Membraam vl13 gilera runner 180cc 2 takt

mike2takt

Rookie
29 apr 2019
3
0
Gilera runner fxr 2000 2 takt dd 180cc
Kunnen iemand me helpen? ik heb een nieuw Malossi membraam vl13,

----maar waar dien ik het losse plastic kapje te doen die er bij de verpakking zat zie foto hieronder moet die in het membraam?


zie fotoBekijk bijlage 1391331


Nog een vraag ik heb er nu een nieuwe 25mm carburateur dellorto malossi op zitten met sproeiers 45 en hoofdsproer 82 is dit aan te raden met me standaard luchtfilter (die aangepast/gaatje geboort is volgens beschrijving malossi 25mmcarb)

Moet de hoofdsproeier groter?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Het loopt niet echt storm met de antwoorden, ik heb vandaag de sproeier 96 gemonteerd rijd goed nu.

Ben er nu achter dat dat blokje een stuffer is voor een betere benzine flow, maar als die stuffer erin zit, en als ik dan met me vinger voel in het spruitstuk dan voel je een rechtopstaand randje van de stuffer. Is dit wel goed? meer weerstand toch juist? (de stuffer zit juist, kan maar op 1 manier)
 
Ik kan je foto niet zien om een of andere reden. Ga er van uit dat je het opvulstuk bedoelt wat in het membraan schuift.
Dat stukje zit er bij om de overgang van van spruitstuk naar membraan met zo min mogelijk weerstand te laten verlopen.
Minder weerstand van het mengsel, betekent dat er dus meer mengsel door zal gaan, dat resulteerd in meer vermogen.
De bedoeling is dat je membraan en spruitstuk zo goed mogelijk op elkaar aansluiten. Sommige spruitstukken hebben een rond gat en sommigen een vierkant gat.
Voor montage even spruitstuk en membraan tegen elkaar houden en beoordelen of de luchtstroom zo min mogelijk gehinderd word, desnoods een of beiden aanpassen. Mocht je in aanpassen geen zin hebben dan blijft het bij de vraag: wat levert minder weerstand op, met, of zonder het inzetstukje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan