Meisje wil info!

Highlander

MF veteraan
20 jul 2001
2.396
1
Hoi!
Ik ben een meisje van 31 en wil waarschijnlijk motorrijlessen gaan nemen. Maar alleen als ik daarna op zo'n racemodel kan gaan rijden...
Nou vraag ik me af of die niet te zwaar voor mij zijn, ik ben namelijk maar 1m64..... }) :?
Alvast bedankt voor wie mij antwoord kan geven... :}
Groetjes, Yvonne
 
Snelheid went zo snel, ik weet nog dat ik bij een autorijles 80 reed en dat al hard vond. :P

Nu rij je 160 en dan nog gaat het niet bijzonder hard voor je gevoel. :)
Met snelheid verleg je constant je grenzen.
 
Hehe wat ging 120 toen hard! Vriend van me vroeg aan de instructeur of het een probleem was als hij even achter zijn ruitje ging leggen als hij een vrachtwagen tegenkwam met 80 km/uur.
Hij vond die klap die je krijgt niet echt leuk.
 
ik reed op een honda cb500. De instructeur zei tegen me dat ik het gas goed moest opendraaien als we de snelweg opreden (a10 dus gelijk ook nog 3 keer achter elkaar invoegen en erg druk). Ik geef gas, schakel, gas, schakel enz. tot ik op een gegeven moment geen versnellingen meer overhad. De top van zo\'n ding was gewoon 130-140 en dan hield het op! Dat haal ik nu op de R6 in een paar seconden en dan heb ik nog een aantal versnellingen over.
 
ik reed op een honda cb500.
ik ook
De instructeur zei tegen me dat ik het gas goed moest opendraaien als we de snelweg opreden (a10 dus gelijk ook nog 3 keer achter elkaar invoegen en erg druk). Ik geef gas, schakel, gas, schakel enz. tot ik op een gegeven moment geen versnellingen meer overhad. De top van zo\'n ding was gewoon 130-140 en dan hield het op! Dat haal ik nu op de R6 in een paar seconden en dan heb ik nog een aantal versnellingen over.
Een CB500 kan wel harder hoor. Die van de rijschool waar ik gelest heb in ieder geval wel :P .
 
nee, gewoon vol doorgetrokken in alle versnellingen. Het kan ermee te maken hebben dat het een ouder modelletje was. Hij heeft nu twee nieuwe er5-jes gekocht en dat rijd een stuk beter (mocht het even een uurtje proberen).
 
Ik heb 1 keer op een ER-5 gereden :eek: (meteen een smilie request :P )

Veel te smal voor me. Ik was de CB500 gewend en daar had ik ruim zicht in de spiegels. Op de ER-5 zat ik alleen tegen mijn armen aan te kijken. Beslist niet prettig moet ik zeggen aangezien ik in de auto ook heel veel mijn spiegels gebruik en dus iedere keer keek, maar niks zag.
 
Ik had iets vaags toen ik van de les CB500 op m\'n net gekochte FZR stapte, bij de CB500 gaat cockpit en ruitje mee als je stuur draait, bij FZR is dat allemaal vast, die kuip en draaide dus niet mee natuurlijk.

Heel vreemd maar ik zat wel even dom te kijken toen ik stuurde. :P
 
idd, eerste keer o/d snelweg was 130 al hard... Is nu piece of cakeje... Kwam ook wel omdat de les-CB750 geen kuipje had & de jas wat te los zat, maar toch...

Nu, met de ZX-6R, is 180-190 ook nog wel aardig hard... }) Wind drukt dan wel bij rechtop zitten... gaat de fiets toch wel wat light worden a/d voorkant... Iets voorover b en harder rijden zou kunnen, maar windruis is dan wel akelig hard.... Voorlopig is dit dus al akelig hard...

Probleempje met ER-5 jes had ik ook.... moest echt heel erg arm wegdraaien om nog iets te zien... Wel fijner op de snelweg dan een CB750, want minder winddruk... A/d andere kant... 140 zonder spiegels op de openbare weg = |(
 
Ik ben 1.62 lang en heb nog niet lang mijn rijbewijs. Ik vond het heel erg gaaf het lessen en kan me jouw gevoel nog wel voor de geest halen. Maar het wordt nog wel 10 keer leuker hoor. Dus berg je maar. Bedenk wel goed welke motor je straks wilt. Ik rijd nu op de verkeerde en wil hem dus weer inruilen. Ik vind hem toch te zwaar. Het is een Shadow van 220 kg. Ik wil nu terug naar een van ongeveer 180 kg. En dan ook geen chopper meer. Dus kies gewoon iets wat je echt wilt en ook niet overhaast.
Veel succes met je lessen.
 
Hoi allemaal!!!
Ik heb nu 4 lessen gehad en ben zwaar verslaafd! Ik heb al een eigen helm en handschoenen gekocht en wil volgende maand voor een jack gaan kijken...
Ik weet al heel precies wat voor soort motor ik wil... maar kan nog kiezen uit 4 modellen: de keus valt wel bij het maken van proefritten tegen die tijd: Suzuki GSX/ Honda CBR/ Suzuki SV/ Kawasaki Ninja.. hihi... ik weet wel wat ik wil he?
Het lessen gaat goed, maar het wordt wel opeens heel veel als je op ALLES tegelijk moet letten, zoals witte vlakken en op drukke plekken in de grote stad... Maar het gaat goed!!! Kusje, Fon *D
 
Nou, vandaag les 5 gehad. Weer volop de stad door en opeens ging alles stukken beter dan vorige week. De witte vlakken zijn nu een eitje en ook het schakelen en zo gaat een stuk zekerder. Het lijkt of de puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Echt zalig gereden... Remproef ging nu ook in 1x goed... dus dat was weer genieten (en dus niet pas NA de rijlessen, zoals iemand zei.. maar al TIJDENS de lessen!!!)
Over twee weken naar Promotor op Scheveningen om vast wat te kwijlen bij mooie modellen...
Groetjes, Yvonne :]
 
Hoi Fonnie

Kon het niet laten om toch ff te reageren.
Je ken mijn menig inmiddels wel en vind het prachtig dat mijn \'maatje\' een motor wil beheersen.
Over je keuze van bike valt veel te zeggen, maar kan wel voorstellen dat zo\'n racemonster zo trekt, hoewel ik veel meer van lowriders en customs hou...
Ga door en in ene slagen

Je maatjev :g
 
De eerste paar lessen vond ik machtig. Lekker sturen en rondjes draaien, maar vooral het optrekken en snelweg rijden. Heeeeerlijk.

Na een paar lessen ben je een beetje gewend aan de motor en word het een beetje minder. Ervaring opdoen, plaats op de weg en nog meer dingen die ik niet echt leuk vond, maar wat puur nodig was voor het examen.

Daarna lukt dit allemaal bij elkaar en dan is dus het moment om op te gaan. En meteen te slagen natuurlijk. Meteen een motor kopen en dan het geleerde in de praktijk zetten.

Zie je in scheveningen! (zie ook topic waar is wat te doen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan