Melding C28 Gsxr 600 K4

errodaytona

geblokkeerd account
30 jun 2010
8
0
IK heb waarschijnlijk het bekende probleem met het gasklephuis van mijn soes Gsxr 600 K4.:(

Ik heb hier op dit forum al het een en ander gevonden over de reperatie van de stappenmotor( Solderingen).
Echter is dit alles in het engels, nou is mijn vraag kan iemand mij dit in het nederlands beschrijven, er zitten namelijk een paar engelse termen bij die ik niet begrijp.
M.a.w. mijn engels is not so goed...
Iemand met ervaring met het oplossen van dit probleem mischien?:}

P.s. Heeft iemand de kosten al eens proberen te verhalen bij de importeur van Suzuki?
 
IK heb waarschijnlijk het bekende probleem met het gasklephuis van mijn soes Gsxr 600 K4.:(

Ik heb hier op dit forum al het een en ander gevonden over de reperatie van de stappenmotor( Solderingen).
Echter is dit alles in het engels, nou is mijn vraag kan iemand mij dit in het nederlands beschrijven, er zitten namelijk een paar engelse termen bij die ik niet begrijp.
M.a.w. mijn engels is not so goed...
Iemand met ervaring met het oplossen van dit probleem mischien?:}

P.s. Heeft iemand de kosten al eens proberen te verhalen bij de importeur van Suzuki?

Mijn gsx-r 600 k4 staat ook al een poosje stil in de schuur met hetzelfde probleem..... c28 melding :( . Binnenkort komt er een ander gaskleppenhuis op.
 
Laatst bewerkt:
Hey furiousz. gewoon sensor afkoppelen kleppen borgen en gassen met dat ding, laat mijn k4 er niet voor staan .
als het kwik straks weer zakt naar noordpool waarden ga ik ff kijken hoe of wat het probleem opgelost word.
p.s word bij jou soes de coulance regeling toegepast? of heb je een 2e hands huis op de kop getikt.
Groeten.
 
Hey furiousz. gewoon sensor afkoppelen kleppen borgen en gassen met dat ding, laat mijn k4 er niet voor staan .
als het kwik straks weer zakt naar noordpool waarden ga ik ff kijken hoe of wat het probleem opgelost word.
p.s word bij jou soes de coulance regeling toegepast? of heb je een 2e hands huis op de kop getikt.
Groeten.

Is mijn 2e fiets, dus kan gelukkig wel op de andere rijden :+ . Heb geen contact gezocht met suzuki omdat ik er vanuit ga dat dat toch geen zin heeft, dat hebben al zoveel mensen geprobeerd als ik diverse fora moet geloven. Ik heb al een 2e hands huis op het oog, kost €200 excl. montage.
 
Eh wat precies ?

Hier is de engelse beschrijving: Secondary Throttle Valve Actuator Defect

Staan wat teveel stappen in.
Airbox en kuip kunnen blijven.
Diagnose-stekker kun je bij via passagierszadel/afdekkapje.
Zadel eraf, tank vooraan los en omhoog, stekkers STVA en STPS los.
Palletjes aan stekkers indrukken of optillen !
STVA kun je er met 2 schroeven afhalen.
STPS laten zitten !! (torx met pikkie). Anders moet je die weer stellen.
 
Laatst bewerkt:
Eh wat precies ?

Hier is de engelse beschrijving: Secondary Throttle Valve Actuator Defect

Staan wat teveel stappen in.
Airbox en kuip kunnen blijven.
Diagnose-stekker kun je bij via passagierszadel/afdekkapje.
Zadel eraf, tank vooraan los en omhoog, stekkers STVA en STPS los.
Palletjes aan stekkers indrukken of optillen !
STVA kun je er met 2 schroeven afhalen.
STPS laten zitten !! (torx met pikkie). Anders moet je die weer stellen.

Heb deze how-to zelf ook weleens doorgelezen, maar aangezien ik echt 2 linker handen heb -O- , zag ik het niet zitten om zelf te doen :N
 
Ben nu ff op vakantie, ,maar toch ff een vraag aan mr Bean.
In welke regio woont je huis? ik woon zelf in de regio Nijmegen.
Heb wel eens gehoord dat het motortje helemaal overleden kan zijn , of kunnen hooguit de solderingen los zitten.
 
Vandaag eindelijk kunnen testen of de door Mr.Bean gefixte STVA het weer deed (accu van de gsxr was leeg).

En hij doet het *O* *O* *O* *O*

Hulde voor Mr.Bean :}

Nu maar wachten op wat beter weer om te kunnen rijden.... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan