Membranen gasschuiven Virago 535

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
Ik heb hier een Virago staan waarvan de membranen van de gasschuiven overleden waren. Na wat zoekwerk bleken de membranen ook los leverbaar. Hele gasschuif met membraan kost ca 100 euro p.s., alleen de membranen 30 euro p.s. Scheelt dus nogal.

Nu moet ik volgens de montagehandleiding eerst de positie van het membraan markeren (zit een lipje aan dat in een sparing in het carburateurhuis valt) voordat ik het oude membraan verwijder. Maar bij deze motor was de hele gasschuif te draaien in het membraan, dus dan a) maakt het geen zak uit hoe de gasschuif zit tov het lipje op het membraan of b) klopte er in de oude situatie ook al geen zak van.

In de onderzijde van de gasschuiven zit een klein gaatje. Nou wil het toeval dat ik hier nog een tweede Virago heb staan, dus daar even gekeken; bij de ene carb zat het gaatje naar de voorzijde van de motor gericht, bij de andere carb naar beneden. Ook hier zijn de membranen tov de gasschuiven draaibaar. Dus daar kan ik ook al weinig wijs uit worden.

Wie heeft dit vaker bij de hand gehad en weet hoe de membranen tov de gasschuiven gemonteerd moeten worden of weet de invloed van de positie van het gaatje tov het membraan?

Alvast dank voor jullie reacties :).
 
Terug
Bovenaan Onderaan