Meldingen aan wegbeheerder

edkedk

MF veteraan
16 okt 2007
1.617
20
Hallo mede motorrijders,

Zojuist heb ik de politie gebeld (algemeen nr.) om door de geven dat er in Zutphen op een aantal plaatsen behoorlijk grote olievlekken liggen.
De wegbeheerder was niet meer bereikbaar (Gemeentehuis gesloten vanaf vrijdag 12.30 uur).
Dus maar aan de politie doorgegeven. Zij nemen contact op met de gemeente.
Ik hoop dat ze er wat aan gaan doen, die vlekken liggen er al een week ofzo.
:X

Melden jullie het ook direct bij gemeente of politie als je iets dergelijks ziet ?
(Of grote gaten in de weg bijv.) ???
 
Meestal neem ik het me voor maar vergeet ik het te doen :$

Wel een keer direct de politie gebeld omdat er een houten eettafel lag op een buitenweg van 80km. Waarschijnlijk iemand aan het verhuizen geweest en geen spanbandjes gebruikt. Weg was te druk om het zelf aan de kant te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Paar weken gelden nog gebeld met 0900 nummer van de politie om een op de weg gevallen boom door te geven. Binnen een half uur was de (vrijwillge) Brandweer er om hem weg te halen.
 
Voor oliesporen kan je gewoon 112 bellen. Doe ik ook regelmatig. Maar dan natuurlijk niet voor kleine vlekjes maar echt lange sporen.

Dit soort meldingen worden bij de politie (amsterdam dan) vrij serieus genomen want het kan namenlijk toch echt voor levensgevaarlijke situaties zorgen.
Als ik in diensttijd de melding van een oliespoor krijg dan zet ik of de weg af (bij regen) of ik ga het verkeer inseinen. En dan ligt het aan de grootte van het spoor of de brandweer komt, of de stadsreiniging :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan