Megameet omzetten naar een officieel motor-evenement?

Wat te doen met de Megameet?

  • Laten zoals het is

    Stemmen: 158 63,2%
  • Beter organiseren: wheelieweg, stunten, entree etc

    Stemmen: 92 36,8%

  • Totaal aantal stemmers
    250
Vroeger, toen je alle MF-ers nog persoonlijk kende en je na 2 weken vakantie in 1 avond alles kon teruglezen wat er in die weken gepost was. :?
Ben bang dat je dan je eigen forum moet beginnen...
Reg. datum:27 jun. 2006
 
Ik dacht pasgeleden nog bijna gekruisigd te worden door mijn mening over de MM te ventileren Dropje73 in "MM2009 de foto's" , blijkt dat er toch weldegelijk meer mensen zo over denken.
(Was wellicht alleen niet helemaal het juiste topic :P )

OT; Ik vraag me af als het een georganisserd gebeuren gaat worden, wat het op den duur dan nog met MF te maken heeft. Ik ga er van uit dat nu de meeste bezoekers MF-ers zijn.
Bij een massaal motorgebeuren komen toch ook enorm veel niet MF-ers op af. Niet dat dat erg is, maar de opzet van de MM gaat dan geheel verloren, namelijk in een ontspannen sfeer mede-MF-ers ontmoeten.


@Biglift; onderschat niet wat er allemaal op je af komt als je zo iets wilt gaan organiseren. Ik help wel eens bij de organisatie van een festival (niet zo groot ca. 3.000 bezoekers) en ik zou echt niet in de schoenen willen staan van de hoofd-regelateur. :N
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik niet dat je iets moet willen veranderen aan het huidige "concept" zoals dat dat gehanteerd wordt voor de MFMM in Veenendaal. Ik kan me nog iets herinneren van de MFMM van vorig jaar Mei waarbij er één bedrijf(je) een kraampje had neergezet met haar handelswaar en waar toen al niet al te positief op gereageerd werd door het merendeel van de bezoekers.

Lijkt er nou een beetje op dat je een soort van "TT-Live" event wil gaan organiseren onder de "vlag" van MF
 
Even een domme vraag stellen:

Stel, jij regelt alles. Netjes vergunninkje aanvragen en dergelijke ambtelijke onzin meer.
En de gemeente zegt: "Nee, Gij krijgt geen toestemming".... (en die kans is reëel....).






En dan? MF organiseert toch wel een meeting, ongeacht wat jij of de gemeente er van vindt (is een kwestie van slechts èèn figuur die roept: laten we dan en dan bij de overbekende MacDonalds even bijpraten).

Maar, jij wordt er wel als mogelijke "organisator" op aangesproken.
 
Leuk idee, maar de verantwoordelijkheden . . . spannend hoor
 
Ik denk niet dat het "officieel" georganiseerd moet worden als evenement. Nederland is Engeland niet waar auto en motorsport veel toegankelijker is. Wij hebben te veel invloed van de Linkse Milleu Maffia en je zou het er nooit doorkrijgen. Ik zie het gezeik over diverse soorten van overlast al in de kranten komen... -O-

Wel denk ik dat er een betere locatie gevonden moeten worden. Ik ben niet thuis in de regio Veenendaal maar om een voorbeeld te geven: bij ons in Oss hebben we een prachtig Industrieterrein, gelegen aan de A59 (klik). Hier worden ook jaarlijks de Osse Pinksterraces gehouden. Zou mooie plek zijn. Er is wel geen Mac maar er kan best "toevallig" een frietkraam langs komen toch? :)
 
Laatst bewerkt:
aan sommige reacties te zien wordt er een beetje selectief gelezen.
'het grootse event' wordt sterk afgekeurd, maar er staat ook al geschreven dat dit niet de bedoeling is.

het weer maken zoals het was is onmogelijk, daarvoor gebruik je regionale of type meetings, is gewoon te groot geworden.

volgens mij zouden ook de kniezers hierboven er blijer van worden als een deel wordt gestructureerd. dan kunnen jullie namelijk op de p-plaats slenteren en bijkletsen en kan het jongere volk zich uitleven op de weg achter de slagbomen. iedereen blij.
-mensen kunnen rustig praten zonder rondvliegend rubber en losse projectielen op de p-plaats
-andere hebben iets te kijken aan de weg, waar ook veel vraag naar is
-andere leven zich uit en kunnen posen.

wat is het probleem? voor iedereen is de MFMM iets anders, als je dat in gedachte houdt kan je er toch best wat meer vertier bij plannnen?

en ideetje mbt de naam hooghouden. een vergunning aanvragen onder een totaal andere naam als MF dus een meeting, die heeeeel toevallig direct naast en op exact de zelfde dag valt als het toevallig bij een komen van een grote groep rijders..
en de vergunning aanvraag, die kan op alle 5 de voorwaarden worden geweigerd _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het "officieel" georganiseerd moet worden als evenement. Nederland is Engeland niet waar auto en motorsport veel toegankelijker is. Wij hebben te veel invloed van de Linkse Milleu Maffia en je zou het er nooit doorkrijgen. Ik zie het gezeik over diverse soorten van overlast al in de kranten komen... -O-

Wel denk ik dat er een betere locatie gevonden moeten worden. Ik ben niet thuis in de regio Veenendaal maar om een voorbeeld te geven: bij ons in Oss hebben we een prachtig Industrieterrein, gelegen aan de A59 (klik). Hier worden ook jaarlijks de Osse Pinksterraces gehouden. Zou mooie plek zijn. Er is wel geen Mac maar er kan best "toevallig" een frietkraam langs komen toch? :)


das onzin..

er valt best wel het een en ander te organiseren, maar je moet dat wel op een veilige plek doen waar je verder niemand overlast bezorgd..
op het moment dat jij rekening gaat houden met de omgeving krijg je veel meer medewerking en support..

maar als er idd op een openbare weg en/of parkeerplaats ongein en stunts uitgehaald gaan worden ben je gewoon de pineut.. dan wordt er op je gelet en kan je er donder op zeggen dat er controle komt en alles strak in de hand gehouden wordt..

die mac is er ook niet blij mee als je op zo'n zondag hun parkeerplaats ontoegankelijk maakt voor de doorsnee klant.. en dat er mf-ers zijn die de hele dag de tafeltjes bezet houden zonder echt veel te besteden..

dus iedereen blij als er zoiets komt als een georganiseerd geheel, waarbij je dan idd een bepaalt afgesloten gebied aan kan wijzen als zijnde 'stunt-area' en wil je daar in dan zal je moeten tekenen dat het voor eigen risico is, ook vwb eventuele schade aan je motor.. dat sommige mensen daar jeuk van krijgen zegt dan meer over hen dan over een evenement..
 
Vroeger, toen je alle MF-ers nog persoonlijk kende en je na 2 weken vakantie in 1 avond alles kon teruglezen wat er in die weken gepost was. :?
Ben bang dat je dan je eigen forum moet beginnen...

Nee... ik wil juist nieuwe MF-ers leren kennen... en beppen met het deel wat ik al ken...
Nu ligt de hoofdzaak bij posen en stunten... het gezellige gaat er mijns inziens van af... ;)

Aan MF wil ik niets veranderen... heb me al redelijk aangepast... :+
 
Laatst bewerkt:
Megameet is voor mij gezellig met een stel motorrijders bij elkaar komen, beetje kletsen, nieuwe mensen leren kennen. Megameet is voor mij niet dat geneuzel van rondjes draaien om de rotonde, wheelies of andere stunts zien. En daaar ook nog entree voor moeten gaan betalen? Echt niet :N

Waarom organiseer je niet je eigen stuntmeet voor de mensen die graag willen stunten en laat de megameet lekker de megameet zijn?
:^ met beide alinea's :)


Maar dit jaar maakt die zelfde gemeente wel een statement door de prominente aanwezigheid van de politie.
Die zijn al jaren aanwezig ;) al dan niet undercover.
 
die mac is er ook niet blij mee als je op zo'n zondag hun parkeerplaats ontoegankelijk maakt voor de doorsnee klant.. en dat er mf-ers zijn die de hele dag de tafeltjes bezet houden zonder echt veel te besteden..


:? Waar baseer je dat op? De Mac verdient anders ontzettend veel op zo'n dag. Meer dan op een doorsnee zondag. En ze hebben niet voor niets een motormenu die dag...

:W
 
De Megameet was voor mij een gezellig samenkomen van motorrijders, met wat kletsen e.d...
Als ik nu zou gaan zijn er hooguit 10 bekenden, de rest heeft het achter zich gelaten. Voor mijn gevoel omdat het te massaal is en vooral een posermeeting geworden is. Het "kijk mij eens gehalte" is me te hoog geworden...

Dus een Megameeting waarbij stunten en show offs verboden zijn, dat zou beter zijn... :)
Kennen we weer gewoon kletsen en gezellig samenzijn, waar die meeting volgens mij voor bedoeld was...

Ik ben het daar eigenlijk wel mee eens :Y

En iedereen is vrij om daarnaast een MFSM (MF stuntmeet) te organiseren :)
 
Ik zeg: lekker laten zoals het is. Snacks zijn volop verkrijgbaar (leve de Mac en de BK), er is genoeg te zien en wie wil stunten doet dat maar op eigen risico voor rijbewijs en motor. En wie toe wil kijken bij het stunten moet ook zelf maar het risico accepteren dat ie een motor in z'n nek krijgt, anders moet je niet gaan kijken. Het lijkt wel een soort wetmatigheid in Nederland dat alles geinstitutionaliseerd moet worden en ingesnoerd moet worden in regeltjes. Laten we dat bij de MFMM nou lekker niet doen en lekker anarchistisch zijn.
Wel zou ik graag iets meer verantwoordelijkheidsgevoel bij iedereen zien, bv bij draaien van knee down rondjes op die rotonde. Dat gaat af en toe maar net goed :/ En als de MFMM aan z'n eigen succes ten onder gaat is dat maar zo: er komt vast wel een nieuw initiatief.

:^ :^

Niets aan toe te voegen.
 
lekker laten zoals het is.
anders krijg je zo dat commerciële gehalte er weer bij... :X
overal reclamestands, lelijke sjaggerijnige promokutjes en vieze patatgeur over het hele terrein.
nee dank je, de sfeer die er nu hangt is goed, gewoon relaxed iedereen doet waar die zin in heeft en wordt niet lastig gevallen met regels en reglementen en organisaties
 
Ik heb voor de aftermeet al vaker gezegd dat ik een ideale lokatie heb, vlakbij de A2 en langs de A15. Het is een doodlopende 2 baans weg van 1.2 km met maar 1 zijstraat waar bijna nooit iemand uit komt. Daarnaast ligt een 2 baans fietsbad met een strook gras tussen het fietspad en de weg. Op het fietspad kunnen langs een lengte van meer dan een km. mooi alle motoren opgesteld worden. Aankomende zondag zal ik er wss ook weer te vinden zijn met de Gixxer meeting
 
Terug
Bovenaan Onderaan