membranen loshalen van behuizing

23 jul 2010
113
0
Omdat m'n mengsel te arm staat wil ik m'n gasnaalden een standje hoger zetten. Echter zitten de membranen van de CV carbs (Kawa GT 550) behoorlijk vast geplakt aan de behuizingen.
Heeft er iemand een handigheidje om deze te lossen? Ben een beetje bang dat de membranen gaan scheuren; vervanging is niet echt goedkoop :X

Grt, edwin
 
full


De nr 15 v/d afb. zit dus klemvast?? (dacht zelf eerst dat het een schroef was...)
Kan er met een tang wel bij, maar is geen beweging in te krijgen...
 
Laatst bewerkt:
De schuif en de bewuste nr 15 verwarmen met een fohn voor meer speling heeft ook geen zin denk ik? De uitzettingscoefficient van messing en alu liggen nogal dicht bij elkaar..
Iemand nog een ander idee?
 
Gisteren de boel ff opnieuw opengehaald om het messing stopje met een wat aangepaste tang (voor meer grip) eruit te halen, maar geen beweging hoor.
Baal 'r een beetje van dat ik mogelijk toch nieuwe membranen moet gaan zetten omdat ik m'n naalden een standje hoger wil :?
 
Het membraan nr 18 zit vastgeplakt aan de behuizing. Dacht dus idd om deze dan maar lekker te laten zitten om scheuren te voorkomen en in de gaschuif zelf naar het stopje nr. 15 te reiken met een tang om het stopje te lichten om daarna bij de naald te kunnen.

WPh zegt niets over een kwartslagje draaien zodat het stopje eruit kan..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel een idee...

verwarm de boel tot een lekker temperatuurtje.

Dan nr 15 even aanstippen :P met dit:

[http://www.drogisterijtoppers.nl/product_thumb.php?img=images/products/wratten/geneesmiddel-zelfzorg/gezondheid/wartner.jpg&w=196&h=210 (afbeelding)]

Het verschil in uitzettingscoefficient van alu (22) t.o.v messing (18.4) is denk ik te klein om dit truukje te laten werken..
 
uitzettingscoefficient/dus niet los kunnen krijgen heb je in dit geval alleen maar mee te maken als beide onderdelen even warm zijn.

Als je het héle zaakje goed heet stookt, en dan met die wrattenstift ( vloeibaar stikstof ) dat dingetje afkoelt, moet het lukken lijkt me?
 
Wel als je met de verfbrander direct op het membraan gaat staan fikken ja..

Gewoon iets verder af houden, eventueel indirect verwarmen via zij/onderkant carb.
Maar ik neem aan dat TS zelf ook wel zo verstandig is
Met een verfbrander kan je spelen qua temperatuur ( dichterbij, verder af )
Met een fohn kan je vrij weinig.




Of dacht je dat zo'n carb/membraan een comfy 24 graden bleven tijdens het rijden?
 
Laatst bewerkt:
Zal inderdaad met beleid werken om de membranen te ontzien. Mits de verwarmings- afkoelingsmethode niet gaat werken, kom ik toch weer bij het begin uit om de membranen los te krijgen. Als deze echt te vast zitten, dan ontkom ik er niet aan om nieuwe membranen te zetten.

Leuk he, sleutelen aan een brik, het kan van een simpel klusje een heel verhaal maken wanneer alles vastgebakken zit. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan