Meeting CBR600F!!!

Spykes

MF veteraan
9 feb 2003
7.706
86
Tilburg
Een apart topic erover openen was toch net iets makkelijker als steeds in het CBR600F topic reageren.

Voor de mensen die dat topic nog niet kennen: HET Honda CBR600F topic!!!! neem er eens een kijkje!
En ondertussen is het tweede deel ook al geopend! HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!

Goed, de meeting. In het bovenstaande topic was ik er gister al over begonnen.

Wanneer?

1 April

Waar en welke route?

De route is in de omgeving van Utrecht en na het stemmen is er gekozen voor:

Utrechtse Heuvelrug route. 118 km.

Verzamelpunt is de Mac Donalds bij IJsselstein.
Afrit Nieuwegein/Ijsselsteijn nummer 9

Picture0001.jpg


De route zoals hij hier staat is dus wel iets aangepast, we zouden hier namelijk starten in Bunnink maar de startplek bestaat niet meer! De eerste drie blokken komen eigenlijk te vervallen en hier komt een mooi stukje dijk voor in de plaats! In de route zit een stukje waar we tussen een paar paaltjes door moeten rijden, is eigenlijk een fietspad, daar dus even rustig rijden maar komt goed!

We hebben op ongeveer de helft van de route een stop bij een mooi cafetje. De eigenaar weet al dat we langs komen. Het verzoek was wel om als geheel af te rekenen en dus niet om en om 1 cola of sinas gaan afrekenen. Het verzoek dan ook om klein geld mee te nemen zodat je gepast kunt betalen en er in 1 keer voor iedereen afgerekend kan worden. Stefan is zo vrij geweest om de kaart van daar in te scannen, toppie!

Menukaart buitenlust

Hoe laat?

Verzamelen tussen 11.00 en 12.00

Dan kunnen we rond 12.00 beginnen met de route. Op de helft van de route zit een mooi cafetje waar Stefan al heeft laten weten dat we langs komen! *D

Wie komen er? En vanuit welke verzamelpunt?


Vanuit het Zuiden - Station Den Bosch. Verzamelen om 10.15
- Spykes
- Snowfreak (Den Bosch)
- Twisted logic + meid



Vanuit Noord-Holland - Esso tankstation aan de A8 (vlakbij Zaandam) KLIK
Verzamelen om 10.45!
- 25 kw*er
- Stumoto
- Nugster



2. Jornf1
4. Bas600
5. Darkvision
6. Tony M
7. Motorsmurf (als hij vrij is)
8. Motokos
10. Daan#1
11. Foutesbloes (op de mille waarschijnlijk maar is natuurlijk ex-cbr rijders ;) )
12. Foamy
13. Frankie_DR
14. CB400Nico
15. Micha99
16. CB400F (als het niet de 18e is)
18. Jazzy (onder voorbehoud van de data
19. Johnnycbr
20. Geforce600
21. Melf
22. Stefan--
23. utr (afhankelijk van werk)




Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!


Lees dit ook even!

- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
 
Laatst bewerkt:
als ik mee ga, maar moet ff alles afwachten want zover vantevoren plannen kan niet goedgaan :P, dan t liefste op 1 april, zoals gezegd meer kans op goed weer.
oh en als t regent ga ik niet mee, ben pluisje en int weekend rij ik voor mn plezier en dan dus alleen als t droog is :P
 
Ik ben er ook! Als er tenminste geen winterse taferelen zijn zoals de afgelopen 2 jaar in de periode eind maart :X
 
Hee Spykes,

Goed bezig :} , zo krijgt het ook meteen wat meer aandacht. Heb weer opnieuw gestemd, ik ben er bij als het dan niet glad is en pekelvrij. Nat of droog maakt me verder niet uit.
 
Spykes, heb me ook weer opnieuw aangemeld..... dus je kan mij ook op het lijstje zetten :] ! *O* *O* *O*
 
Hee Max!
Misschien dat ik ook ff meega. Light er wel aan of ik een beetje heel van mn vakantie terugkom ;)
 
Hee Max!
Misschien dat ik ook ff meega. Light er wel aan of ik een beetje heel van mn vakantie terugkom ;)


Haha, relaxed man! Tuf lekker mee zou ik zeggen, je hebt tenslotte ook CBR gereden ;)

Ik had trouwens gekeken voor de datum van Val de Vienne maar dan heb ik tentamenweek dus helaas. Zodra het beter weer wordt moeten we sowieso eens gaan rijden. Wilde vorige week dan langs komen maar het weer was echt te klote.
 
Meteen kleine update: ik heb de 4 routes aanklikbaar gemaakt. Als je ze aanklikt krijg je PDF files van de routes te zien die ik via internet had gevonden.
Het kiezen van de route doen we pas als de datum bekend is maar dan kun je vast een kijkje nemen.

Zodra de route gekozen is zal ik deze natuurlijk eerst even voorrijden (met waarschijnlijk nog 1 of 2 leden :) als ze willen)
 
Heb er zin in! Heb de route`s ff bekeken, zien er goed uit!!! mijn voorkeur gaat uit naar route 3, maar mocht het een andere worden dan :] ik ook lekker mee :Y
 
Ik ga ook mee!!! 1 April lijkt me het beste idd ivm met het weer.... Route maakt me niet uit zolang er maar veel bochtjes inzit...

Je staat erbij! Volgens mij is voor 18 februari de datum al unaniem op 1 april gezet :P
Nog niemand heeft ergens anders op gestemd.


@ Foamy: Het wordt zeker 1 van de vier bovenstaande routes dus ook zeker in de buurt van Utrecht. Is het makkelijkste voor iedereen.
 
Laatst bewerkt:
<Citaat>
Korte maar niet minder mooie tocht langs heel veel water.
De Reeuwijkse plassen zijn op za-zo tussen 12-18.00h voor ons niet
toegangkelijk. Vandaar de doordeweeksedag-Route benaming. <Einde citaat>

Als ik dit zo lees, dan is route 2 geen optie omdat je er niet mag rijden op zondag.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar route 4 :Y
 
<Citaat>
Korte maar niet minder mooie tocht langs heel veel water.
De Reeuwijkse plassen zijn op za-zo tussen 12-18.00h voor ons niet
toegangkelijk. Vandaar de doordeweeksedag-Route benaming. <Einde citaat>

Als ik dit zo lees, dan is route 2 geen optie omdat je er niet mag rijden op zondag.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar route 4 :Y


Ja dat heb ik ook zien staan maar ik weet niet of ze daar idd mee bedoelen dat je die route niet op die dag kunt rijden of dat je een bezienwaardigheid niet kunt bezoeken. Zal nog wel eens goed naar kijken.

En anders komt hij idd gewoon te vervallen, we hebben nog drie andere routes en als ik zo wat lees hier gaat denk de meeste voorkeur uit naar route 3 of 4. Zijn denk ook de mooiste qua lengte. De eerste route is denk al wat bekender bij de meeste.

Maar ik rij de beste route eerst voor, misschien is die routebeschrijving wel helemaal niet duidelijk en moeten we alsnog naar een andere route kijken maar dat zien we ergens in februari/maart wel.
 
Laatst bewerkt:
Hij heet natuurlijk niet voor niks doordeweeks ;)

route 3 en 4 liggen ook nog wat centraler. Voorrijden is ook leuk, laat je dat nog weten wanneer je dat gaat doen?
 
Hij heet natuurlijk niet voor niks doordeweeks ;)

route 3 en 4 liggen ook nog wat centraler. Voorrijden is ook leuk, laat je dat nog weten wanneer je dat gaat doen?

Voorrijden laat ik idd nog weten, wil ik met een mannetje of drie doen.

Heb destijds ook een keer een meeting voor 25kw'ers zo gedaan en met z'n tweeen een keer voorgereden. Is toch net iets gezelliger alleen en dan heb je meerdere mensen die de route kennen voor als de groep bij een stoplicht of wat dan ook een keer spiltst.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan