Meisje wil info!

Highlander

MF veteraan
20 jul 2001
2.396
1
Hoi!
Ik ben een meisje van 31 en wil waarschijnlijk motorrijlessen gaan nemen. Maar alleen als ik daarna op zo'n racemodel kan gaan rijden...
Nou vraag ik me af of die niet te zwaar voor mij zijn, ik ben namelijk maar 1m64..... }) :?
Alvast bedankt voor wie mij antwoord kan geven... :}
Groetjes, Yvonne
 
whoops :?

ik hou het niet helemaal meer bij zoals het zou moeten gaan....

sorry.

Maar examen, komt dat er al aan ? :}
Nog geen leuk plaatje voor bij je naam 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hee maar Nielsje, ik heb nog niet met mijn rijinstructeur gehad over examenaanvraag. Ik moet mijn theorie ook nog gaan halen....
En een leuk plaatje.. tja.. moet ik maar eens iets op verzinnen, weet alleen niet hoe...
 
Vandaag les 9 gehad. Voor zover het kon, nog verslaafder geraakt. Slalom gereden (lekker omzwiepen die motor, puur plezier!) en helaas geen tijd meer voor achtje i.v.m. open brug.
Volgende week spullen inleveren voor aanvraag examen... dan moet ik waarschijnlijk in februari op.
Tot volgende week maar weer!
:]
 
Vandaag les 9 gehad. Voor zover het kon, nog verslaafder geraakt. Slalom gereden (lekker omzwiepen die motor, puur plezier!) en helaas geen tijd meer voor achtje i.v.m. open brug.
Volgende week spullen inleveren voor aanvraag examen... dan moet ik waarschijnlijk in februari op.
Tot volgende week maar weer!
:]
En dan een 25 kw fiets kopen zeker? In ieder geval niet een motor kopen die boven de 120 uitkomt hoor, alleen maar levensgevaarlijk. :+

* Klik *
 
Hee zeg! Doe eens aardig! Ik moet echt niet zo\'n 25 kwtje! Ik wil wel een ECHTE! Enne.. harder dan 120 zal het heus wel worden, maar harder dan 150 dus niet!
Hehe, geen probleem hoor, maar zulke Netelenbos-achtige uitspraken als je hier deed waren niet bepaald verstandig op een forum vol supersportcoureurs.

Als je eenmaal zelf op een supersport rijdt, dan wil ik graag je mening hierover nog eens horen. :)
 
idd, als je zelf een snelle motor hebt dan wil ik je nog weleens een keer horen. Als je er een beetje controle over begint te krijgen, dan begint de lol pas bij die 150. Het lijkt misschien hard, maar je bent er zo. Een beetje supersport haalt dit wel binnen de 10 seconden en dat is erg lekker.

Ik trek mijn motor niet erg vaak helemaal open tot de top, maar door de eerste versnellingen trek ik hem vaak/altijd helemaal open. Dat is ook het lekkerste. Maar je zit dan al wel snel tegen en meestal allang over de 150 heen. Gewoon kwestie van goede lokatie opzoeken, weinig verkeer natuurlijk, goed wegdek en gaan. Kom maar een keer achterop, daarna wil je niets anders dan zelf een bike.
 
Hee zeg! Doe eens aardig! Ik moet echt niet zo\'n 25 kwtje! Ik wil wel een ECHTE! Enne.. harder dan 120 zal het heus wel worden, maar harder dan 150 dus niet!

komt wel... eerste versnelling loopt minimaal tot 80 bij een supersport. dan wil je dat weer, dus tweede versnelling, dan zit je al rond de 150 je schakelt door naar drie, en dan ga je denken, ok harder maar even niet.

meestal stop ik tussen de 160 en 180, maar soms net ff harder voor heel even. en dat kan!

maar ik zal aardiger doen :+ , maar echt het kan en is niet extreem gevaarlijk! de uitspraak leek echt te veel op netelenbos...
 
Hee zeg! Doe eens aardig! Ik moet echt niet zo\'n 25 kwtje! Ik wil wel een ECHTE! Enne.. harder dan 120 zal het heus wel worden, maar harder dan 150 dus niet!
Om JW te quoten toen ik iets over snelheden riep: We zien wel als je zelf je supersport hebt... :)

Ik weet niet of je al automobiel bent, maar als dat zo is, rijd je, al dan niet bedoeld, binnen de eerste vjf keer dat je wat langer op de snelweg zit, boven de 150... Zelfs in de hoogste versnelling accelereer je in no time van 80 naar 180... Dus effe snel een vrachtwagen inhalen en je zit er zo op... Als je wel effe het ding opentrekt, kan je op een invoegstrookje al van 50 naar 200 gaan... Gaat écht verschrikkelijk snel, heel anders dan een lesfiets...

Dus er zijn twee mogelijkheden: Óf je bent een superbraaf meisje van 31 die wel de power van een supersport wil, maar niet de snelheid, óf je gaat zodra je je papiertje hebt stiekum toch iets sneller.... })

Ik ben ook zo\'n hardrijder, waar het kan... Kan het niet, dan doet ik het niet... Woonwijk met spelende kindjes waar je 50 mag, rij ik geen 50, maar langzamer... Doorgaande weg zonder flitsers waar je vijftig mag, rij ik 80 tot 100... Het maakt voor mij érg uit waar je te snel rijdt...

Maar als je die straf voor die Belg eerlijk vindt, zie ik je echt niet voor vol aan... Niet hatelijk bedoeld, maar tel effe:
- 5.600 piek boete
- 4 jaar zonder rijbewijs
- Gebrandmerkt, eerst psycho & fysi tests, dan pas opnieuw op voor je rbw-tje
- 1 maand de bak in
- De fiets kwijt...

- een fikse boete: ok, dat kan...
- Een periode zonder rijbewijs: ok, ook al is vier jaar al érg lang....
- Tests: WTF? tests? Een geweldadige bankovervaller krijgt toch ook geen tests voordat hij weer een bank in mag lopen?
- Een maand gevangenisstraf? Dat is fair? Als je iemand in elkaar slaat, krijg je een taakstrafje of zo... Voor te hard rijden de bak in? Sorry, maar dit vind ik kromme rechtspraak. Trap die agressieve l*l die iemand in elkaar rost de bak in en geef de hardrijder een taakstraf!
- Fiets kwijt: Vertel mij eens wat daar eerlijk aan is. Iemand die z\'n eigen alles ontzegt voor die ene fiets van 25.000 is 25.000 kwijt... Terwijl de buurman met z\'n oude brik van 1000 piek slechts 1000 piek kwijtraakt... Wat is daar nu in godsnaam eerlijk aan :? :? :?

Nu effe weer naar de leuke dingen:
Gaat dus lekker met lessen? Wel effe snel dat theorietje halen, Hooglandse... Anders wordt het zo nog later voor je op mag... En da\'s sneu...
Pas wel op de snelheden (no pun intended), een maat van mij is gezakt omdat hij \"Structureel te snel\" reed... je weet wel, 60 in de BBK, 35 in een 30-zone, 90 buiten BBK en 130 op de snelweg..... Beetje spijkers op laag water, maar er wordt schijnbaar weer meer op gelet... Dus leer je nu effe aan braaf te rijden met lessen... :)
 
ik heb me ook verzuimd aan mn uitspraak
wat dus het geval was,ik had me voorgenomen netjes aan de snelheid te houden
mn instructeur zei nog: daar komt niks van , vroeg of laat ga je vanzelf harder rijden
zwaardere motor, meer rijuren en ervaring
de snelheid gaat vanzelf omhoog
met lessen, 150 gereden, pwoah wat was dat snel
nu 150 , goh ik zit net in zn 3 te brullen
200 zit ik in een goede 10 seconden aan, dat is wat een auto 100 op zn teller zou kunnen halen in dezelfde tijd ( gemiddeld dan )
dus in de helft van de tijd dubbel zo snel
naar de 100 is in 3 seconden gerealiseerd op mn motor, dus ervaring en goed anticiperen is erg belangrijk
sterker nog, weet wanneer je daadwerkelijk het gas open kan trekken en niet als een idioot maar plukken aan dat ding
je zal echt de eerste niet zijn die zich bedenkt tijdens zn handeling omdat het net niet ging zoals verwacht
net als een ongeluk dus, ook niet verwacht of gepland
meestal heb je zelf een hoop in de hand maar niet altijd
als je fatsoenlijk rijdt en je hoofd er bij houdt en niet jezelf laat opjagen
dan ben je al goed bezig
ik neem aan dat meerdere mensen deze ervaring hebben en ook zichzelf liever weer thuis zien komen ipv in het ziekenhuis of nog erger :}

ik heb gesproken :] en iedereen het leukste rijplezier gewenst
 
Grappig dat er 1533 views en maar 80 posts zijn op de kreet: \"Meisje (31 jaar) wil info\", \"ja we zijn erg geinteresseerd in je rijlesperikelen\", dus nemen we het standje (niet té gek doen op de motor hoor jongens) op de koop toe....

Ojaah. toe vertel ons echt alles over je rijles.... })
 
Dat zal geen probleem zijn die zaterdag.
Wel de behoorlijk (voor sommigen frustrerende) interessante berichten hier die de nodige stof en zand doen opwaaien.
Wie steekt zaterdag het eerst van wal na het eerste bericht van Highlander ?????????
 
Ja hoor! Deze -op het eerste zicht lijkende- enigszins dominante jongedame, heeft weer bewezen eigenlijk heel onderdanig te zijn....
Als meneer de rij-instructeur zegt BINNEN de pionnen, BLIJF je ook binnen de pionnen, ookal weet je dat je dat niet gaat halen. Dus: Fonne heeft asfalt gevoeld... hihi
Ik was achtjes aan het rijden en sneed teveel af waardoor ik het niet haalde. Ook moeite met het gas niet dicht te draaien tussendoor.... en toen stond ik bijna stil maar probeerde toch tussen de pionnen te blijven draaien... hihi... ging niet. Dus motor ging in slowmotion om en ik hield hem niet meer. Gevolg: lichtblauw knietje met wat schrammetjes. Maar gewoon weer opstappen en verder oefenen... daarna ging het beter.
Mijn rij-examen zou vandaag aangevraagd worden, zodat ik in februari af kon rijden, maar hij gaat een winterstop houden, omdat het een gladde winter schijnt te gaan worden. Dus nog een les of 3 en dan pas in februari ofzo weer verder. Helaas. Maar nu heb ik de tijd om even op zoek te gaan naar een kort motorrijbroekie voordat ik ook de rijksweg op moet.
Het slalommen ging trouwens heel de tijd zonder fouten vandaag. Ook de hellingproef en het bochtenwerk onderweg naar het industrieterrein was hij ook erg tevreden over.
Nou, tot volgende week maar weer!
 
En weer bewezen: Niet té braaf doen, want da\'s niet goed.... }) Maar gelukkig ben je op een blauwe knie een wat kleine schrammetjes na oke... :) Gelukkig niet iets verdraaid of zo... Heb je ook de fiets zelf weer overeind gekregen? Is een goeie oefening... Not kidding... Een keer les gehad met iemand die in de les niet met lage snelheden de fiets kon houden... Viel vier keer om met <5 km/h... Nadat ze twee keer (met instructeurshulp) de fiets overeind had getrokken, mocht ik het ook eens proberen... Ging de eerste keer niet zo heel handig, maar de tweede keer wel... Is dus errug nuttig als je door omstandigheden een keer valt als je alleen rijdt....
Jammer van die winterstop... Als je in feb of maart pas weer kunt rijden, duurt het met wat pech tot meiof juni voor je je papiertje hebt... En da\'s veel te lang...

Maar buiten het kleine oefenprobleempje wel effe lekker gereden? Heeft hier tot nu toe nog de hele dag geregend... |(
 
Ja, wel lekker gereden. Het rijden op zich gaat steeds lekkerder, schakelen inmiddels automatisch. Het motregende hier, meteen mijn jack dus getest, is goed waterdicht.
Motor samen met instructeur omhoog gehesen. Lukt hem waarschijnlijk ook bijna niet in zijn eentje. Loodzwaar! Snap niet dat je dat in je eentje kan....
Dat ik pas dan mijn rijbewijs kan gaan halen, is niet zo\'n probleem, ik moet voorlopig toch nog sparen voor ik een eigen motor kan gaan kopen. Zal wel even afkicken zijn als ik niet meer wekelijks kan rijden...
 
Laatst bewerkt:
Ja, wel lekker gereden. Het rijden op zich gaat steeds lekkerder, schakelen inmiddels automatisch. Het motregende hier, meteen mijn

Ik schakel nog altijd handmatig ;) Maar het gaat wel automatisch, maar dat was al zo bij les 1. :)
Tja schakelbrommer, dat scheelt.
Suc6 met je knie, volgende keer nog een broek met beschermers testen, dan had je ook geen blauwe knie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan