Melandri naar Sterilgarda Yamaha!!

Tsja hij gaat uiteindelijk toch weer terug met de BMW naar de motogp in 2012 :z
 
Tsja hij gaat uiteindelijk toch weer terug met de BMW naar de motogp in 2012 :z
Tsja, Melandri vindt kennelijk dat ie nog altijd wat te presteren heeft in de MotoGP omdat dat nou eenmaal het hoogste platform voor een motorrijder is. Hij was ooit de gedoodverfde opvolger van Rossi, maar heeft dat toch nooit waar kunnen maken. Ik vrees dat, al zou hij terug komen met BMW in de MotoGP, dat deze klasse toch te hoog gegrepen is voor hem...
 
Tsja, Melandri vindt kennelijk dat ie nog altijd wat te presteren heeft in de MotoGP omdat dat nou eenmaal het hoogste platform voor een motorrijder is. Hij was ooit de gedoodverfde opvolger van Rossi, maar heeft dat toch nooit waar kunnen maken. Ik vrees, al zou hij terug komen met BMW in de MotoGP, dat deze klasse toch te hoog gegrepen is voor hem...
 
Marco Melandri heeft zeer zeker mooie dingen laten zien in de MotoGP (wie herinnert zich zijn superslide de laatste bocht op Philip Island uitkomend niet? :} ), echter heeft hij enkele tegenslagen gehad. Het Ducatifabrieksteam was simpelweg een rampjaar, en het daaropvolgende seizoen begon al niet heel veel beter met de Hayate.

Nu rijdt hij dan in een goed georganiseerd team, maar wordt toch vele malen verslagen door zijn jongere teamgenoot en niet geheel onbelangrijk: MotoGP-rookie.

Ik vind het jammer voor Marco Melandri, iemand die in mijn ogen toch een hele grote was; maar hij heeft zijn beste jaren gehad in dit kampioenschap. Het licht begint te doven voor Melandri in de MotoGP, tijd om op te stappen. De BMW is een goede fiets, dus hij zal gek wezen als hij de overstap niet waagt.

Liever zie ik hem niet naast Corser rijden, maar liever nog naast Ayrton Badovini! Die jongen heeft de toekomst. Misschien een derde BMW, ergens?
 
Melandri zo goed als zeker naar BMW World Superbike Team

Melandri zo goed als zeker naar BMW World Superbike Team
Het is zo goed als zeker dat Marco Melandri aan zijn voorlopig laatste seizoen in de MotoGP bezig is. De Italiaan die in 2002 de 250cc wereldtitel pakte zal waarschijnlijk de overstap naar de World Superbikes maken om voor het BMW Motorrad Motorsport Team te proberen het kampioenschap binnen te halen.

melandri-tt_466.jpg

Marco Melandri

Dit MotoGP-seizoen begon slecht voor de 28-jarige Melandri met een laatste plaats in Qatar, maar nadat hij de overstap naar Showa remmen maakte ging het een al een stuk beter. Maar in Assen ging het mis. De San Carlo Honda Gresini-rijder ging hard onderuit in de tweede vrije training en ontwrichtte daarbij een schouder en liep een gebroken botje op. Sindsdien strijdt Melandri zo rond de tiende plaats om de nodige WK-punten. Al vroeg in het seizoen gingen er geruchten dat hij aan het einde van het seizoen de overstap zou kunnen maken naar de WK Superbike om voor BMW uit te komen, waar de Italiaan Davide Tardozzi momenteel teammanager is. Het werd tot nu toen allemaal ontkracht door Melandri, maar Tardozzi deed onlangs enkele uitspraken tegenover het Italiaanse GPOne.com waarin de komst van de MotoGP-coureur bijna zeker lijkt.

“We hebben nog geen handtekeningen gezet, wat het belangrijkste is, maar ik heb een erg goede indruk overgehouden van Melandri. We hebben niet over geld gepraat, alleen over hoe competitief we kunnen zijn. Marco wil winnen en laten zien dat hij nog steeds een toprijder is en ik denk dat dat de goede instelling is voor het World Superbike,” aldus de teammanager van het BMW Motorrad Motorsport Team.

Melandri zal in het Duitse team Ruben Xaus vervangen en naast tweevoudig WSBK-kampioen Troy Corser plaats nemen op de BMW S 1000 RR. Het is momenteel slechts het tweede jaar dat het Duitse merk uitkomt in het wereldkampioenschap voor straatmotoren en dit seizoen behaalde Corser al twee podiumplaatsen en een pole. Het is tevens niet uitgesloten dat BMW in de toekomst met Melandri de overstap naar de MotoGP zal maken.

Bron: Racesport.nl
 
Marco Melandri heeft zeer zeker mooie dingen laten zien in de MotoGP (wie herinnert zich zijn superslide de laatste bocht op Philip Island uitkomend niet? :} ), echter heeft hij enkele tegenslagen gehad. Het Ducatifabrieksteam was simpelweg een rampjaar, en het daaropvolgende seizoen begon al niet heel veel beter met de Hayate.

Nu rijdt hij dan in een goed georganiseerd team, maar wordt toch vele malen verslagen door zijn jongere teamgenoot en niet geheel onbelangrijk: MotoGP-rookie.

Ik vind het jammer voor Marco Melandri, iemand die in mijn ogen toch een hele grote was; maar hij heeft zijn beste jaren gehad in dit kampioenschap. Het licht begint te doven voor Melandri in de MotoGP, tijd om op te stappen. De BMW is een goede fiets, dus hij zal gek wezen als hij de overstap niet waagt.

Liever zie ik hem niet naast Corser rijden, maar liever nog naast Ayrton Badovini! Die jongen heeft de toekomst. Misschien een derde BMW, ergens?

Ik zou ook graag Badovini gezien op een bmw in Superbikes. Hij heeft zijn kunnen al bewezen op de bmw. Hij zou samen met Marco een leuk team kunnen vormen.
 
Hoewel ik Xaus de beste motorfiets onder zijn gat gun, denk ik niet dat er veel plek voor hem is. En als het er is, wil hij er dan ook rijden? In het verleden heeft hij meer aanbiedingen afgewezen. Dit jaar komt hij ook niet lekker uit de verf en een ontwikkelingsrijder is hij zeker niet. Voor Ruben is het blik op oneindig en proberen heelhuids over de finisch te komen. Daarnaast zijn er ook andere belangrijke dingen in zijn leven, vrouw, kinderen.... dan merk je toch wel dat je bij de oude garde gaat horen (en dan heb ik het niet over zijn leeftijd). En je wilt toch ook niet afscheid nemen op een prive-fiets en elke race achteraan gereden te nemen. Dan heeft Bayliss het toch wel mooi gedaan!

Ik ga hem volgend weekend maar eens flink uithoren!
 
Lijkt me opzich wel een goede keuze van Melandri om naar het Worldsuperbike tegaan,
Dan met BMW en dan in 2013 terug te keren naar de MotoGP met het team, als hij op dat moment nog goed in zijn ritme zit.

Maar dit is nog niet officiëel..
 
Domme keuze van melandri!
Kijk naar elias een jaar in de moto2 en komend jaar terug in de motogp.
Denk dat als melandri de beslissing neemt om toch na bmw te gaan in de sbk we hem nooit meer in de motogp terug gaan zien !
 
Terug
Bovenaan Onderaan