Memjet powercommander op een Z750

Dj_Jim

Rookie
30 nov 2010
1
0
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze powercommander.

Wat er nu op mijn Z750 zit is
-Carbon Akropvic
-K&N
-Talon 45 tandwiel achteraan

Nu vroeg ik mij af of je nog pk's zou bijkrijgen bij een Z750 met de memjet

grtz jim
 
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze powercommander.

Wat er nu op mijn Z750 zit is
-Carbon Akropvic
-K&N
-Talon 45 tandwiel achteraan

Nu vroeg ik mij af of je nog pk's zou bijkrijgen bij een Z750 met de memjet

grtz jim

zie hierboven :Y

kleine aanvulling; PowerCommander en MemJet zijn twee geheel verschillende modules. De MemJet werkt een stuk minder secuur, maar is dan wel weer simpeler, zelf af- en bij te stellen en een stuk goedkoper.
 
Heeft er toevallig iemand ervaring met deze powercommander.

Wat er nu op mijn Z750 zit is
-Carbon Akropvic
-K&N
-Talon 45 tandwiel achteraan

Nu vroeg ik mij af of je nog pk's zou bijkrijgen bij een Z750 met de memjet

grtz jim

De memjet is geen powercommander :N

Het is een module die;

Door de luchttemperatuursensor te misleiden, laat hij de ECU denken dat het kouder is dan effectief het geval is. Koudere lucht bevat meer zuurstof en dus spuit hij vanzelf meer benzine in, met een rijker mengsel en beter presterende motor tot gevolg

Hij misleid dus alleen waardoor zoals hier boven leest een rijker mengsel inspuit.
Nadeel is dat hij dit over het hele gebied doet dus ook waar hij evt. al rijk staat :/
Welke stand je dit ding moet zetten lijkt mij dan ook een gokkie :?
Er valt dus niets af te stellen.....

Zou maar even doorsparen voor een echte PC/Rapidbike en hem goed af laten stellen,
dan kan je gelijk zien of je wat gewonnen hebt.
Gaat in de regel meer dat hij beter op het gas reageert en niet te schraal/rijk staat
en daardoor evt. dips in de vermogenskromme er zo goed mogelijk uitgehaald worden
dan om de paar PK/NM winst.

Gaat het je echt om meer Pkaas, dan inruilen voor een 1000 ;)
 
De memjet is geen powercommander :N

Het is een module die;

Door de luchttemperatuursensor te misleiden, laat hij de ECU denken dat het kouder is dan effectief het geval is. Koudere lucht bevat meer zuurstof en dus spuit hij vanzelf meer benzine in, met een rijker mengsel en beter presterende motor tot gevolg

Hij misleid dus alleen waardoor zoals hier boven leest een rijker mengsel inspuit.
Nadeel is dat hij dit over het hele gebied doet dus ook waar hij evt. al rijk staat :/
Welke stand je dit ding moet zetten lijkt mij dan ook een gokkie :?
Er valt dus niets af te stellen.....

Zou maar even doorsparen voor een echte PC/Rapidbike en hem goed af laten stellen,
dan kan je gelijk zien of je wat gewonnen hebt.
Gaat in de regel meer dat hij beter op het gas reageert en niet te schraal/rijk staat
en daardoor evt. dips in de vermogenskromme er zo goed mogelijk uitgehaald worden
dan om de paar PK/NM winst.

Gaat het je echt om meer Pkaas, dan inruilen voor een 1000 ;)

wat rond 2000RPM en rond 12000RPM al het geval is :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan