melding marktplaats. Oneerlijke motor

Chris2009

Rookie
22 sep 2009
2
0
Utrecht
Beste ls,

Enige tijd geleden heb ik een motor via mp verkocht. Nu een paar weken later staat deze weer te koop met een klok die 20.000 km is teruggedraaid. Hoe gaan jullie hiermee om en hoe waarschuwen wij hiervoor evt kopers.

Het is een rode zx7r uit 1996 met deze advertentie titel

Zx7R 1x Groen, 1x Rood (bj1996), zx7 R, zx 7R, zxr

De motor is onmiskenbaar van mij geweest, ik heb een foto van dat deze afgelopen zomervakantie de 50.000 over ging en deze is verkocht met 51000 km op de klok
 
Als er biedingen komen een eventuele bieder mailen.
(plaats een laag bod, daarna krijg je info bij overbiedingen)
Zo kreeg ik zelf ook mail n.a.v een bod op een motor die zelfs van ruim boven naar de helft onder een ton was teruggedraaid.
Maar helemaal tegenhouden kan je het niet. -O-
 
In ieder geval goed dat je het meldt! Je kan inderdaad MP even op de hoogte stellen, die horen altijd graag dit soort dingen. De verkoper krijgt dan ook direct een behoorlijke waarschuwing, dus ik zou zeker even een emailtje sturen.

Dit is de advertentie:
Edit: hij heeft hem aangepast, dit is inderdaad niet meer de goeie motor.

En de verkoper:
-
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het onder economisch delict valt, ook omdat het een particulier betreft .. Het lijkt me in ieder geval een poging tot oplichting.
 
sorry maar ik meen me te herinneren dat een tijd geleden deze advertentie ook een keer langs is gekomen met hetzelfde ge-eikel.

oh ja, er staan 2 motoren in de ad, dat was toen ook al raar
 
In ieder geval goed dat je het meldt! Je kan inderdaad MP even op de hoogte stellen, die horen altijd graag dit soort dingen. De verkoper krijgt dan ook direct een behoorlijke waarschuwing, dus ik zou zeker even een emailtje sturen.

Dit is de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/277013600

En de verkoper:
Bart uit Bergeijk - Advertenties op Marktplaats.nl
Dit is toch een compleet andere motor????
 
op 2dehands.be heb ik ook eens zo'n melding gemaakt (ging dan wel over scam: nieuwe R1 voor 3500€ waarvan de foto overduidelijk is genomen in een amerikaanse wijk) en die add was er binnen het uur af, samen met al zijn andere add's. 2dehands, marktplaats,... zit vol met tuig, maar de beheerderd van die sites proberen het zo netjes mogelijk te houden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een melding maken.
Laatst is er 1 uit het 750 geweest die haar motor ook had verkocht na een schuiver. Stond daarna op marktplaatst "Als nieuw".

Hier is ook melding van gemaakt en kort daarna is de advertentie aangepast. Het had dus enigzins effect.

Ik weet alleen niet of ze ook meer\andere acties ondernomen heeft.


***Edit**
Zie dat het al is aangepast. O-)
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Het lijkt erop of de zx7r van mp is verwijderd. De motor opzich was helemaal niks mis mee, er zat van alles op en aan, het blok was prima in orde maar vond het gewoon geen kunnen.

Misshien dat de verkoper ( zal geen namen noemen) lid is van mp of heeft hij melding gekregen van mp.

In iedergeval bedankt!
 
Ik heb hem een mail gestuurd en hem op deze discussie gewezen, dit was zijn antwoord...

Ik zal contact op proberen te nemen met de vorige eigenaar om voor opheldering te vragen. Wel vreemd dat door sommige mensen direct geinsinueerd wordt dat dan die groene zx7r ook niet eerlijk is, ik heb gewoon de complete set boekjes met volledige onderhoudshistorie bij deze motor... Ik heb in ieder geval de advertentie gewijzigd totdat ik meer duidelijkheid heb. Bedankt voor het op de hoogte brengen
 
Je had beter een mail kunnen sturen en zijn adresgegevens af kunnen troggelen en vervolgens echt aangifte doen bij de politie. Dan was deze man echt de Sjaak geweest nu is die waarschijnlijk toch niet (of met te veel moeite) te achterhalen voor de politie.
 
Heren,

Het lijkt erop of de zx7r van mp is verwijderd. De motor opzich was helemaal niks mis mee, er zat van alles op en aan, het blok was prima in orde maar vond het gewoon geen kunnen.

Misshien dat de verkoper ( zal geen namen noemen) lid is van mp of heeft hij melding gekregen van mp.

In iedergeval bedankt!
ZX7R, 1996, rood, 41k km? http://link.marktplaats.nl/276577101 (Deze)?
 
Laatst bewerkt:
Julie trekken wel snel conclusies.

Mischien heeft de verkoper wel een ander blok eronder gezet met 30.000 op de teller.
Dan vind ik een kilometercorrectie helemaal niet raar. Is overgens ook gewoon legaal.

Stel je gaat daarvan uit, dat de verkoper het blok heeft moeten vervangen....dan heeft TS dus een verrotte zx7r verkocht, vandaar dat verkoper er na een paar weken al vanaf wil, na al die ellende ;)
 
Julie trekken wel snel conclusies.

Mischien heeft de verkoper wel een ander blok eronder gezet met 30.000 op de teller.
Dan vind ik een kilometercorrectie helemaal niet raar. Is overgens ook gewoon legaal.

Stel je gaat daarvan uit, dat de verkoper het blok heeft moeten vervangen....dan heeft TS dus een verrotte zx7r verkocht, vandaar dat verkoper er na een paar weken al vanaf wil, na al die ellende ;)

Hoor je zoiets niet in de advertentie erbij te zetten dan?
 
Hoor je zoiets niet in de advertentie erbij te zetten dan?




Als het andere blok verder goed is ....zou het er niet inzetten denk ik.

Gewoon: "ZXR7....bouwjaar zus, tellerstand zo,..... mooie fiets"

Dat er een ander blok inzit vind ik niet 'de boel belazeren'. Zolang de tellerstand maar klopt
met wat het blok heeft gelopen.

Het is aan de koper om de fiets goed te bekijken.

Ik zou als verkoper de negatieve dingen achterwege laten, daar mag de koper zelf
achter komen als ie langskomt...is z'n juridische onderzoeksplicht he.

Want op die negatieve dingen die hij vind gaat hij afdingen natuurlijk.
ik vind niet dat ik hem daarbij extra moet gaan helpen door te melden wat
er allemaal mis/oud/vervangen moet worden aan de fiets.
 
Laatst bewerkt:
Je blok nummer en framenummer kloppen niet meer met elkaar toch? Lijkt mij dat het netjes is om zoiets te melden dan.
 
Ik zou als verkoper de negatieve dingen achterwege laten, daar mag de koper zelf
achter komen als ie langskomt...is z'n juridische onderzoeksplicht he.
Daarom vraag ik als koper ook: "Is er nog iets wat ik moet weten, qua voor- of nadelen?"... Alles wat de verkoper weet maar achterhoudt, valt dan niet meer op mijn onderzoeksplicht te schuiven.
 
Daarom vraag ik als koper ook: "Is er nog iets wat ik moet weten, qua voor- of nadelen?"... Alles wat de verkoper weet maar achterhoudt, valt dan niet meer op mijn onderzoeksplicht te schuiven.


"Ik zou het niet weten meneer....hij heeft me nooit laten staan i.i.g." *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan