Meetings Rit: MotorStudenten Groningen

Welke datum wordt het...

  • 28 juli

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4 augustus

    Stemmen: 4 100,0%

  • Totaal aantal stemmers
    4

Ran-D

Die hard MF'er
29 dec 2010
633
0
Het Idee:
...

Wanneer?:
De grote vraag is natuurlijk wanneer gaan we dan? zie hier:

...

De Route:

...

Hoe rijden we gedurende de rit
"Baksteen gewijs"
Groep1.jpg


Waar stoppen we onderweg:

..

Waar eten we:

...


Zelf meenemen:
Drinken voor tijdens de tussenstop(s)
Eten/energiebar/snoep, iets om je zelf op de been te houden.

Tijdens de rit zal je zelf verantwoordelijk zijn voor drinken en eten. Echter zal iemand altijd wel wat extra bij zich hebben, maar we gaan er vanuit dat je dit zelf regelt.

Voorbereiding:
Check je motor, banden, benzine (onderweg zullen we ook zeker wel even tanken!) etc...
Lees de route door, en eventuele opmerkingen sturen naar de organisator.
Wees verstandig!

Kosten:
€1,70 per Liter benzine
€... wat je zelf verder nog uitgeeft, maar dat heeft men wel over voor een gezellige dag rijden?

Deelnemers: (+0 of +1 introducé)

...

Afhakers:

...

Rollen:
Tankiej: Navigator/Voorrijder
Ran-D: Achterrijder
???: Middenrijder / Bochten aanwijzer (blijft staan bij bochten tot dat de achterrijder vlak bij is, om zo de hele groep de juiste richting te laten rijden).

Waar beginnen/meeten we?
Onze reguliere meetings plek: Bij de praxis, achter de OCSW

Hoe laat:

...

Conclusie:
We maken er een leuke gezellige dag van!!! *D



Disclaimer:
- Rij niet boven je kunnen!
- We wachten allemaal op elkaar!
- We letten op elkaar!
- Veiligheid voorop!
- Rij veilig!
- Haal geen rare capriolen uit!
- Wees goed voorbereid
- Hou het leuk!


--Work in Progress--
 
Laatst bewerkt:
Haha netjes gedaan man :D
Het wordt dus 28/07 of 04/08 als ik het goed begrijp? :)
Zal eens kijken hoe ik dan met werk zit enzo, aangezien ik dan net
ben begonnen met werk :)
U hoort spoedig van mij als ik meer weet :)
Hoop wel dat ik mee kan :D
En waar is de vaste meetingsplek? Naast de praxis? :P
 
Ik denk het wel ja, naast praxis achter ocsw :P

Ik zal even kijken of ik die route werkend kan krijgen op m'n mobiel..

Edit:

Hm, als ik de route download via de opties daar dan krijg ik een hele rare route :/
Zal hem wel even nabouwen in m'n programma!
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik heb de route op m'n mobiel! Heb hem in welk gewenst formaat, mocht iemand anders de route ook willen :)

@Randy: Hij is niet 100% gelijk. Er zat in het begin een zand/modderpad en ik heb wat provinciale wegen vervangen voor stuurweggetjes. Zit nu op 367km :]
 
Zo, ik heb de route op m'n mobiel! Heb hem in welk gewenst formaat, mocht iemand anders de route ook willen :)

@Randy: Hij is niet 100% gelijk. Er zat in het begin een zand/modderpad en ik heb wat provinciale wegen vervangen voor stuurweggetjes. Zit nu op 367km :]

Topper! Dan ben jij nu officeel de voorrijder/navigator :]

Zou jij mij die dan tzt willen laten zien? De volgende keer als we gaan rijden?
Thanks bro!

Zo dan zal ik de openings post even aanpassen met de rollen er in ;)
 
Rollen toegevoegd!

Wie wil de oppasser/midden rijder zijn? De gene die zorgt dat de voorste club wacht als de achterste groep een stoplicht of ander op onthoud heeft...
 
360 kilomter wordt nog aardig doortrappen met pauzes inbegrepen ofniet?:P ghehe nice

Ik heb nog nooit in een groep groter dan 3 gereden dus ik volg de kudde wel(a)
 
misschien voor de nieuwelingen ook de "regels"betreffend groepsrijden even toelichten voordat we gaan rijden
 
Topper! Dan ben jij nu officeel de voorrijder/navigator :]

Zou jij mij die dan tzt willen laten zien? De volgende keer als we gaan rijden?
Thanks bro!

Zo dan zal ik de openings post even aanpassen met de rollen er in ;)

Ja hoor, zoveel is er niet veranderd. Als je het programma Tyre download & installeert dan kan ik je het bestand zo sturen, kan je het bekijken!

