meest comfortabele chopper

Allereerst veel plezier en veilige kilometers gewenst!

Hoe bevallen de 'forward controls'? Gaat dat op de lange termijn de rug wat meer belasten dan 'mid controls'?

'Highway pegs' lijken mij wel handig om zo nodig de zithouding te wisselen, maar ik ben benieuwd of continu forward controls comfort bevordert of niet!
 
Standaard zitten er dus floorboards op en die zijn van huis uit al erg comfortabel. Een flinke plaat rubber er op om de toch wel aanwezige trillingen van de twee 800 cc emmers iets te neutraliseren. een flink rempedaal en hak-teen schakeling maakt de standaard compleet. Op floorboards ken je de voeten lekker verplaatsen. Op forward controls, die ook met enige regelmaat gemonteerd worden is dat meestal voor de "looks", zijn minder comfortabel en je voet is aardig gefixeerd op 1 plaats. Voor mijn duo heb ik ook floorboards gemaakt, verplaatsen van je voet is gewoon lekker.
Hak-teen schakeling heb ik zelfs doorgevoerd in mijn home made forward controls. Als je daar eenmaal aan gewend bent wil je niet anders meer.
Je rug belasten of juist ontlasten is een kwestie van de juiste verhouding tussen stuur, zadel en voetpositie. Floorboards kunnen naar voren, omhoog en/of in een andere hoek. Stuur kan breder, wat je lichaam naar voren haalt, naar je toe om lekker tegen je rugsteun te leunen of omhoog, Ape.!
Dat zijn allemaal opties om er voor te zorgen dat je ontspannen en comfortabel kunt toeren, zonder allerlei klachten. Het is dat de tank bepaalt wanneer je aan de kant moet, maar anders hoef ik voorlopig niet af te stappen om te ontspannen. het vergroten van je tank, ander topic, is dan zo gek nog niet.
 
Hoi Knutselsmurf2,
ik zie dat je op jouw moto ook als rijder een rugsteun hebt, geeft dat geen "last" ?
Daarmee bedoel ik, gaat je rug na een tijdje niet al te warm aanvoelen of zo, de reden dat ik dat vraag is omdat ik in eerste instantie dat ook zag zitten, maar na een paar keer met een oudere goldwing met zijspan gereden te hebben, die dat ook had, beviel me dat dus niet.
Kan zijn dat het ook van invloed is omdat die een zijspan had (wat een heel andere manier van rijden is) wat misschien ook op een andere manier trillingen doorgeeft wat dan het gevoel van warmte door wrijving zou kunnen geven.
En om nu zomaar een boel geld te gaan uitgeven voor iets dat me helemaal niet bevalt ..... is ook niet zo prima he ;-)
 
Misschien is het persoonlijk of maak ik er helemaal geen punt van, maar de steun heeft mij op deze motor met deze zitpositie nog nooit "in de weg" gezeten. Gelukkig heb ik zelden ook maar ergens last van, of ik nu op de Roadstar zit met rugsteun of op mijn Blauwe, zonder rugsteun en een klein zadel. Want dat verschilt nogal van elkaar. Maar op de Blauwe rijd ik ook met gemak 120 km/u, zonder scherm naar Denemarken.
Gi_-XFTdIsU4UFPQq7wLZIDUK_EkDXs0Gy3I1Bx3L-aBlKIlzoz5yhcsfD4x5hm5lo7IsFfxPALMgvNrmhsVhNmYuP0XkVmTnbGFs6SGMBZW4Yo-OE6MUigfZ4uqdOQg47B1wekzn3BnbgDtZfSuvrlB2AmZHWVCMHbMwprWsbBlAdlloa32GNZ47VeuDX3N_yZqx4KOJe-3FReJUAC_2hSHt44aoskJpaZ282vyRU7PalHuqJGKzWQ940WPVDdmkQZWJ_hs3ZrKdpcRlGTJnR3_7bt8sP9LYErwyKj4r12vNhHTryd0rgvX1yr74IcM5kzFzMbvYI3juFu4FkjUtFC50hSF1kOAOZtXJC0giJn0NSXW73Jbtcl7dw7v37x4-8Bn1qOerPXHRLTP_gIrkUg5Wc9PjZ6AcNg-LVYMyBnM4imt2GW1fNeiio1q52MM-7OhIj4sHBxI-iXIZlsGBkL9znHeKMxPlbX0waw1MGnUJ2vDLXR8cIDWOfUW0Qn-3UdK2TI5GhsCQkGYN-lTDFpwq5FHwHfNhlSdsnQWmKDIK-b0-TuMzKt72MmVTxO3AvnZRDP8AuAgOcdxYku72K107e0GEqzcgc-OS_7xujdDRINNIMDk1W9tBbOEz6nntBAWqtCDqIA4a4Y8N15HCad1D-M5B0hrwv5-7ZEeFJEdT98Bjl40tekrA9yQnNnnhn5z1lB2gpHrJs6zrw=w1343-h896-no

Maar natuurlijk wel minder comfortabel als met deze!!
H4QxfrM1D1Sibwll2hz2IKo4ScvD--NZpEKRPOsdTiIhG1wIOmJanQBnMMv5jMeqhTZzZS422DtIY-AMf2P7MK-ZBOOYQs75vphExE47g9-62FYNwgM3bd4UjG6auZzqaIIUI7JoWGRMz6s1Ur2Rij0iBznlcDQa1U_UPryeW4a-dwjS9IbCigrKKzb28Kjq542YZUwor7TDcrqIEVnn1KEsMAdjNwWLKPtjeY3sms65DCxOF7_n-k_mq-BrnIvwnm00CBXGfAr0AHyDV0ifuvzIWSAktBdhCtc9X_PPXMJ-M_nrhMxgvbjT5XFwlifpRarvWk7LnNK_382jOUIdQaLZtVzUUfXOIRCQa7t1_iIdn_KTF6KYl21_0vuOhfzTDtygCEv82adn3MKNkDHmUfHBc2HRFKBWRWTCJtdn-TRn4qtUdQlUhE6XYzH4cdog1m8QuWLMEJVKfTL99nPzkXzXITaDBxJk3y-chlxZjL9XQIZxZ1ZJhIlcqClNxuIqa4srMRv26LlVT5ToI8pXSHH-8b4caBpAbMo3mnV7Rzv_jEU-GkL9ccKw7JKrHo3Y5fZMhL4M8aPvVS-4d4eY1ptpD5EaqMziVRev6Icbgp2fdknmWQkgAXeBsLnD4g5gcTfVxXq7gLMKQTABNUaMCi3C=w1478-h896-no

Maar ik denk maar zo, als je iets wil en het levert plezier op dan is de rest bijzaak. Wel zorgen dat je zonder rugsteun ook al goed en ontspannen op je motor zit en dan ervaar je het extra "steuntje"in je rug alleen maar als prettig.
 
Bedankt voor je reactie, om beter te ervaren zal ik zelf zo iets "fabriceren" zodat ik weet wat het geeft in samenwerking met mijn motor.
Zoiets nieuw gaan aankopen om dan als niet goed te ervaren zou wat dom zijn.
Zal eens rondneuzen op het net om afbeeldingen te vinden, om daarvan een test model te maken.
 
Bij ons zijn er diverse rijders die een bevestiging hebben gemaakt op een zadelring. Vooral als je solo rijd een aardige oplossing.
Anders hier een mooi voorbeeld.
Yamaha Motorcycle Backrests, Bakup USA
Deze zet je op je bevestiging van je spatbord. De 12 mm bout er even uit, deze plaatsen dat de gaten overeenkomen en de bout weer terug en vast. Meest eenvoudige en sjieke oplossing. Bij mij zat hij er al op toen ik hem kocht, samen met de Ultimate zadels. Maar als ik hem zelf zou moeten maken werd het deze. Zeker voor wat betreft de bevestiging op de motor. Het kussen zou ik dan wel verstelbaar maken.
Roadstar_Driver_HO_LG.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zoiets had ik ook in gedachten, zal dan ook die richting uitgaan.
Ga er wel nog een extra scharnier in verwerken om het opstappen makkelijker te maken, m.a.w. dat wil ik dus helemaal plat kunnen leggen,
om na het opstappen dat terug omhoog te kunnen zetten, en zoals je zegt ook de mogelijkheid om die steun in hoogte te kunnen verstellen.
Is wat denkwerk en ook kijken hoe die professionele zijn gemaakt, zo kan ik daar info van opsteken natuurlijk.;)
 
Ik stap op door mijn rechterbeen over het zadel heen te steken, rugleuning hoeft dan niet plat, hoewel dat bij de Ultimate wel kan. Vanuit dit ontwerp is het niet zo moeilijk om hem neerklapbaar te maken, heb daar wel een idee over. Maar met woorden is dat moeilijk uit te leggen. Ik zal eens kijken of ik het digitaal kan tekenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik stap op door mijn rechterbeen over het zadel heen te steken, rugleuning hoeft dan niet plat, hoewel dat bij de Ultimate wel kan. Vanuit dit ontwerp is het niet zo moeilijk om hem neerklapbaar te maken, heb daar wel een idee over. Maar met woorden is dat moeilijk uit te leggen. Ik zal eens kijken of ik het digitaal kan tekenen.
Die oefening kan ik niet meer wegens een ongeval, dus moet ik die weg wel opgaan
Je hoeft dat helemaal niet uit te tekenen hoor, er zijn voorbeelden genoeg op het net terug te vinden, en ik heb ook al langer een eigen idee in mijn hoofd
In ieder geval bedankt voor het meedenken, maar ik kom er wel uit hoor :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan