Meisje wil info!

Highlander

MF veteraan
20 jul 2001
2.396
1
Hoi!
Ik ben een meisje van 31 en wil waarschijnlijk motorrijlessen gaan nemen. Maar alleen als ik daarna op zo'n racemodel kan gaan rijden...
Nou vraag ik me af of die niet te zwaar voor mij zijn, ik ben namelijk maar 1m64..... }) :?
Alvast bedankt voor wie mij antwoord kan geven... :}
Groetjes, Yvonne
 
Hoi allemaal!!! Het duurt wel lang, zo\'n winter... ik krijg alweer de kriebels... Schrijf rustig door, ik lees af en toe en schrijf ZEKER weer zodra mijn lessen weer beginnen..... *D
 
Ik zou gewoon naar een andere rijschool gaan!
Hoef je ook niet te wachten tot het weer beter wordt!!
Ik heb ook motorrijles, maar mijn rijschool rijdt
gewoon door in de winter, ze stoppen alleen als het heel erg glad is of heel erg waait!
Maar in ieder geval veel motorrij-plezier!!! :]
Vrijdag mag ik weer een uurtje stuntelen... :)
 
Na een winterstop van een dikke maand :( mocht ik zaterdag eindelijk weer lessen! :)

Het examen wordt als het goed is ook nog aangevraagd.

Met harde wind heb ik nog niet gereden, lijkt me ook niet zo fijn.
 
Olla,

Het valt wel op dat bijna iedereen je het advies geeft om met een motor te beginnen met minder pk\'tjes. Een tip: PK staat gelijk aan respect. Als jij met respect met de pk\'tjes om gaat zal je ook respect terug kunne verwachten. Mijn eerste motor was een GSX 750 F uit 1991. Daar heb ik prima op leren rijden en ben ik nog nooit mee onderuit gegaan. Na de GSX ben ik overgestapt op een Yamaha FZR 1000 EXUP uit 1992 met 143 PK ( volgens de boekjes, maar daar geloof ik niet zoveel van dus heb ik het blok iets aangepast). Ook daar moet je weer rekening houden dat ondanks de meer pk\'tjes het een ander model is, die je weer in de puntjes moet leren kennen. Hoe reageert je schatje als je voluit remmend de bocht in komt kelderen e.d. Dat moet je langzaam opbouwen en niet overmoedig worden.

Als je van jezelf weet dat je jezelf moeilijk in bedwang kunt houden, raad ik aan een niet te krachtige bak aan te schaffen, maar ook niet te licht!! Een beetje krachtige machine heeft ook veilige aspecten en vormt je op jou manier. Huur eens een paar motoren voordat je er eentje koopt. Je hebt het wel over een buikschuiver, maar voor jetzelfde geld, krijg je last van je heupen, polsen en schouders en wil je verdomt graag een HD onder je reet hebben.

See ya on the road sometime when u figured it out!!
 
Als je van jezelf weet dat je jezelf moeilijk in bedwang kunt houden, raad ik aan een niet te krachtige bak aan te schaffen, maar ook niet te licht!!

Is er iemand die niet benieuwd is wat z\'n motor kan en \'m / haar wel eens flink lostrekt?
Dónt think so.
Denk dat veel mensen dat probleem van beheersing hebben.

En ik hoef die keuze niet te maken, die is voor mij gemaakt :( 25kW (vandaag wel op vol vermogen kawa ER-5 gelest) en dat is maar goed ook denk ik, alleen met inhalen kunnen er gevaarlijke situaties ontstaan omdat je dan niet echt veel power meer hebt om de motor erlangs te knallen.


Nog ff een opmerking: tijdelijke rijbewijs gaat nog niet door :}
 
Met harde wind heb ik nog niet gereden, lijkt me ook niet zo fijn.
Beetje harde wind boeit meestal niet, maar 180 of sneller is dan wel af te raden....

Windkracht 10 + A50 brug bij Ewijk + 140 km/h op ZX-6R + 105 KG bestuurder= no problem... :)

Heb ook al een gelest met windkracht 9, niet leuk, maar wel leerzaam... Vind het jammer dat er instructeurs zijn die dan niet rijden, zeker als je al verder gevorderd bent...
 
Huh, nog even geen tijdelijk rijbewijs? Met ingang van januari is dat ding ingevoerd.

Verder, wat zijn volgens jullie echte struikelblokken voor het examen? Wat moet je dus absoluut in de gaten houden?

12 februari is het bij mij zover, dan is het examen. Mag ik hopelijk alles rijden wat ik wil.

Nog iemand die me wil sponsoren *D ? Kan voorlopig me droommotortje namelijk nog niet kopen...
 
Huh, nog even geen tijdelijk rijbewijs? Met ingang van januari is dat ding ingevoerd.

Verder, wat zijn volgens jullie echte struikelblokken voor het examen? Wat moet je dus absoluut in de gaten houden?

12 februari is het bij mij zover, dan is het examen. Mag ik hopelijk alles rijden wat ik wil.

Nog iemand die me wil sponsoren *D ? Kan voorlopig me droommotortje namelijk nog niet kopen...
Succes en de meesten hier (inclusief ondergetekende) kunnen hun droommotor nog niet betalen dus je bent niet de enige. :)
 
Hoi allemaal! Nou, nu het weer lekkerder weer wordt, zie ik weer allerlei moois rijden en begint het bij mij ook weer te kriebelen. Misschien zondag naar de beurs in Utrecht....
Ik ga pas eind maart, begin april weer lessen (ook geldgebrek) en ik wil ook niet al te lang slagen voordat ik dan ook een leuke motor kan kopen... ik zie het allemaal wel....
 
niet te zot doen, dan komt het wel goed
rustig rijden maar ook wel vlot

neem de tijd, het is immers je rijebwijs tot je 65 bent
dat is neem ik aan nog wel een tijdje, smeer de kosten van je rijbewijs over die jaren uit en je ziet dat het erg weinig is dan per jaar

neem de moeite om te slagen en niet om het zo snel mogelijk te doen en doen alsof je het kan
 
Terug
Bovenaan Onderaan