melancholer5 heeft het ook zitten..

melancholer5

Die hard MF'er
17 feb 2004
459
0
gent
Goeie goeie morgen
'k vond het overzicht niet onm. terug dus nieuw ongeval topic.

gisterenmorgen rij ik op een voorrangsweg te Gent, zie links een auto vertragen tot bijna stilstand, rechts één stoppen. Ik hou m'n snelheid aan en dan rijd mevrouwtje die van links kwam plots voor m'n neus de baan op om deze dwars over te steken. Ik remde zoveel ik durfde (om niet onderuit te gaan, en onder de motor of wagen te komen) en heb me net voor impact afgezet-gelanceerd over de auto heen. Rechterpols gebroken, andere arm beetje verstuikt. Motor is volgens agent die ik in UZ sprak min of meer schroot.

'k heb heel veel geluk bij een ongeluk gehad. Zelfs geen spierpijn :)
'k schrijf dit bericht eigenlijk om tezeggen dat ik massa's meer begrip heb voor al wie er wél erg aan toe is, en zich door een zware revalidatie moet vechten. 't was me voorheen ook nooit zó duidelijk dat we eigenlijk maar zwakke popjes zijn, en dat die motorpakken en helmen klasse zijn (ben na salto en drievoudige schroef recht op elleboog en gezicht terecht gekomen - enkel buil op voorhoofd).

Aan iedereen: let op, want men ziet je niet.


Verder dank aan hulpdiensten en aanwezigen.
 
succes met herstel en afhandeling. fijn dat je geen spierpijn hebt.

Wel klote minimaal 6 weken niet rijden.

Vandaag kijken voor een nieuwe fiets? :P
 
succes met herstel en afhandeling. fijn dat je geen spierpijn hebt.

Wel klote minimaal 6 weken niet rijden.

Vandaag kijken voor een nieuwe fiets? :P

thanx

Werken ook niet dan :)

hehe 'k heb knalblauwe ZR7-S zien staan die ik wel mooi vind... maar 'kga er nog eens over nadenken. Als ik een nieuwe koop ga ik alle cursussen van de MAG volgen denk ik. Motorrijden is zalig, maar 'k wil de risico's toch afwegen.'k heb te veel andere dingen te doen in m'n leven waarvoor ik kerngezond moet zijn :)
 
Mazzel gehad.

Sterkte en succes met de verdere afhandeling
 
ai das matig...neem aan dat financieel wel goed komt? en geen spinazie eten dat vertraagt het herstel van het bot :+
 
Aah, klote man. :(

Sterkte met revalideren en uiteraard een nieuwe bike zoeken, ik ga er maar vanuit dat je niet opgeeft. ;)

Ik vind het best wel "enge" situaties en misschien ben ik een malloot (dan maar wel :P ) maar ik speel bij dit soort situaties altijd met het "pass" grootlicht knopje.
Soms staan die koekblikkers je dan als een schaap aan te gapen, zo van " huh ? " maar daar ben ik dan wel blij om. :)
 
toch nog aan een fotootje geraakt... Pols is ondertussen uit het gips.
Nu twijfel ik enkel tussen een Bandit 600, een ZR7 en een witte toyota celica van '77 :)




Bijlage: kawawrakki4.jpg
 
Wel, mijn nek kraakt natuurlijk weer iets vaker dan voorheen (vroeger jarenlang wekelijks headbangen, auto-ongeluk, bijna verdrinkingsdood door surfende wijnboer in Atlantische oceaan en nu dit zorgen ervoor dat een mens beetje bij beetje toch aftakelt). En de pols is zeker nog niet zo stevig (of lenig) als vroeger. Ook andere arm ken ik nog niet gebruiken als er iets meer kracht vereist is. Maar dat komt wel goed denk ik...

Witte die ik gisteren te koop zag staan vind ik trouwens niet terug op net :X
Toch wel COOOOLE wagens vind ik persoonlijk.. :}


full
 
Je hebt flink je best gedaan de afgelopen jaren ;)
En leuk ding maar het heeft 1 nadeel: het is geen motor :P
 
thanx

Werken ook niet dan :)

hehe 'k heb knalblauwe ZR7-S zien staan die ik wel mooi vind... maar 'kga er nog eens over nadenken. Als ik een nieuwe koop ga ik alle cursussen van de MAG volgen denk ik. Motorrijden is zalig, maar 'k wil de risico's toch afwegen.'k heb te veel andere dingen te doen in m'n leven waarvoor ik kerngezond moet zijn :)

Wat denk je bij de MAG extra te leren? Als ik het zo eens lees heb je vooraf de situatie al min of meer goed beoordeeld. Je reactie daarna getuigt van tegenwoordigheid van Geest waardoor je er met miniem persoonlijk letsel vanaf bent gekomen. Ik zou niet weten hoe welke cursus dan ook je dit had kunnen verbeteren. Hoeveel cursussen je ook neemt, er blijft altijd een percentage verkeersdeelnemers paraat om nog net iets idioter uit de hoek te komen dan je verwacht. (Waarmee ik overigens niet wil zeggend at die cursussen overbodig zijn of zo, maar ik denk dat het in deze situatie wellicht weinig uitgemaakt had).
 
Bedankt voor de complementen! De reden waarom ik dat schreef is dat ik weet dat naast een goeie (lees: gelukkige) reflex ook gewoon veel geluk heb gehad dat het niet erger was.
Ik zou die cursussen wel willen volgen om, moest het nodig zijn, de kans te vergroten dat ik ook een eventuele volgende keer de juiste reflex heb.
( Al zal die volgende gevaarlijke situatie nooit voorkomen, dat weet ik - ik hou hout vast, I knock on wood, ik bezweer de goden, het pad van de toekomst is zonder struikelblokken las ik vannacht in de sterren) nu ja ja begrijpt het wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan