menggas of argon gascilinder 10 of 20L

Voor?
Ik haal ze uit duitsland 20 ltr argon 150 euro inclusief (volle) koopfles, vulling 46 euro kunnen ze in nederland bij lange na niet voor leveren.
 
Laatst bewerkt:
20 ltr argon 150 euro inclusief (volle) koopfles, vulling 46 euro

Waar je ook kijkt, goedkoper ga je het niet vinden. Een 10 liter fles voor die prijs is in NL het gemiddelde.
 
Bedankt voor de tip x7! maar helaas kom ik zelden in Duitsland :(

@ poema, rustbuster heeft volgensmij min of meer 'normale' prijzen.

Ik heb wel een 10l cilinder aangeboden gekregen maar die is over z'n keuring heen, valt zoiets nog te keuren? of is het verstandiger toch wat dieper in de buidel te tasten voor een evt nieuwe fles met keuring?
 
Daar moet je mee oppassen. Veel leveranciers willen zo'n 2de hans fles niet keuren of ze keuren hem wel en hij wordt afgekeurd (weg geld).

Bij rustbuster kost een 10 eigendom fles menggas tegenwoordig €195,- gevuld en dat is duur.
Ben je trouwens op zoek naar Argon of Menggas of alleen een lege cilinder?
 
na wat verhalen op internet te hebben gelezen ben ik er ook achter dat ik gewoon een gekeurde fles nodig heb daar ik hem niet zelf op m'n werk ofzo kan vullen en een ongekeurde fles gewoon link kan zijn.

Ik heb een mig apparaat gekocht en zoek menggas, een volle of lege cilinder die lege kan ik dan wel weer laten vullen. Gezien ik hem niet zo veel gebruik is een nieuwe fles in verhouding aardig aan de prijs dus vandaar m'n zoektocht naar een goedkoper alternatief ;)
 
O.K de tip van de week dan: Kuiper gas in Eemnes. Even bellen, benadrukken dat je particulier bent en geen BTW bon hoeft ben je voor rond de €130,- klaar.

Anders bij mij in het Contiweld ruilsysteem voor €148,- (10 Liter gevuld, met ruilsysteem dus altijd gekeurde fles in huis).
 
O.K de tip van de week dan: Kuiper gas in Eemnes. Even bellen, benadrukken dat je particulier bent en geen BTW bon hoeft ben je voor rond de €130,- klaar.

Anders bij mij in het Contiweld ruilsysteem voor €148,- (10 Liter gevuld, met ruilsysteem dus altijd gekeurde fles in huis).

Kijk dat zijn betere prijzen :) weet je toevallig ook niet zo'n adres in noord holland? helaas kom ik niet zo vaak in de andere provincies...
 
Mmm.. maar eens even kijken of dr binnenkort nog wat op de planning staat richting groningen of soest.
Die 220e wat ze hier in zwaag vragen is me toch wat te gortig voor de hobby :/
 
ik heb ook een vraag.
als ik zon gevulde fles uit Duitsland haal, kan je die fles ook als die leeg is in Nederland laten vullen of ruilen met een ruilfles ofzo of moet ik daarvoor echt weer naar Duitsland waar ik hem heb gehaald?

en 2de vraag is: het lijkt gewoon een supermarkt, dus hebben ze altijd van die gevulde flessen in hun assortiment?

en 3de vraag is: hoelang is de keuring op zon fles en als ik hem helemaal niet leeg krijg in die keuringperiode wat moet ik dan?
 
In nederland ruilen gaat niet
Ik weet niet of alle grenzland markten gasflessen hebben die waar ik naartoe ga is redelijk groot.
Mijn fles heb ik eind 2009 gehaald keuring loopt tot 2019 10 jaar moet wel lukken.
Hou wel rekening met een andere maat schroefdraad ik heb een andere wartel op mijn reduceer gezet.
 
ok heel erg bedankt x7.
en waar haal ik zon wartel, heb je een adres of een winkel of kan ik die daar in duitland ook halen?
 
@ cb-sacco
Heb je misschien meer info (of website) van het contiweld ruilsysteem? Ik heb even rondgekeken maar kan dr eigenlijk niks van vinden alleen contiweld als producent van lasapparaten.
Een ruilsysteem is namelijk een prima idee, maar wel handig om te weten of er ook bedrijven in de buurt zijn die ook aangesloten zijn ;)
 
Hi:

Hmja, ik ben zelf Contiweld dealer gheheh.. Het ruilsysteem is pas sinds een jaar in opbouw (de lasapparaten zijn er echter wel al dik 20 jaar). Er zijn een aantal dealers die wel de lasapparatuur, maar niet het ruilsysteem hebben, omdat ze bijvoorbeeld aan HWTS vast zitten.

Op dit moment is het nog voornamelijk in het midden des lands te krijgen: Barneveld, Soest, Apeldoorn en een paar die ik (nog) niet ken..
 
Hi:

Hmja, ik ben zelf Contiweld dealer gheheh.. Het ruilsysteem is pas sinds een jaar in opbouw (de lasapparaten zijn er echter wel al dik 20 jaar). Er zijn een aantal dealers die wel de lasapparatuur, maar niet het ruilsysteem hebben, omdat ze bijvoorbeeld aan HWTS vast zitten.

Op dit moment is het nog voornamelijk in het midden des lands te krijgen: Barneveld, Soest, Apeldoorn en een paar die ik (nog) niet ken..

Dat is jammer, zou elke keer een hele rit worden voor een vulling ;)
 
Hallo mensen. Ik kwam na wat struinen op internet dit forum tegen en zag dat er iemand opzoek was naar een goedkope menggas cilinder? Ik heb namelijk een 50 Liter menggas cilinder staan. Argon/Co2 (verhouding 85/15)

De cilinder zit nieuw in de keur en kan mee tot 2021
Ook is hij opnieuw gespoten en zit zit er een nieuwe afsluiter op en een nieuwe stalen tulpkap.
Hij is nog niet gebruikt en zit daarom nog helemaal vol!

Ik hoef er geen hoofdprijs voor maar zat zelf te denken aan een eurotje of 250,- of een ander leuk bod:)

Dus mochten er nog mensen zijn met interesse dan kun je me een mailtje sturen op e.s.dekkers@gmail.com

Groeten,
Erwin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan