Men neme een Arrow demper...en toen?

Da Puppet Masta

Die hard MF'er
31 mrt 2003
669
0
Ik ben in het bezit van een Gsx-R 600 van 1997 en heb daarop binnenkort een mooie Arrow einddemper zitten.
Welke stap ga ik nu nemen? En wat voor vermogenstoename kan ik hierbij verwachten? Ik had er 108 aan de kruk en denk er met de demper op 110 te komen.
Wat zal verder welk resultaat hebben (andere filter, dynojet, G-pack)en wat is jullie ervaring met al dit?

Bye,

DPM
 
Door het plaatsen van een open demper wordt de motor armer,
om dit op te lossen kun je een dynojetkit monteren verwacht een
5pk vermogens toename icm je demper.

kijk anders eens op http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)
 
Door het plaatsen van een open demper wordt de motor armer,
om dit op te lossen kun je een dynojetkit monteren verwacht een
5pk vermogens toename icm je demper.

kijk anders eens op http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)

Dank voor reactie. Ik lees dit soort dingen ook wel op het net maar vaak komt er vele malen meer bij kijken dan enkel een dynokitje. Wat ik namelijk veel zie en hoor is dat mensen een andere demper, filter en dyno nemen maar nooit checken of het werkt dmv vermogensbank. Hiernaar ben ik dus op zoek. Hebben jullie ervaring met dit soort werk voor dit model en hiervan ook een uitdraai. Hard bewijs dus... ;) En ik wil dus weten wat voor extra werk er nog bijkomt om ervoor te zorgen dat het allemaal optimaal werkt. Dit zal in veel van de gevallen financieeel gezien even hoog zijn al de aanschaf van alle spullen zelf.

Bye,

DPM
 
Je moet dit even navragen bij powerpoint, ik heb mijn CBR daar laten afstellen
met dynojetkit en K&N filter en ben zeer tevreden. totaal andere motorfiets geworden.

Wat is de vermogenstoename bij je CBR dan? En wat heeft het je allemaal gekost? Dus de onderdelen en de afstelling?

Heb je een link naar powerpoint?

Thx,

DPM
 
Door het plaatsen van een open demper wordt de motor armer,
om dit op te lossen kun je een dynojetkit monteren verwacht een
5pk vermogens toename icm je demper.

kijk anders eens op http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)

demper alleen levert niet zo veel vermogen erbij, icm met een dynojet levert wel wat, 6 pk ofzo.
 
demper alleen levert niet zo veel vermogen erbij, icm met een dynojet levert wel wat, 6 pk ofzo.

Ik denk dat ik met enkel de demper 1 a 2 pk win. Lijkt weining maar reeel. Ik denk dat 6 pk enkel in het ideale geval aan de orde is. Bovendien vind ik de 2 pk die ik nu win nog wel betaalbaar maar wil dus weten aan welke kosten ik moet denken als ik wil fine-tunen (k&n en dynokitje). Wat is jullie financiele ervaring hiermee?
 
Vermogens toename middengebied 7 achterwiel pk's, toptoeren een 5 pk.
heb K&N filter + Dynokit laten monteren (had al een Laser demper)
Was in totaal 320 euro kwijt het is zeker de moeite.

Link van powerpoint heb ik boven al genoemd http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)
 
Vermogens toename middengebied 7 achterwiel pk's, toptoeren een 5 pk.
heb K&N filter + Dynokit laten monteren (had al een Laser demper)
Was in totaal 320 euro kwijt het is zeker de moeite.

Link van powerpoint heb ik boven al genoemd http://www.powercommander.nl (www.powercommander.nl)

Heb jij deze vermogens naar aanleiding van een dynorun? Kun je die posten?
En om wat voor motor gaat het hier? CBR 600 r uit welk jaar? Dat is carbs, lijkt me dus.
Wat is het standaard vermogen en wat heb je nu? En dat is 320 euro aan kitje, k&n en afstellen + aantal runs om te proberen? Dat is wel erg mooi dan...

Thx,

DPM
 
Duitse motorbladen (Motorrad, PS) voeren vaak vermogensmetingen uit met een stuk of 10 vervangingsdempers op populaire motorfietsen.
Resultaat: in het gunstigste geval 1 of 2 pk meer op top, meestal gelijkblijvend of slechter. Middengebied meestal geen verschil (is ook logisch).
PS heeft ook een test uitgevoerd met allerlei carburateurkitjes en "Powercommander" achtige kastjes op een paar sportmotoren, resultaat nihil, soms bedroevend slecht.
Vermogenstoenames van vele pk's in het middengebied klingt natuurlijk leuk; er staat echter wel meer onzin in reclamefolders.
 
Je bedoelt waarschijnlijk dat schokkerig overgangsgebied? Had m'n eigen fiets ook, bougie's er in met dubbele massa elektrode's, carburatie goed synchroniseren, opgelost!!
Wat ik niet begrijp is dat men bijna automatisch alle "carburatie" gerelateerde problemen denkt op te lossen door de montage van Powercommander boxjes of carburateurkitjes. Ik geloof niet in een standaard filosofie van "Pomp er maar meer benzine in, werkt altijd". Kost handen vol met geld, terwijl de uitkomst soms rampzalig is. Ik denk dat suggestie ook een grote rol speelt.
Uiteraard kunnen er motoren zijn waarbij b.v door de montage van losse filters etc. de benzine-luchtverhouding volledig zoek is; dan moet je dus wel een en ander aanpassen, wat zo maar een dag kan kosten. Meestal wordt er echter een standaard kitje opgezet en Klaar is Kees.

Uitaard moet iedereen doen waar hij (of zij) in gelooft *D
Groeten, Sebo
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik met enkel de demper 1 a 2 pk win. Lijkt weining maar reeel. Ik denk dat 6 pk enkel in het ideale geval aan de orde is. Bovendien vind ik de 2 pk die ik nu win nog wel betaalbaar maar wil dus weten aan welke kosten ik moet denken als ik wil fine-tunen (k&n en dynokitje). Wat is jullie financiele ervaring hiermee?
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.

Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen. :X
 
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.

Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen. :X

:^ :^
 
Ik denk dat die 1 á 2 pk erg optimistisch is. Bij tests van verschillende dempers in de PB bleek dat het vermogen er vaak op achteruit gaat of in het gunstigste geval gelijk blijft als je alleen een demper monteert. Verder kan het monteren van een open demper zonder verder iets te doen aan de carburatie leiden tot een verslechtering van de koppelkromme (zoals bijv. een extra dip of erger maken van een bestaande dip). De reden is dat je motor meestal armer gaat lopen met een open demper. Om dit te corrigeren kun je dan een dynojetkit laten monteren. Om er zeker van te zijn dat je motor dan ook iig voldoende lucht krijgt is het meestal handig om dan ook gelijk een open luchtfilter te monteren.

Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen. :X

Volg deze link maar eens...http://www.motorfreaks.nl/index.php/review/316/1
Ik geloof ook nooit in een enorme toename van vermogen en koppel maar jouw verhaal is ook wel weer erg negatief. Mijn motor is standaard en voldoet aan alle specificaties van de fabrikant. Tevens is hij ietsjes rijk afgesteld. Ik denk dus dat in een dergelijk geval er zeker wel wat winst te behalen is. Al is het alleen maar het corrigeren van de dip die ook mijn fiets heeft. Nogmaals, zie de link.

DPM
 
Overigens is het wel slordig om een dynojetkit te monteren zonder het op een vermogensbank te testen. Dan kun je het net zo goed niet doen. :X

Helemaal met je eens maar ik ben benieuw wie dit ook echt doet...denk dat ik er maar eens een polletje aan ga wijden...
Even uitzoeken hoe dit werkt.

bye,
DPM
 
Terug
Bovenaan Onderaan