360 kilomter wordt nog aardig doortrappen met pauzes inbegrepen ofniet?:P ghehe nice

Ik heb nog nooit in een groep groter dan 3 gereden dus ik volg de kudde wel(a)

Ligt er een beetje aan hoeveel pauzes we houden, maar houdt er maar wel rekening mee dat we tussen zo een hele dag onderweg zijn :)

misschien voor de nieuwelingen ook de "regels"betreffend groepsrijden even toelichten voordat we gaan rijden

We zullen 'baksteensgewijs' rijden op de grotere wegen (er zitten enkele stukjes provinciale weg tussen), daardoor houdt je het beste overzicht tijdens het rijden in een groep. Hierbij is het natuurlijk nog wel belangrijk om goed afstand te houden, een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje!
Op de smallere wegen kunnen we gewoon achter elkaar rijden, aangezien het dan meestal in het midden van de weg het meest prettige rijdt. Ook hierbij; genoeg afstand :)

Uitleg 'baksteensgewijs' voor de mensen die dit niet kennen:

Voor iedereen in het verkeer is het prettig een goed uitzicht te hebben. Je kent wel het geval dat je achter een vrachtwagen zit, je ziet dan niet veel van wat er voor de vrachtwagen gebeurt en je kan er dus ook niet op anticiperen. Zo ook als we met een groep onderweg zijn. Het is dan voor elke rijder prettig als hij/zij een goed uitzicht heeft naar voren. Dat kan je bereiken door achter elkaar maar tegelijk enigszins naast elkaar te rijden op de rijbaan. Dus de een aan de rechterkant van de eigen weghelft en de ander aan de linkerkant van de eigen weghelft (zie tekening). Dit heet baksteensgewijs rijden.
Groep1.jpg
 
We zullen 'baksteensgewijs' rijden op de grotere wegen (er zitten enkele stukjes provinciale weg tussen), daardoor houdt je het beste overzicht tijdens het rijden in een groep. Hierbij is het natuurlijk nog wel belangrijk om goed afstand te houden, een ongeluk zit namelijk in een klein hoekje!
Op de smallere wegen kunnen we gewoon achter elkaar rijden, aangezien het dan meestal in het midden van de weg het meest prettige rijdt. Ook hierbij; genoeg afstand :)

Uitleg 'baksteensgewijs' voor de mensen die dit niet kennen:

Voor iedereen in het verkeer is het prettig een goed uitzicht te hebben. Je kent wel het geval dat je achter een vrachtwagen zit, je ziet dan niet veel van wat er voor de vrachtwagen gebeurt en je kan er dus ook niet op anticiperen. Zo ook als we met een groep onderweg zijn. Het is dan voor elke rijder prettig als hij/zij een goed uitzicht heeft naar voren. Dat kan je bereiken door achter elkaar maar tegelijk enigszins naast elkaar te rijden op de rijbaan. Dus de een aan de rechterkant van de eigen weghelft en de ander aan de linkerkant van de eigen weghelft (zie tekening). Dit heet baksteensgewijs rijden.
[afbeelding]

Dank u voor de uitleg, zat zelf al te zoeken naar de definite en een plaatje er van. Maar je was me al weer voor ;)
 
Ik zeg, 28 juli!

360km... ambitieus. 08:00 vertrekken???

Ik, als Noord-Nederland allochtoon wil graag mee Grun en Fryslân leren kennen. Maar vanwege werk kan.ik alleen 28juli.

Fingers crossed.
 
Btw, ik zag dat er al dat Ran-D een EHBO loop-doos heeft (wat dat ook moge zijn). Ook een 'EHBO-doos' nodig? Meld me deze graag als medico aan. Als de rit natuurlijk 28 juli is ;-)
 
Ik zeg, 28 juli!

360km... ambitieus. 08:00 vertrekken???

Ik, als Noord-Nederland allochtoon wil graag mee Grun en Fryslân leren kennen. Maar vanwege werk kan.ik alleen 28juli.

Fingers crossed.
 
Btw, ik zag dat er al dat Ran-D een EHBO loop-doos heeft (wat dat ook moge zijn). Ook een 'EHBO-doos' nodig? Meld me deze graag als medico aan. Als de rit natuurlijk 28 juli is ;-)

_O-

Hij heeft een EHBO pakketje bij zich, maar een echte verpleegster is nog beter natuurlijk O-)

Alhoewel we max. een km bij een bewoond huis vandaan zijn en ik geen rare dingen verwacht..
 
*Mompeld iets met witte dokters jas...

Enfin, we hebben dus een medic! Altijd goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan