Meeuw aan flarden gereden

verschillende , maar vind het altijd klote voor zo,n beest.
ze hebben het verstand niet om eerst links en rechts te kijken voor ze oversteken
jammer
 
Tja, lijkt toch vrij regelmatig te gebeuren.

Kreeg ooit een duif op de borst. Beestje kwam van rechts, maar is geen smurf, dus geen voorrang...
Had ie sowieso niet gekregen, want het was donker en ik heb 'm nooit uit het struikgewas zien opstijgen.
Toen ik 'm zag was ie al voor m'n schouder, landde dus op mijn borst.
Inderdaad schrikken, snelheid was ongeveer 70 km/u (buiten de kom op een C50 brommert) en de duif stierf al ras.
 
Ik heb ook een keer bijna iets van een roofvogel ( het was i.i.g. groot grijs en het was geen reiger ofzo gekopt! Ik reed samen met m'n broer, baksteengewijs, hij voorop. Nouja dat beest vloog over de weg, schrok van m'n broer en week uit mijn kant op dus...

Plat op de tank( en met m'n suzuki freewind alroadje is dat nog best een prestatie ) en dan hoor je pootjes over je helm schrapen! :X
 
Paar keer een eend meegepakt; rotbeesten... :X

Schrikt jezelf de tering, maar was beide keren te laat voor mijn werk dus gewoon even diep adem halen en door :P
 
Het is wat met die duiven, rij je er niet tegenaan dan doen ze het zelf wel. Bij mij vloog er een vol in de zijkant van mijn koekblik terwijl ik zowat stapvoets reed. Die heeft het ook niet gered.
 
1 keer met 80 km per uur duif tegen mijn schouder gehad :( ondanks mijn schouderbescherming in het motorpak toch schouder bont en blauw en gekneusd '(
duif heeft het niet overleefd
 
Een keertje op de brommer (zo'n 50cc ding) een merel achtige ketste van een tegemoet komende auto af dwars door de spaken van mijn voorwiel. Daar was dus ook niet genoeg van over, even achterom gekeken maar lag netjes aan de kant en was morsdood.

Met het koekblik met +/- 100 km/u een duif vol in de gril gehad, die bleek later ook 10 cm naar achteren geslagen te zijn.

Met de motor laatst wel, midden in de bocht waar ik 90 reed op cm's een egel gemist (denk ik) de volgende dag lag er tenminste geen bloedvlek. Maar als ik die had geraakt had ik denk ik wel op de bek gelegen, ingewanden zijn volgens mij best glad.....

mvg

db
 
met de Triumph een duif tegen me koppelingshendel, zag een grote hoop veren vliegen
en kon hem gelukkig recht houden met een gangetje van 60/70

met de gs500 net vanavond bijna een kat te pakken, moest flink uitwijken. en zelfs me kneeslider vloog erbij af.. knap he :P

en met de auto een haas.. had mijn rovertje net gekocht en ging met een maatje een even een rondje blazen, rijden we net op de snelweg steekt er zo'n beest over... van de haas was weinig over maar het koekblik had gelukkig geen schade :D
 
Meeuw, niet zo'n heel huge exemplaar, maar de wat kleinere met 140 tegen m'n knie. Wel een dreun maar geen pijn... voor mij althans. Heb het beest niet meer teruggevonden, maar kan me niet voorstellen dat ie het overleeft heeft...

... tenzíj die meeuw ook protectoren had natuurlijk!
 
Ik heb een mereltje in de wielen van mijn trapfiets gehad. 't Beestje leefde nog, maar vleugeltje en oogjes stonden niet normaal meer. Ik heb 't uit z'n lijden verlost en in de prullenbak gegooid.

Hóe heb je dat gedaan, het uit lijden verlossen? Ik zou 1,2,3 niet zo gauw iets kunnen bedenken wat ik ook daadwerkelijk uit zou voeren. Nek omdraaien? Zware steen pakken? (want stel dat het door jouw poging nóg niet dood gaat, alleen maar meer pijn. Hmmm ben wat dat betreft maar een mietje :P)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een musje aangenomen op de borst met een gangetje van 100. Vervolgens viel het beest tussen de tank en mijn kloten. Ik kijk naar beneden en zie dat de mus wel trek had in een wormpje :P Even op de steppies gaan staan en zo de mus van het zadel aflaten vliegen. Niet meer naar omgekeken, was op een provinciale weg :+

Met het koekblik stond de score na drie dagen mijn rijbewijs gehaald te hebben al op 1 kat die in mijn linker wielkas verdween. Geen restanten aangetroffen -O- Een jaar later een haas tot pulp gereden die fijn de radiator verstopte met zijn gepureerde lijfje..... Je had de reactie van de monteurs moeten horen :o
 
Laatst bewerkt:
ik heb al eens een duif doormidden gereden met mijn voorwiel

nu klinkt dat niet zo bijzonder.... ware niet het feit dat het beest tussen de spaken probeerde door te vliegen
vervolgens mee is gedraait met het wiel en al draaiende tegen de voorvork bleef haken
maarja... wiel draaide dus wel door

en ja, dit heb ik allemaal zien gebeuren...gebeurde bij 50km/u op mijn schakelbrommer, een yammie TZR50

op de motor als duo al eens een reiger gekopt
 
Hóe heb je dat gedaan, het uit lijden verlossen? Ik zou 1,2,3 niet zo gauw iets kunnen bedenken wat ik ook daadwerkelijk uit zou voeren. Nek omdraaien? Zware steen pakken? (want stel dat het door jouw poging nóg niet dood gaat, alleen maar meer pijn. Hmmm ben wat dat betreft maar een mietje :P)

hard tegen een boom gooien, of het kopje vast pakken en ff flink heen en weer schudden, dat nekje breekt dan wel.
Klinkt wreed, maar tis wreder een beest te laten lijden.

Als ik duiven langs de kant van de weg zie gaat gooi ik het gas direct dicht, natuurlijk wel ff opletten er niemand dicht achter je rijd.
Heb wel eens vallende eikels opgevangen met 100 km/h. ondanks pak, toch blauwe plek gekregen.
 
Is het niet de bedoeling dat je de wegbeheerder belt ofzo bij een doodrijding? Welk nummer zou ik gebeld moeten hebben om een meeuwenlijk te melden?

In de meeste gemeenten is de Dierenambulance hiervoor verantwoordelijk. Zoals al eerder gezegd is hun nummer in de meeste gevallen het makkelijkst te achterhalen via 0900-8008 of een vergelijkbare dienst.

Wat ik me ook nog voor zou kunnen stellen is dat je 0900-8844 (Geen spoed, wel politie) belt als je schade hebt aan je motor. Zij kunnen dan ter plekke je verhaal van een aanrijding met een dier bevestigen voor je verzekering. Ook zullen zij dan zorgen dat het lijk wordt opgeruimd.
 
Ik heb een jong duifje doodgereden. Maat die voor me reed schampte hem met zijn kuip, duifje stond nog op zijn pootjes. Gelukkig dacht ik en stuurde er omheen. Toen ik bijna naast hem was hipte hij 2x en kwam precies voor mijn voorwiel terecht. Hij zal wel versuft geweest zijn, maar het leek bijna een bewuste zelfmoord.

Ik ben even omgedraaid en 2x over het beestje heengereden.
 
Een keer met een rotgang over twee eenden heen gereden met een fiat punto. Kostte me een halve dag om die zooi van de voorkant te pulken. Was 's ochtends om 4 uur op weg naar het werk. Aan de zooi op de voorkant weet ik zeker dat die beestjes niet geleden hebben....
 
een keer een zwaan, ik reed nietsvermoedend op de autoweg toen het dappere beest besloot moe te zijn (levensmoe denk ik) en midden op de weg te landen.... en laat ik daar nou net aankomen met de motor met een gangetje van 140..... kostte me een paar kuipdelen en 5 jaar van mijn leven.
Motor gelukkig recht kunnen houden, met dank aan de rijvaardigheidscursus "äls het geen zwijn is kun je er overheen" Gas erop en gaan.
Zwaan was niet meer en ik heb een in een uurtje tijd een heel pakje marlboro weggepaft...

En daarna kwam de grote schoonmaak thuis.. je wilt niet weten waar die veren en ingewanden allemaal tussen komen te zitten, tot aan de achterveer toe.
 
Was van de winter toch ook een paar keer gebeurd dat er iemand hoopjes meerkoeten tegelijk kapot reed? Die arme dieren hebben nauwelijks voedsel in de winter, gaan dan samenscholen, en vaak zitten ze dan met zn allen in de berm gras te pikken. Kennenlijk dacht zo'n groep meerkoeten dat het gras aan de andere kant vd weg groener was. Het was in het donker op een landweg gebeurd, net na een brug. Dus komt er iemand over die brug sjeezen, en ziet ineens ong. 50 meerkoeten op de weg. 30 ofzo hebben het niet overleeft.
Dat is pas een splatterbonus :P
 
...een kip, met lage snelheid!

Die krengen blijven dan blijkbaar tussen het voorwiel en de uitlaat-bochten wapperen.

Beest overleefde, geen chickenwings dus.
 
Laatst bewerkt:
Hm, nog niks geraakt. Maar als ik er een een tik geef, en hij ligt een beetje naar te doen rij ik er gewoon nog een keer overheen. Klaar.
 
met de motor niet, maar met me koekblik heb ik wel eens rustig een duif uit z'n lijden verlost.

Mij is altijd geleerd; beter er overheen rijden dan rare dingen gaan doen
Opzich zag het er wel leuk uit, je rijd er overheen, zo'n hele wolk veren omhoog, glimlachen en doorrijden ;)
 
Met je laars de nek afknellen is ook een optie. Als het wat smerig is hoef je er ook niet met je handen aan.
Mocht je een keer een kat raken dan lijkt me dat ook het veiligste. (ga er maar vanuit dat ze flink vals zijn als ze net zijn geraakt)

Heb 6 maanden terug (toevallig vorige week de laatste tetanus prik gehaald) ruzie gehad met m'n kat en dat is niet zo goed voor je handen & armen.
Flink gehavend en alles zat onder mijn bloed en de pis en schijt dat hij er besloot uit te gooien.

Was m'n eigen kat en die besloot zijn pijn op mij af te reageren. (tumor)
-O-

Probeer het iig wel van de weg te halen. Stukje respect voor het beest maar ook minder risico dat een ander er last van heeft.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan