membraan laat los van gasschuif => hoe te lijmen?

11 sep 2019
6
1
Bij het schoonmaken van de carburateur van mijn Yamaha Virago 535 kwam ik er achter dat de ring die het membraan vast moet houden niet meer goed in de gasschuif klemt. Een foto is waarschijnlijk duidelijker (zie bijlage).


Hierdoor gaat de gasschuif maar half open en is er ook geen vacuum. Weet iemand met welk middeltje ik deze het beste weer vast kan zetten? Met een of andere benzinevaste variant van loctite? Of iets anders? Dank alvast.
 

Bijlagen

  • 2020-01-02 17.28.10.jpg
    2020-01-02 17.28.10.jpg
    74 KB · Weergaven: 10
Weet niet of je dat nog goed vast krijgt.
Metaal op plastic en constant in contact met brandstof.

Lijkt mij eerder een knel passing.
Loctite 9497 of bison kombi (2k lijm, urethaan lijm) zijn goed bestand tegen chemicaliën, waaronder benzine.

Echter wel pas na volledige uitharding.

Persoonlijk was ik voor een sloper gegaan.
 
Deze gasschuiven zijn kwetsbaar, en erg lastig te krijgen. Wat je ook doet, doe het voorzichtig!

Benzine bestendige lijm. Met mate.

Ik heb onlangs nog membranen vervangen. Uit mijn hoofd was het idd een knelpassing. Of er moet tube lijm bij t setje hebben gezeten, want ik kan me niet voor de geest halen dat ik 1 vd lijmen die ik standaard heb daarvoor gebruikt heb.
 
Ik weet niet of het tegen benzine kan , dus dat zou ik eerst uittesten als ik jou was,
maar ik zou het proberen om het met sikaflex 256 te doen.
dat zit moervast dan.
hylomar or loctite 5600 kom ik op uit op andere forums.
 
Laatst bewerkt:
bij het setje vervangingsmembranen dat ik ooit voor m'n motor gekocht had (dus oude membraan van de gasschuif afknippen en nieuwe monteren) zat een tubetje. Bij nadere inspectie bleek dat cyanoacrylaat te zijn, oftwewel secondenlijm :X
Een jaar later functioneert het nog steeds prima
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle adviezen. Als ik een vervangende gasschuif kon vinden zou dat ook mijn voorkeur hebben maar die dingen zijn idd niet te vinden/betalen. Eerst maar voorzichtig en met mate proberen te lijmen met Bison Kombi (is het makkelijkste voorhanden en ook niet zo duur), goed laten uitharden en dan kijken hoe dat het houdt.

hou je er wel rekening mee dat het vacuumgaatje aan de onderkant van de gasschuif juist gepositioneerd wordt ten opzichte van het lipje aan het membraan ?

Heel attent, ik was er me niet van bewust. Bedankt en ik zal er op letten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan