Geachte heer / mevrouw,
U heeft recent een melding gedaan bij de Landelijke Informatielijn van Rijkswaterstaat.
Hartelijk dank hiervoor.
We blijven werken aan uw case. Werk uw vraag hier bij als u meer informatie hebt:
De inhoud van uw vraag/klacht/idee is door ons als volgt geregistreerd:
Ik wil graag melding maken van een gevaarlijke situatie.
Tussen de twee rechter banen van de A8 vanuit het noorden de Coentunnel in is een plakstrook aangebracht. Deze strook bevindt zich links en rechts van de middenmarkering en is bij neerslag spiegelglad. Ik heb al enige malen te maken gehad met een doorslaand achterwiel. Remmen of een noodstop met een motorfiets is op deze strook tussen de file levensgevaarlijk, uitwijken kan al tot een valpartij leiden.
er wordt kennelijk de keuze gemaakt om een las te leggen omdat er anders file voor de Coentunnel zou kunnen ontstaanNaar aanleiding van uw melding kunnen wij u het volgende mededelen:
Wij hebben geconstateerd dat op een aantal plaatsen schade aan het asfalt is ontstaan door verschillende oorzaken. Een van de zaken hierbij was dat daglassen open gaan staan. Als hier niets aan gedaan wordt dan bestaat de kans dat hier wijde scheuren ontstaan waar motorrijders en auto's met hun wielen in terecht kunnen komen met alle gevolgen van dien.
Wij hebben er voor gekozen om deze locaties te vullen met warme bitumineuze voegvulmassa (ook wel gietasfalt in de volksmond) welke ook toegepast wordt voor bijvoorbeeld het maken van voegen en het afgieten van locaties waar lussen in de verharding geslepen zijn.
Vanuit het verleden is bekend dat er een moterrijder bij de S101 onderuit is gegaan daar waar we dezelfde voegvulmassa hebben toegepast. Mogelijk is de moterrijder onderuitgegaan door het feit dat dit voegvulmassa ter plekke mogelijk glad was. Als correctieve/preventieve maatregel zijn vervolgens de locaties waar deze voegvulmassa is toegepast opnieuw afgestrooid met split. De onderaannemer die de afgelopen week en deze week werkzaamheden uitvoert is geïnstrueerd om alle locaties af te strooien met split (soort en type zijn we nog aan het nagaan).
Onze keuze om toch dit voegvulmiddel toe te passen is mede ingegeven uit het feit dat een algemeen gebruikelijke wijze is om groot, kostbaar en file-leed-veroorzakend onderhoud te voorkomen indien de rest van het verhardingsoppervlak nog in goede staat is, wat hier het geval is.
Dag mijnheer Vet,
het is nu 2 weken geleden dat ik mijn melding gedaan heb. U heeft daar
keurig en vlot op gereageerd, waarvoor dank.
Helaas is er aan de gladde plakstrepen niets gebeurt, uw onderaannemer
is om de een of andere reden in gebreke gebleven.
Een gevallen motorrijder levert behalve het persoonlijk leed ook
enorme overlast op in de ochtendspits. Het weer is in deze tijd van
het jaar behoorlijk slecht en er gaan honderden motoren per ochtend
over deze gevaarlijke plakstrepen. Als uw onderaannemer niet snel
actie onderneemt kunnen we wachten op een ongeluk.
Ik verzoek u dus dit bedrijf zo spoedig mogelijk tot actie te bewegen.
Bij voorbaat dank, halflive
moterrijder
bitumen
split
'melding gevaarlijke situatie bij rijkswaterstaat: Coentnl' > 'melding gevaarlijke situatie bij rijkswaterstaat: Coentunnel'
Verrek, past ook nog
moterrijder
bitumen
split
prachtig gepast'melding gevaarlijke situatie bij rijkswaterstaat' > 'melding gevaarlijke situatie bij rijkswaterstaat: Coentnl'
prachtig gepast
ik had de topictitel bewust algemeen gehouden zodat iemand anders zijn melding er ook in kwijt kan.
maar zo dient het ook zijn doel.
Er is dinsdag een motorrijder onderuit gegaan in de Coentunnel. De hele spits lag plat....
Er is dinsdag een motorrijder onderuit gegaan in de Coentunnel. De hele spits lag plat....