Megameet omzetten naar een officieel motor-evenement?

Wat te doen met de Megameet?

  • Laten zoals het is

    Stemmen: 158 63,2%
  • Beter organiseren: wheelieweg, stunten, entree etc

    Stemmen: 92 36,8%

  • Totaal aantal stemmers
    250

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Beste Mede MF ers,
ik wil eens een balletje opgooien om te zien hoe er hier gedacht word over de mega meeting die we 2 keer per jaar houden in Veenendaal.

Zoals iedereen weet is / was dit een motorfeestje waar iedereen naar uit kijkt maar dit jaar werd de pret behoorlijk in de kiem gesmoord door de aanwezigheid van de Politie.

Iedereen weet wel dat er altijd behoorlijk gestunt werd op de "wheelie weg" ( voorterweg )
en dat dit ook altijd stevig bijdroeg aan de feestpret op de megameet.

Ik ben zelf van mening dat er wat moet veranderen en dat de megameet omgezet dient te worden naar een heus evenement en dat er een organisatie achter komt te staan die in gesprek gaat met de gemeente Veenendaal.

Hierdoor denk ik dat we kunnen bereiken dat er weer op de wheelie weg gestunt mag worden .
en ook >>
De wheelie weg afgezet word en voorzien van dranghekken en strooibalen.
toegang tot de mac moet dan via het arsenaal en naar de mac via de achterkant van de rotonde.

een inrijd verbod voor koekblikken tijdens de megameet

etc etc
en ook valt dan bv te denken aan het plaatsen van een ( gesponsord) podium met een leuke band die het feest opleukt met wat muziek en het plaatsen van wat drankverkoop punten en kraampjes .

om een aftrap te geven heb ik op persoonlijke titel een mail gestuurd naar Burgemeester Elzenga om eens te zien wat zijn standpunten zijn en hoe hij tegen de megameet aankijkt.

Als we met zn allen een goed plan samenstellen en hiermee naar de gemeente gaan moet het volgens mij mogelijk zijn om de megameet om te zetten naar een evenement waar we weer gewoon kunnen stunten en meer . ( the sky is the limit )

kortom ik gooi even in dit topic een balletje op.
Ik kijk uit naar jullie reacties
 
Laatst bewerkt:
Oei.
Leuk idee, maar dat is zelfs voor een evenementenbureau nog een hele kluif.
En de aansprakelijkheid is ook een grote hobbel, wheelyende motoren die in het publiek komen.
Op particulier terrein zou je al meer kans van slagen hebben.
 
ik heb het er ook over gehad dat er iets écht geregeld zou moeten worden, met name de toestemming voor het stunten wat toch wel de meeting een succes maakt.

brief naar de gemeente heb je al gedaan, topic oid starten om handtekeningen in te zamelen om de grootte behoefte te onderbouwen?

de aansprakelijkheid is denk ik ook een groot probleem, idee, mensen die stunten een ding laten tekenen dat het volledig op eigen risico is en voor de toeschouwers; mensen door dranghekken laten lopen (een entree maken) waarbij heeeel duidelijk staat dat aanwezig zijn ook op eigen risisco is (heb een tijdje in canada bij evenementen gewerkt en zelfs op het amerikaans continent is dat voldoende)

nice plan! ennuh succes
 
Kunnen we niet gewoon naar Ede? 1 plaatje ernaast, dan heb je tenminste geen last van die politie van utrecht/veenendaal..
 
Of een van de immense parkeerterreinen van de Zwarte Markt hier in Beverwijk. Zoek uit wat de slappe perioden zijn, en ga eens praten. Allemaal omheind en particulier terrein.

Maar ook andere publiekstrekkers hebben ongetwijfeld niet altijd hun hele parkeerterrein nodig. Denk aan de Efteling in april oid.
 
Dat van de aansprakelijkheid is idd een groot isseu maar ook ik denk dat er een groot bord bij de entree moet komen te staan dat toegang en deelname voor eigen risico is en de hoofdvoorwaarde is om toegang tot het terrein te krijgen.

Het verplaatsen van de megameet naar een andere gemeente is niet de oplossing want dan verplaats je het probleem ipv het op te lossen.

De enigste bespreekbare oplossing is idd verplaatsen naar een circuit waar alle voorzieningen al aanwezig zijn maar ik zelf ben van mening dat je dan de megameet en zijn traditie verkracht .

De Megameet is Veenendaal + de mac met het motormuizen menu.
Ik ben er bijna zeker van dat je de mac donalds zeker mee kan krijgen als 1 van de hoofdsponsoren want die draait een megaomzet door onze meetings.
Andere sponsor die je aan tafel wilt krijgen is bv Bavaria
en ook valt te denken aan een kleine entree van bv 3 euro waarmee je de kosten dekt en de mensen dwingt accoord te gaan met de toegangs voorwaarden
(deelname op eigen risico bla bla )
 
bij de entreeticket wel direct een MF sticker kado doen, er waren veeeeeeel te veel fietsen zonder sticker..

entreeprijs is erg goed idee voor de dekking! wel erg laag houden omdat het anders weer mensen belemmerd te komen

ennuh, bavaria.. tja, zou het liever alcohol vrij houden. en bavaria 0% is niet te zuipen, neem dan jupiler 8-)
 
Laatst bewerkt:
Bavaria en motorrijden? Mooie combi :9

Maar serieus mooi initiatief. Ik denk alleen dat het stunt gedeelte moeilijk wordt met de vergunningen e.d. Moet er dan niet een ambulance klaar staan?
Vrienden van me hebben in onze scootertijd (jaja :') ) ook eens een meeting met vergunning willen regelen. Dit was echt te veel gedoe qua regeltjes e.d. en uiteindelijk is die er ook niet gekomen. Volgens mij was dit ook meer een politiek spelletje omdat de gemeente er gewoon niet achter stond. Geen idee hoe gemeente Veenendaal tegenover de MFMM staat eigenlijk.

Entree lijkt me sowieso geen goed plan...
 
Laatst bewerkt:
Waarom moet t allemaal aan regeltjes gebonden zijn? Het hele land hangt al aan elkaar van regeltjes...en dan de megameeting er ook nog in betrekken? En zodat er wat gewheelied kan worden?

Gewoon lekker zoals het nu is...als je zin hebt ga je....heb je geen zin ga je niet....geen geouwehoer met entree (wtf :?) en voorwaardes.
En wat betreft de pliesie..live life on the edge :P
 
die regeltjes zijn niet leuk, maar zorgen er wel voor dat het leuker kan worden ;)

ik wil niet het initiatief nemen om iets dergelijks te organiseren maar als je hulp nodig hebt bied ik me aan, vind het erg leuk dergelijke dingen te regelen. met name on het onmogelijke voor elkaar krijgen! PM me als je me nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
Bavaria en motorrijden? Mooie combi :9

Maar serieus mooi initiatief. Ik denk alleen dat het stunt gedeelte moeilijk wordt met de vergunningen e.d. Moet er dan niet een ambulance klaar staan?
Vrienden van me hebben in onze scootertijd (jaja :') ) ook eens een meeting met vergunning willen regelen. Dit was echt te veel gedoe qua regeltjes e.d. en uiteindelijk is die er ook niet gekomen. Volgens mij was dit ook meer een politiek spelletje omdat de gemeente er gewoon niet achter stond. Geen idee hoe gemeente Veenendaal tegenover de MFMM staat eigenlijk.

Entree lijkt me sowieso geen goed plan...

Als de gemeente niet wilt dat er een officiële meeting komt met een afgezet stuk voor stunts en een organisatie, dan komt er toch weer gewoon een 'gezellig samenkomen' waar gewoon een beetje boel motoren op af komen? Hoe dan ook komt ie er lijkt me, het ligt alleen aan de gemeente hoe het eruit komt te zien :+

Wel spijt dat ik niet ben geweest trouwens afgelopen zondag :( Maar zaterdagavond was het toch 'iets' te gezellig en het zou voor mij dik 2 uur rijden zijn :/ Volgende keer vroeg gaan slapen en met zonsopgang naar Veenendaal! :]
 
ik ben ook geen voorstander van entree maar hoe moet dan alles betaald worden ???


drang hekken plaatsen + de voorzieningen zullen niet gratis zijn.

ikzelf heb niet een hele dikke beurs die dit kan bekostigen.

en ja MF stikkers die meoten eens hoooooog nodig uitgedeeld / te koop aangeboden worden op de megameet want het aantal mf stikkers is schandalig laag.
 
als je het een beetje slim doet kun je het hele jaar wheelyen :P

Enkel met de MM ff niet.... er zijn grotere problemen te bedenken.





Een jaar of 4 geleden organiseerde Pr3ak :? de MM. De aftermeet was toen in Almere op een stuk weg met verder enkel zand, zand en... zand. Perfect geregeld *D
 
die regeltjes zijn niet leuk, maar zorgen er wel voor dat het leuker kan worden ;)

ik wil niet het initiatief nemen om iets dergelijks te organiseren maar als je hulp nodig hebt bied ik me aan, vind het erg leuk dergelijke dingen te regelen. met name on het onmogelijke voor elkaar krijgen! PM me als je me nodig hebt.


staat genoteerd !!

Meer gegadigden?? Want vrijwillers zullen brood nodig zijn ook oa iemand die een juridische achtergrond heeft en en op de hoogte is van politiek geneuzel.
 
ik ben ook geen voorstander van entree maar hoe moet dan alles betaald worden ???


drang hekken plaatsen + de voorzieningen zullen niet gratis zijn.
De snackkarren die je uitnodigt, betalen dit en ruimen het terrein na afloop op.
 
staat genoteerd !!

Meer gegadigden?? Want vrijwillers zullen brood nodig zijn ook oa iemand die een juridische achtergrond heeft en en op de hoogte is van politiek geneuzel.


ik wil ook wel helpen, in de eerste instatie om ideeen te spuien etc... wellicht daarna verder helpen met diverse andere dingen.
 
een entree vragen is niet nodig voor de financiën, dat is makkelijk te regelen met sponsors als bijv motorzaken, rijscholen of zelfs merken bijv yamaha/honda/bmw nederland.

voor de aansprakelijkheid is het wél handig, bij de verkoop van een ticket (al zou het maar 0,01 zijn) gaan mensen akkoord met de voorwaarden (oftewel, op eigen risico!!)
dat maakt het ook een stuk makkelijker een bedrijf (als het op een prive terein is) of de gemeente (bij aanvraag voor de openbare weg) mee te krijgen.

ben erg benieuwd of en hoe dit gaat lukken en de volgende meeting er uit gaat zien!
 
een entree vragen is niet nodig voor de financiën, dat is makkelijk te regelen met sponsors als bijv motorzaken, rijscholen of zelfs merken bijv yamaha/honda/bmw nederland.

voor de aansprakelijkheid is het wél handig, bij de verkoop van een ticket (al zou het maar 0,01 zijn) gaan mensen akkoord met de voorwaarden (oftewel, op eigen risico!!)
dat maakt het ook een stuk makkelijker een bedrijf (als het op een prive terein is) of de gemeente (bij aanvraag voor de openbare weg) mee te krijgen.

ben erg benieuwd of en hoe dit gaat lukken en de volgende meeting er uit gaat zien!


daar dacht ik ook al aan. je kan ruimte aanbieden voor motor zaken om onderdelen te verkopen etc etc, en geld vragen voor standplaats, of sponsor geld etc. als er een paar honderd motor rijders op afkomen zijn er vast wel en aantal te vinden die daar interesse voor hebben.

verder zijn er vast stuntteams te vinden die ervaring hebbenmet een ruimte zo veilig mogelijk te maken, (denk aan hooibalen, etc) eigen risico is natuurlijk 1 ding, maar wellicht wil je dat risico zo klein mogeljk maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan