Een apart topic erover openen was toch net iets makkelijker als steeds in het CBR600F topic reageren.
Voor de mensen die dat topic nog niet kennen: HET Honda CBR600F topic!!!! neem er eens een kijkje!
En ondertussen is het tweede deel ook al geopend! HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!
Goed, de meeting. In het bovenstaande topic was ik er gister al over begonnen.
Wanneer?
1 April
Waar en welke route?
De route is in de omgeving van Utrecht en na het stemmen is er gekozen voor:
Utrechtse Heuvelrug route. 118 km.
Verzamelpunt is de Mac Donalds bij IJsselstein.
Afrit Nieuwegein/Ijsselsteijn nummer 9
De route zoals hij hier staat is dus wel iets aangepast, we zouden hier namelijk starten in Bunnink maar de startplek bestaat niet meer! De eerste drie blokken komen eigenlijk te vervallen en hier komt een mooi stukje dijk voor in de plaats! In de route zit een stukje waar we tussen een paar paaltjes door moeten rijden, is eigenlijk een fietspad, daar dus even rustig rijden maar komt goed!
We hebben op ongeveer de helft van de route een stop bij een mooi cafetje. De eigenaar weet al dat we langs komen. Het verzoek was wel om als geheel af te rekenen en dus niet om en om 1 cola of sinas gaan afrekenen. Het verzoek dan ook om klein geld mee te nemen zodat je gepast kunt betalen en er in 1 keer voor iedereen afgerekend kan worden. Stefan is zo vrij geweest om de kaart van daar in te scannen, toppie!
Menukaart buitenlust
Hoe laat?
Verzamelen tussen 11.00 en 12.00
Dan kunnen we rond 12.00 beginnen met de route. Op de helft van de route zit een mooi cafetje waar Stefan al heeft laten weten dat we langs komen!
Wie komen er? En vanuit welke verzamelpunt?
Vanuit het Zuiden - Station Den Bosch. Verzamelen om 10.15
- Spykes
- Snowfreak (Den Bosch)
- Twisted logic + meid
Vanuit Noord-Holland - Esso tankstation aan de A8 (vlakbij Zaandam) KLIK
Verzamelen om 10.45!
- 25 kw*er
- Stumoto
- Nugster
2. Jornf1
4. Bas600
5. Darkvision
6. Tony M
7. Motorsmurf (als hij vrij is)
8. Motokos
10. Daan#1
11. Foutesbloes (op de mille waarschijnlijk maar is natuurlijk ex-cbr rijders )
12. Foamy
13. Frankie_DR
14. CB400Nico
15. Micha99
16. CB400F (als het niet de 18e is)
18. Jazzy (onder voorbehoud van de data
19. Johnnycbr
20. Geforce600
21. Melf
22. Stefan--
23. utr (afhankelijk van werk)
Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Lees dit ook even!
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Voor de mensen die dat topic nog niet kennen: HET Honda CBR600F topic!!!! neem er eens een kijkje!
En ondertussen is het tweede deel ook al geopend! HET Honda CBR600F topic deel 2!!!!
Goed, de meeting. In het bovenstaande topic was ik er gister al over begonnen.
Wanneer?
1 April
Waar en welke route?
De route is in de omgeving van Utrecht en na het stemmen is er gekozen voor:
Utrechtse Heuvelrug route. 118 km.
Verzamelpunt is de Mac Donalds bij IJsselstein.
Afrit Nieuwegein/Ijsselsteijn nummer 9
De route zoals hij hier staat is dus wel iets aangepast, we zouden hier namelijk starten in Bunnink maar de startplek bestaat niet meer! De eerste drie blokken komen eigenlijk te vervallen en hier komt een mooi stukje dijk voor in de plaats! In de route zit een stukje waar we tussen een paar paaltjes door moeten rijden, is eigenlijk een fietspad, daar dus even rustig rijden maar komt goed!
We hebben op ongeveer de helft van de route een stop bij een mooi cafetje. De eigenaar weet al dat we langs komen. Het verzoek was wel om als geheel af te rekenen en dus niet om en om 1 cola of sinas gaan afrekenen. Het verzoek dan ook om klein geld mee te nemen zodat je gepast kunt betalen en er in 1 keer voor iedereen afgerekend kan worden. Stefan is zo vrij geweest om de kaart van daar in te scannen, toppie!
Menukaart buitenlust
Hoe laat?
Verzamelen tussen 11.00 en 12.00
Dan kunnen we rond 12.00 beginnen met de route. Op de helft van de route zit een mooi cafetje waar Stefan al heeft laten weten dat we langs komen!
Wie komen er? En vanuit welke verzamelpunt?
Vanuit het Zuiden - Station Den Bosch. Verzamelen om 10.15
- Spykes
- Snowfreak (Den Bosch)
- Twisted logic + meid
Vanuit Noord-Holland - Esso tankstation aan de A8 (vlakbij Zaandam) KLIK
Verzamelen om 10.45!
- 25 kw*er
- Stumoto
- Nugster
2. Jornf1
4. Bas600
5. Darkvision
6. Tony M
7. Motorsmurf (als hij vrij is)
8. Motokos
10. Daan#1
11. Foutesbloes (op de mille waarschijnlijk maar is natuurlijk ex-cbr rijders )
12. Foamy
13. Frankie_DR
14. CB400Nico
15. Micha99
16. CB400F (als het niet de 18e is)
18. Jazzy (onder voorbehoud van de data
19. Johnnycbr
20. Geforce600
21. Melf
22. Stefan--
23. utr (afhankelijk van werk)
Vragen en suggesties zijn natuurlijk altijd welkom!
Lees dit ook even!
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
Laatst bewerkt: