Meest geschikte eerste motor

Matthijs_R

Rookie
2 okt 2009
1
0
Hallo, ik rijd al 2 jaar op een scooter met 70cc.
Wat aangezien de slijtage van 2takt en de boetes van oom agent een dure hobby is geworden.
Daarom zoek ik een motor van maximaal 25 kw aangezien ik 18 jaar ben.
Ik ben een leek op het gebied van motoren.
Ik zoek dus een motor die het snelst optrekt, een leuke top heeft en ook nog eens een leuke prijs. :')
Ik heb wat gelezen over dat een motor met enkele cilinder harder optrekt en een 2 cilinder bij hogere toeren meer koppel heeft etc.
En wat voor motor kan ik kopen met 25 kw waar ik een begrenzer uit kan halen?
Misschien dat jullie me een paar modellen kunnen laten zien.


Ik hoor het graag.
 
Uhm, waarom willen zoveel mensen de begrenzer eruit? (en waarom wil jij het?)
1) je bent niet verzekerd (en met een motor doe je meer schade dan met een scooter)
2)die boetes komen dan net zoveel binnen, want als je netjes wil rijden dan zou de begrenzer er niet uithoeven

En als laatst voor jou het belangrijkst;
3) 1 cilinders (supermotard ed) trekken met 25kw hard op en hebben een top van zo'n 160km/u. Ga eens zoeken naar een yamaha XT. (en dat "bij hogere toeren meer koppel" klopt niet helemaal)

En als het om de fun gaat, dan kan je met een SM je 25kw periode denk ik prima uitzitten.

Succes iig :)
 
Uhm, waarom willen zoveel mensen de begrenzer eruit? (en waarom wil jij het?)
1) je bent niet verzekerd (en met een motor doe je meer schade dan met een scooter)
2)die boetes komen dan net zoveel binnen, want als je netjes wil rijden dan zou de begrenzer er niet uithoeven

En als laatst voor jou het belangrijkst;
3) 1 cilinders (supermotard ed) trekken met 25kw hard op en hebben een top van zo'n 160km/u. Ga eens zoeken naar een yamaha XT. (en dat "bij hogere toeren meer koppel" klopt niet helemaal)

En als het om de fun gaat, dan kan je met een SM je 25kw periode denk ik prima uitzitten.

Succes iig :)
Een 25 kw eencylinder loopt geen 160. En dat wil je ook niet op een motor ala xt. Als ik de ts was kocht in een R1, begrenzen, op de dyno en met uitdraai verzekeren. Want minder vermogen dan een R1 verveelt snel. :W
 
Waarom zou je een motor met begrenzer kopen en deze er dan vervolgens weer uithalen? Dan kan je er beter gewoon gelijk eentje zonder halen :? Of er vroeger wel een begrenzer in zat of niet, doet er verder niet toe; je rijdt sowieso zonder geldig rijbewijs dan :z

Maar ehm... zou je niet eerst es een lesje gaan nemen?
 
Laatst bewerkt:
mijn tamme cb400 trekt er nog eigenlijk elke auto uit. Na een beetje oefen kon ik van uit stilstand binnen +-50 meter op 80 kmpu zitten ( en dat kan nog veel strakker). Trektkracht zat dus. Top is wel 160, al duurt het heeeeeel lang voor dat je daar opzit, aan de andere kant het is leuk om 1 keer 160 gereden te hebben, daarna is het geen flikker meer aan (mijn mening)

Koop gewoon een rs250 ofzo, heerlijk speelgoed voor in de stad, stoplichtsprintjes. Leuk racertje, maar wel voor kleine mensjes :P
 
mijn tamme cb400 trekt er nog eigenlijk elke auto uit. Na een beetje oefen kon ik van uit stilstand binnen +-50 meter op 80 kmpu zitten ( en dat kan nog veel strakker). Trektkracht zat dus. Top is wel 160, al duurt het heeeeeel lang voor dat je daar opzit, aan de andere kant het is leuk om 1 keer 160 gereden te hebben, daarna is het geen flikker meer aan (mijn mening)

Koop gewoon een rs250 ofzo, heerlijk speelgoed voor in de stad, stoplichtsprintjes. Leuk racertje, maar wel voor kleine mensjes :P


je hebt toch een cb650? Of heb je 2 motoren :} ?
Puh puh...


Mjah er zijn ontzettend veel geschikte motoren, maar ik denk dat leukste mits je SS wil de 600cc klasse is.
 
Hallo, ik rijd al 2 jaar op een scooter met 70cc.
Wat aangezien de slijtage van 2takt en de boetes van oom agent een dure hobby is geworden.
Daarom zoek ik een motor van maximaal 25 kw aangezien ik 18 jaar ben.
Ik ben een leek op het gebied van motoren.
Ik zoek dus een motor die het snelst optrekt, een leuke top heeft en ook nog eens een leuke prijs. :')
Ik heb wat gelezen over dat een motor met enkele cilinder harder optrekt en een 2 cilinder bij hogere toeren meer koppel heeft etc.
En wat voor motor kan ik kopen met 25 kw waar ik een begrenzer uit kan halen?
Misschien dat jullie me een paar modellen kunnen laten zien.


Ik hoor het graag.

Uit de scooterwereld komen vriend. :Y

"Ik zoek dus een motor die het snelst optrekt, een leuke top heeft en ook nog eens een leuke prijs. :') "

Snelst optrekt? Niet belangrijk.
Leuke top? Alles boven de 120 is zat.
Leuke prijs? Kijken en vergelijken op MF ! :Y

CBR600F .. kan je geen buil aan vallen.

Of eigenlijk is beter om wat lichter te beginnen: CB500/GS500

Ga maar eerst lessen, dan snap je het al een stuk beter. ;)

25 kW is veel als je 5 kW gewend bent. :Y
 
|( :Z

Kom als je de scootermentaliteit kwijt bent maar terug....






Meest geschikt bestaat niet want smaken verschillen. Proefrijden is áltijd het sleutelwoord en begrenzing eruit halen altijd het domste.
 
ik heb zelf ook nog geen rijbewijs,
maar ik ga egt NOOIT zonder begrenzing rijden, waarneer dit niet is toegestaan.

Zelf nooit een brommer/scooter liefhebber geweest. Maar zoals hierboven ook al wordt genoemd,
waarom problemen opzoeken (onverzekerd bij ongeluk..) als je ook gewoon lekker twee jaar 25KW kan rijden. Lekker veel wegervaring opdoen en dan twee jaar lang naar dat magische moment toeleven.....

krijg je toch gewoon veel meer zin in om dan lekker volvermogen te gaan rijden.

Die regels zijn er niet zomaar weet je..

kijk het is je eigen leven en doe wat je zelf verstandig vindt. maar houdt in je achterhoofd dat je een zwaar probleem hebt waarneer jij iemand letsel toebrengt met je motor (zowel blijvend als tijdelijk of nog erger......!!) we kunnen niks verplichten maar denk goed na waar je voor kiest.
 
bla bla bla etc etc

Ik heb wat gelezen over dat een motor met enkele cilinder harder optrekt en een 2 cilinder bij hogere toeren meer koppel heeft etc.

Misschien dat jullie me een paar modellen kunnen laten zien.


Ik hoor het graag.

_O-
2 en 1 cil juist onderin 4 cil boven in maar goed kan
owja en motorplaatje die gezien de OP wel past

dyn010_original_600_480_pjpeg__d3cbc47baedf5a091f4694fa804d4f25.jpg


snel optrekken = check
leuke top = check
goede prijs = check
val veilig = dubbel check *O*
 
Laatst bewerkt:
Een scooter met 70cc is niks vergeleken bij een 25kw motor hoor. Ik heb zelf ook altijd op een snelle brommer. Maar toen ik voor het eerst op een motor stapte met lessen vond ik deze al behoorlijk snel. Niet echt de wow factor maargoed. Ga eerst maar een lessen en kijk dan naar een motor.
 
Uit de scooterwereld komen vriend. :Y

"Ik zoek dus een motor die het snelst optrekt, een leuke top heeft en ook nog eens een leuke prijs. :') "

Snelst optrekt? Niet belangrijk.
Leuke top? Alles boven de 120 is zat.
Leuke prijs? Kijken en vergelijken op MF ! :Y

CBR600F .. kan je geen buil aan vallen.

Of eigenlijk is beter om wat lichter te beginnen: CB500/GS500

Ga maar eerst lessen, dan snap je het al een stuk beter. ;)

25 kW is veel als je 5 kW gewend bent. :Y

:^
 
Hallo, ik rijd al 2 jaar op een scooter met 70cc.
Wat aangezien de slijtage van 2takt en de boetes van oom agent een dure hobby is geworden.
Daarom zoek ik een motor van maximaal 25 kw aangezien ik 18 jaar ben.
Ik ben een leek op het gebied van motoren.
Ik zoek dus een motor die het snelst optrekt, een leuke top heeft en ook nog eens een leuke prijs. :')
Ik heb wat gelezen over dat een motor met enkele cilinder harder optrekt en een 2 cilinder bij hogere toeren meer koppel heeft etc.
En wat voor motor kan ik kopen met 25 kw waar ik een begrenzer uit kan halen?
Misschien dat jullie me een paar modellen kunnen laten zien.


Ik hoor het graag.
Als je snel de begrenzin eraf wil kunnen halen moet je er een nemen waarbij deze begrensd is op gasuitslag en dus niet met ringen in de carbs o.i.d.

Een kawa ninja 250 is een leuke motor voor je als je onder de 25kw wil blijven en anders een R1 kopen en laten begrenzen net als ik heb gedaan :+ *O*
 
Laatst bewerkt:
Al zo'n instelling en nog geeneens een les gehad. :r
In mijn optiek geen motor waardig. Blijf maar lekker op je scooter rijden. :W
 
Al zo'n instelling en nog geeneens een les gehad. :r
In mijn optiek geen motor waardig. Blijf maar lekker op je scooter rijden. :W
:+ Altijd jammer van dit soort opmerkingen op die 25kw topics. _O-

Die jongen is gewoon nieuw en lekker enthousiast :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan