Meisje wil info!

Highlander

MF veteraan
20 jul 2001
2.396
1
Hoi!
Ik ben een meisje van 31 en wil waarschijnlijk motorrijlessen gaan nemen. Maar alleen als ik daarna op zo'n racemodel kan gaan rijden...
Nou vraag ik me af of die niet te zwaar voor mij zijn, ik ben namelijk maar 1m64..... }) :?
Alvast bedankt voor wie mij antwoord kan geven... :}
Groetjes, Yvonne
 
Hoi,

Gewoon een keer langs een dealer gaan en motoren passen, is nog leuk ook.
Tja als je begint zou ik niet een erg zware motor pakken, is een ER-5 niet iets voor je?
Heb ik ook gehad, is een naked bike.. stuurt erg lekker en rijdt niet super snel maar wel lekker pittig.
Of een Aprillia race geval(250cc ofzo).. erg mooi en schijnen erg fel te rijden, weet niet hoe hoog die dingen zijn.
Succes.
 
Mijn vrouw is 1m54 en past alleen op ducatie monster (verlaagde buddy) of een zzr 250/400.
niet alleen hoogte maar ook gewicht speelt bij "kleine" medemensjes mee. Bij jou dacht ik aan vfr 400/fzr400 monstertje of bijvoorbeeld een cbr400rr als je echt graag snel wilt en misschien dan ook snel onderuit ?

C.U.


:j
 
nou ja, meisje, volwassen en wijze vrouw zul je bedoelen
gewoon doen, je bent niet te groot of te klein , te licht of te zwaar
orienteer je gewoon op wat je ziet en kijk wat je leuk vindt en aanspreekt
als je dan iets leuks ziet , huur dan zoiets voor een paar dagen
dan heb je ook geen fout beeld als je iets koopt
je hebt zelf immers de gashendel in de hand, rustig aan doen , niet te overmoedig
dan komt alles wel goed, laat je ook helpen door andere motorrijders, die vertellen uit ervaring wat wel en niet kan ( ook veel bluf en poeha, maar kijk daar langsop)


 
...en vergeet niet gewicht is het probleem niet!

...die 187 kg van mijn T-cat houd ik ook niet, als je wat meer ervaring hebt is de hoogte van de motor ook minder erg.

met rijervaring kun je meer motoren WEL dan niet rijden, ook met korte benen.

Ga gewoon voor een 400cc supersport, of nog beter iedere motor die je wil :+
 
Ga gewoon lekker rijlessen nemen, daar krijg je geen spijt van. En bij de keuze van de motor: bij verschillende zaken allerlei soorten fietsen "passen" ook choppers, naked, licht, zwaar, lelijk, mooi, etc. Je bent niet al te groot dus zul je eerst moeten kijken welke motoren qua hoogte voor jou geschikt zijn en dan daaruit de beste kiezen. Succes!
 
Gewicht is zoals BertV al zei idd ook belangrijk, mijn FZR400 is maar 160 kg, lekker licht en handelbaar.

M'n vader heeft een BMW R1100RS, iets van 240 kg ofzo, mij VEEL te zwaar en onhandelbaar.
 
Gewicht is zoals BertV al zei idd ook belangrijk, mijn FZR400 is maar 160 kg, lekker licht en handelbaar.

M'n vader heeft een BMW R1100RS, iets van 240 kg ofzo, mij VEEL te zwaar en onhandelbaar.

Eigenlijk zei bertv dat het gewicht NIET uitmaakt :)
Is ook zo, als't gewicht je parten speelt heb je'm al te ver zijlinks laten gaan.
 
Op 2001-07-21 19:13, schreef Revolution:
Gewicht is zoals BertV al zei idd ook belangrijk, mijn FZR400 is maar 160 kg, lekker licht en handelbaar.

M'n vader heeft een BMW R1100RS, iets van 240 kg ofzo, mij VEEL te zwaar en onhandelbaar.

Eigenlijk zei bertv dat het gewicht NIET uitmaakt :)
Is ook zo, als't gewicht je parten speelt heb je'm al te ver zijlinks laten gaan.
Owh, je hebt gelijk. ;)

Alleen bij stilstand en erg langzaam rijden speelt gewicht mee, zodra je rijdt maakt het minder uit. :)
 
Alleen bij stilstand en erg langzaam rijden speelt gewicht mee, zodra je rijdt maakt het minder uit. :)

Stilstand niet.. dan moet je namelijk niet draaien en moet je motor gewoon rechtop (= geen zijdelingse krachten) staan.
Traag rijden, mja, klein puntje, 'k heb erg weinig ervaring maar mij lijkt het dat je dan gewoon te traag rijdt. Slechte techniek an dus. NOOIT zou je je moeten inspannen aan het rechthouden van je motor lijkt mij. (tenzij hij aan't vallen is :+
 
gewoon een motor proberen bij de dealer. gewicht is niet zo belangrijk. met je voeten aan de grond kunnen is belangrijker(stoplichten). en als je de motor keurig rechtop houdt als je stil staat(balans) dan is geen enkele motor zwaar
 
Nou, 1.64 is toch niet zo heel erg. En buiten dat, je moet eerst rijervaring opdoen. Hier zou ik inderdaad zoals iedereen zegt een 400 sportmotor voor pakken ( als je sport wilt rijden tenminste ).
Maar ik kan me goed voorstellen dat je na een jaar, twee jaar wel wat groters en zwaarders wilt.

Je hoeft namelijk geen genoegen te nemen met kleine motoren, ook grote motoren liggen binnen jouw bereik, met enkele aanpassingen zelfs nog best een hoop. Vering, en buddyseat bijvoorbeeld kunnen heel goed aangepast worden. Soms is er zelfs ruimte om met de wielen te spelen.

Op de onderstaande link staat een leuk verhaal, kijk daar maar eens, een vrouw van 1.63 die op een behoorlijk vette Guzzi rijdt.
Speciaal voor haar aangepast, dus wanhoop niet, een dikke bike ligt ook voor jouw in het verschiet.

http://www.tlm.nl/galerie.htm#karin

 
Kies ondanks alle adviezen, "begin toch op een chopper" of een er, gs etc.
gewoon voor die motor die je het meest aanspreekt, probeer proefritten maken op diverse fietsen, maar kies met je hart! Doe je dit niet dan zul je een hele tijd met een nog niet tevreden gevoel rondrijden. Kies je met je verstand....dan stap je niet op een motor. Vervolgens kun en zul je zelf de discipline moeten opbrengen om je te realiseren dat het nog wel even duurt voordat je je brommer de baas bent....

suc6
 
Mijn vriendin is 1,68 en is begonnen op een CBR 400, wereld motor, nu rijd ze een CBR900.

Echter een R6 is heel goed te verlagen, achter kan je een plaat onder de veer omdraaien waardoor die 4 cm zakt, dan voor iets door de kroonplaten, zadel iets laten uitdunnen en smaller maken, bij de schoenmaker een klein hakje, 1 a 2 cm, onder je motorlaarzen en gaan.

Veel plezier.
 
ik heb ooit een klein mannetje gezien die op een all-road zat. bij het stoplicht moest hij echt aan één kant gaan hangen om een voet op de grond te krijgen.

dus... waar een wil is, is een weg.

Overigens is 1.64 helemaal niet zo klein. Op de meeste motoren zal het dan ook niet zo'n probleem zijn, anders is er misschien ook de mogelijkheid om de buddy aan de voorzijde te versmallen, zodat je je benen bij het stoplicht recht kan neerzetten.

Wat betreft de soort motorfiets voor een beginner zijn er momenteel meerdere discussies op het forum, dus je kan je lol wel op.

Aanrader: Fazer 600. Makkelijk te berijden en je kan er ook loeihard mee gaan.
 
Ik heb inmiddels 2 lessen gehad! Ik vind het ECHT ZAAAALIG en heb al door de wijken gereden in zijn 3 en 4...
Het grappige was dat ik dacht: \'Jippie, nu wordt het pas leuk, we gaan nu hard!\' En toen keek ik op de teller en reed ik nog net geen 50. Hahahaha ik moest wel om mezelf lachen... Maar ik vind het echt heerlijk... Dus ik hou jullie op de hoogte!
*D :9~ :] :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan