasting in April nog even afwachten, aangezien ik nog geen idee heb wat mij te wachten staat..
Dus... to be continued... ;)
 
Ik kan alleen maar zeggen, erg goede keuze. Zeker als de "Looks" je aanspreekt is het gewoon de beste keuze.
O5wqzIkhfuadweMrxEoM5Kr5aAXITO_3BhtkWgwA35nDrEOADnLOQ40ikeMWrscebmuYovJCSXMz6blSFm8K0OfzDLmjtwPc2QzZUpap6YKrCxI2j6tMj0ub9tHh93me01AZ94YSgMDxJamO_zN3HP-NV_heVymddVMP56cdL4KXVyqY360C6suHvyz8qP4Ib2nzWNUf2U73MHa0z90UoXZyQ-juWnt4Ysx5XQt5lHi0FI30hgc3-v5TaINFZ8gjBKT4Cxj75nFCrjNId22MEm_qQ2AxTlpSaH-KYs6vvo-jh1kTvCAUpYpZXkfyfcQUdaq_TANcQ5fU8fC2mOSPMs8dEzPHW_5Wc8EbIyHx_KmAHj8Pk-MvE4m6ToB9H_hCVC3YU95x8b8igZYQb-DiS2snWsHIXAIf8TNXJoBXO2mWL6xw38XFMmnIAAK5k88B2KkSmK49Xx3n7X-i-c4TRp_GcQY5OoK8hIzCADH9ScAYCeAbRmjgC9U3ceUYtF3Jnb5JEp6gbLg0Nk1KuqMsdoU3nK0WqZ61C7WB0R8_rdjjUZEtFZ9cq4m_nNO7wUkRHVYKLNgmEHUX_FREldV1paKX6N8JKB27FnFACgo=w1160-h870-no

Om even de wintermaanden door te komen!!
 
Nou ik dacht ook dat de xv1300sa ofzo, comfortabel zou rijden, weetjewel, lekker groot en ruim,.. dus 9 jaar geleden een uur mee gereden en mijn onderrug kwam er zowat gebroken van af... Mijn zit was in eerste instantie van "yes, vet en comfy..".. maar daar kwam ik van terug, mijn bekken was zo gekanteld dat ik kleine hobbelsna een half uur zelfs vervloekte...
Dus ga even een uurtje rijden..
 
Zithouding is inderdaad een belangrijke factor van je motorbeleving. Als je valt voor een model of uitstraling kun je daarna nog wel wat aanpassen aan je houding. Sommige vinden dat de comfortabele houding ondergeschikt is aan de uitstraling, breed stuur, ape enz. Geen probleem, als je er niet te lange ritten mee gaat doen. Een ape kan overigens erg comfortabel zijn.
Zadel, verzetten floorboards of forward controls, evt een rugsteun zijn een aantal opties. Feit is dat je op een comfortabele motor langer lekker rijdt.

vumkgWMX23_rF2Rt9vSv7K0qJQFISM-ImRbQxfP_eWp4nf7ha88qkgo8ertTX9DuZLX2_Ztym1SPhe38hU3vfHa2qItVtXq32nrNl7Qdr3fZPqJ9mP1YqBp1TuKCx8LfTZ8-va31OaKtbgs-rnz6B0TLGVjoyNgBJ2XZ1cJ0yHYsNT7bL6v5JlvJO6fCloEFwyFantcYCVO9pzfeYkmNoS2Laj821sLxYWtoQjHosU5acDve4AZ1N1tArNovIyoSP_AC4LGTlKMLGXZPqKt_yl6jCR8tyeaYggmfWRnVvPM4nnKK7Rqqcq7Mz3EB4e2gbLUTTxI1bdIsDJccgvu7RfyhuT2AglbPMQTq6xMStXWGnQytvRWfjf8A4JGxk_IjHMUdKchE1RP8pkCmkNznpsBV6wTuQAVD9cCjlKZ1CJnZb4i2sO8AIJ2kciTxjISZdvZT_6gBvbffC2UKPB8Xyji0-ZBXOzDJWOiOy-PyIuG72nKRQUzHL7XB27zCTAaqDjJYgb26Fm3hFGKlM0IvrHU4Lv3Kx5q-pGPwL95ApvUoup1jx99A0eufLvzlUXEeev5w6EPSB-4G3GLzD082836Dp8UKIflIUGFj1fc=w1722-h1008-no

Zeer comfortabel, klassieke uitstraling. Zadel aangepast, ander stuur, floorboards verplaats, een soort custom fit.

UV6-_PQjgJX5UY5NdUFAAPYj1YPJgGznpFgpbNALa5j1vz8oc07aK_ECg4I6eBAhUXkrKR1NEUUNx-TJtVm9p9g5QkTF3x5v3--fOAUi5260dQnBTOigqsDvyzT73xgX8iOWUPQ7sDqfuWA-Qd8yc3jMNehoH_zWLCasFFEB_MfJI0CQYhaxzdn4hRbLcGIt44jtLfcdLqlRb2Nn-ffjj7HQQAuxntSg-Kt0mA8szAVQXmYJkvZ5K0fXHTjORMDwizazW9Sp0WmLWctlPnYDmfOnw-1skGS03GFkck8kBwvbv49bQ3fuzHwbhnjSo8HjsykVOqPLvsPXF3BFwUuFc-w0DzYMsxdNnziiwSI7PpB5MDRuAwLrYWtY-kMaLPR0Lvx0JD8n6AF6RFQcQTMYt_ea-4RiKj0i1EiM7nt35fhf6pPes2XgOL06ocgFCIIXJNtY7avRV7N9cxfacFAzMgVBm7TRBj5ScY7l73f9pu5CxqeQ1E0icZUrdpN4oGQzUnALsSJBMZAh2ShLi2PiHV2SGJScBOl6ZmY8ltEpFL885e_-sXK8LPXPcVwQYhbibN1mexDtIXS_oNnrMDCIkPIsGaM65uGTLOpyrBFh6NL-z47QIDOus-DKQ7OMMU2MP8CvKLTWf4HkxgHrNuMMhfIXiNXRpZXA=w1511-h1008-no


Minder comfortabel, meer uitstalling. Maar qua houding erg goed, 200km, actieradius tank geen enkel probleem, custom build.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nou typisch voor Harley adepten. Ik reed in een stoet naast een Harley en dat ging heel langzaam (begrafenis van een forumlid) en dat motorblok schudde als een aardappelrooimachine.

Een neef van me heeft zo'n Yamaha nep Harley en die schudt helemaal niet en rijdt hardstikke fijn.

Ik begrijp het wel hoor, als je aan blikrijders vraagt welke auto je het beste kunt kopen, dan krijg je het advies om de auto te kopen die zij ook geheel toevallig hebben.

Misschien zijn motorrijders ook wel ongeveer zo, maar er zijn heel veel verschillende motoren en ik denk dat een Harley niet zaligmakend is. Mijn zwager heeft een Harley, ik zal er eens mee gaan rijden.
Dat is niet altijd waar hoor, ik rij ook niet met een Harley maar ik zou hem wel aanraden als de geïnteresseerde er ook het budget voor heeft (wat ik nu niet heb), want enkel een Harley rijdt als een Harley, ja toch ;)
 
Dat is niet altijd waar hoor, ik rij ook niet met een Harley maar ik zou hem wel aanraden als de geïnteresseerde er ook het budget voor heeft (wat ik nu niet heb), want enkel een Harley rijdt als een Harley, ja toch ;)


Er is al imitatie meuk genoeg ja .. :X Als het dan toch op een harley moet lijken, ga dan voor de real thing ..
 
Laatst bewerkt:
Het is maar wat je imitatie noemt en wat " the real thing". Probleemloos 120.000 km zonder storingen op "de imitatie", dat red de Harley niet. En dat verzin ik niet zelf maar dat heb ik van Harley rijders. En dan mag Harley patent hebben op de karakteristieke slag van zijn V-twin, die lever ik gráág in met de imitatie. Daar komt nog bij dat ik de Wildstar/Roadstar gewoon mooier vind dan een Roadking, ook qua prijs toen.
OK, je koopt met een Harley ook een Life-style en dat doen ze zeker beter als de jappen. Maar voor de tweewieler kruip ik niet op een Harley.
Wederom een zeer persoonlijke keuze, uiteraard met voor en tegenstanders! En een gevaarlijke opmerking op het motorforum, maar mijn rug is recht en glad.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar wat je imitatie noemt en wat " the real thing". Probleemloos 120.000 km zonder storingen op "de imitatie", dat red de Harley niet. En dat verzin ik niet zelf maar dat heb ik van Harley rijders. En dan mag Harley patent hebben op de karakteristieke slag van zijn V-twin, die lever ik gráág in met de imitatie. Daar komt nog bij dat ik de Wildstar/Roadstar gewoon mooier vind dan een Roadking, ook qua prijs toen.
OK, je koopt met een Harley ook een Life-style en dat doen ze zeker beter als de jappen. Maar voor de tweewieler kruip ik niet op een Harley.
Wederom een zeer persoonlijke keuze, uiteraard met voor en tegenstanders! En een gevaarlijke opmerking op het motorforum, maar mijn rug is recht en glad.


Haalt die yamerdatikhemheb van jou ook niet ongestoord/probleemloos .. No way ….. :X

Maar dat is een andere discussie .. _O-
 
Dat is ook geen punt van discussie, dat is gewoon zo. Ik rijd die blijdatikhemheb nu tien jaar en dat blok is alleen open geweest voor nieuwe koppelingsplaten. En ik heb nooit gezegd dat Harley een slechte motor is. Maar hij is zeker niet beter als de zgn imitatie. Hij heeft wel meer historie, althans als V-Twin. Iedereen mag daar zijn mening over hebben en elke eigenaar kiest natuurlijk voor zijn merk, want dat had hij al eerder gedaan.
Kwam vorig jaar terug uit de Dolomieten en sprak twee Harley rijders op een parkeerplaats. Die kwamen van het Faake evenement. En in een leuk gesprek bekeek een van de rijders de combinatie, Roadstar met trailer, met 72000 miles op de teller. Luchtgekoeld, en dat trekt hij wel zo met trailer was de vraag. En na het instemmende antwoord met de mededeling " zonder enig probleem" zeiden ze zelf, "dat red die van ons niet.
Dus hun mening voor een ander.
 
Laatst bewerkt:
Het is maar wat je imitatie noemt en wat " the real thing". Probleemloos 120.000 km zonder storingen op "de imitatie", dat red de Harley niet. En dat verzin ik niet zelf maar dat heb ik van Harley rijders. En dan mag Harley patent hebben op de karakteristieke slag van zijn V-twin, die lever ik gráág in met de imitatie. Daar komt nog bij dat ik de Wildstar/Roadstar gewoon mooier vind dan een Roadking, ook qua prijs toen.
OK, je koopt met een Harley ook een Life-style en dat doen ze zeker beter als de jappen. Kleding en accesoires genoeg. Maar voor de tweewieler, en daar gaat het hier toch om kruip ik niet op een Harley.
Wederom een zeer persoonlijke keuze, uiteraard met voor en tegenstanders! En een gevaakrlijke opmerking op het motorforum, maar mijn rug is recht en glad.
Blijft de vraag open staan, wat is het uitendelijk geworden bij TS?


Een fiets `denk ik . _O-
 
Is wel gezond. Maar het blijjft wel akelig stil, seizoen is toch al begonnen. Misschien meer rijden als het forum bedienen.
Ik heb hem even gecontact, wacht het even af.
 
Laatst bewerkt:
Is wel gezond. Maar het blijjft wel akelig stil, seizoen is toch al begonnen. Misschien meer rijden als het forum bedienen.
Ik heb hem even gecontact, wacht het even af.


Dat doe ik al rijdende weg op de motor , een makkie (op een Harley B| .. ;)
 
Laatst bewerkt:
Zelf vind ik mijn Harley toch echt anders lopen dan een ander merk. Dat zeggen eigenaren/berijders van oudere typen Harleys ook weer over het nieuwere spul enzovoorts.

Om nu neerbuigend te doen over andere motorfietsen vind ik zelf nogal kansloos en kinderachtig. Ik geloof dat de Japanse motoren technisch beter zijn. Om nu te zeggen dat Harley slecht is vind ik ook weer wat overdreven. Er zijn ook voorbeelden van mensen die wel hogere kilometerstanden halen met hun Harley. Ik denk dat veel te maken heeft met onderhoud en gebruik van de motor. In het Harley wereldje wordt ook veel aangepast aan de blokken waarbij vaak wordt gesteld dat naast het geluid en vermogen ook de levensduur omhoog gaat. In de praktijk valt mij op dat degene die hun blok hebben aangepast/opgevoerd net zo vaak of meer sleutelen dan degene die het gewoon standaard houden en rustig rondploffen en normaal onderhoud plegen zoals de motor bedoeld is. Dan heb je ook nog de categorie die hem stationair zo laag afstellen dat hij net niet afslaat en vervolgens met koud blok volgas wegtrekken omdat dat allemaal zo stoer is, zo krijg je het blok zeker wel aan gort maar dat kun je de constructeur niet verwijten.

@ knutselamurf: geniet lekker van je Yamaha's. Het is een mooi stukje techniek.

Als ik kijk naar comfort is voor mij de zithouding het meest bepalend en ook het meest persoonlijk omdat elk lichaam anders is.
 
Laatst bewerkt:
Zelf vind ik mijn Harley toch echt anders lopen dan een ander merk. Dat zeggen eigenaren/berijders van oudere typen Harleys ook weer over het nieuwere spul enzovoorts.

Om nu neerbuigend te doen over andere motorfietsen vind ik zelf nogal kansloos en kinderachtig. Ik geloof dat de Japanse motoren technisch beter zijn. Om nu te zeggen dat Harley slecht is vind ik ook weer wat overdreven. Er zijn ook voorbeelden van mensen die wel hogere kilometerstanden halen met hun Harley. Ik denk dat veel te maken heeft met onderhoud en gebruik van de motor. In het Harley wereldje wordt ook veel aangepast aan de blokken waarbij vaak wordt gesteld dat naast het geluid en vermogen ook de levensduur omhoog gaat. In de praktijk valt mij op dat degene die hun blok hebben aangepast/opgevoerd net zo vaak of meer sleutelen dan degene die het gewoon standaard houden en rustig rondploffen en normaal onderhoud plegen zoals de motor bedoeld is. Dan heb je ook nog de categorie die hem stationair zo laag afstellen dat hij net niet afslaat en vervolgens met koud blok volgas wegtrekken omdat dat allemaal zo stoer is, zo krijg je het blok zeker wel aan gort maar dat kun je de constructeur niet verwijten.

@ knutselamurf: geniet lekker van je Yamaha's. Het is een mooi stukje techniek.

Als ik kijk naar comfort is voor mij de zithouding het meest bepalend en ook het meest persoonlijk omdat elk lichaam anders is.


Daarom pak ik ook meestal de auto , die is heerlijk comfortabel.. :X

Nu wel weer genoeg getrolld .
 
Laatst bewerkt:
Is wel gezond. Maar het blijjft wel akelig stil, seizoen is toch al begonnen. Misschien meer rijden als het forum bedienen.
Ik heb hem even gecontact, wacht het even af.

Dag heren,
ik zie dat de Harley VS jappen "oorlog" weer uitgebroken is...heerlijk... ;)
Nog steeds geen shopper in mijn garage, anders had ik jullie natuurlijk wel een fotootje gestuurd.
Een vriend van me vroeg me of ik het leuk vond een paar sessies op zanvoort te gaan racen, dus heb ik kortgeleden een oude GSXR SRAD aangeschaft, en we gaan donderdag een dagje knallen.
Opeens hele andere prioriteiten dus...

Maar wat ik al eerder zei; het wordt sowieso een Yamaha Wildstar. Eerste even mijn wederhelft lief aankijken of er 2 fietsen in de garage mogen staan... O-)
 
Dag heren,
ik zie dat de Harley VS jappen "oorlog" weer uitgebroken is...heerlijk... ;)
Nog steeds geen shopper in mijn garage, anders had ik jullie natuurlijk wel een fotootje gestuurd.
Een vriend van me vroeg me of ik het leuk vond een paar sessies op zanvoort te gaan racen, dus heb ik kortgeleden een oude GSXR SRAD aangeschaft, en we gaan donderdag een dagje knallen.
Opeens hele andere prioriteiten dus...

Maar wat ik al eerder zei; het wordt sowieso een Yamaha Wildstar. Eerste even mijn wederhelft lief aankijken of er 2 fietsen in de garage mogen staan... O-)


Ben je gek joh` allemaal spielerei! Heb zelf ook Jappen` en er ook hokken vol van gehad .. 8-)


Is wel leuk` hapt altijd een smurf.
 
Laatst bewerkt:
Na weken heen en weer gepost, is dus de wildstar de beste optie wanneer je comfortabel wil chopperen?

Wat te denken van een Kawasaki Meanstreak of een Soes M1800R

[me="pmponer"]zoekt nog wat leuks voor erbij[/me]
 
Laatst bewerkt:
Na weken heen en weer gepost, is dus de wildstar de beste optie wanneer je comfortabel wil chopperen?

Wat te denken van een Kawasaki Meanstreak of een Soes M1800R

[me="pmponer"]zoekt nog wat leuks voor erbij[/me]

+1 voor de Soes. Probeer anders de 1500 cc Intruders eens uit. Bedoel niet die ouwe smalle (waren 11 of 1400 geloof ik), maar die wat dikkere. Zelf jaartje of wat terug een weekend een C 1500 BT gehuurd en die ging als de brandweer. Was zeer prettig rijden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan