Mengsel te arm?

YamahaWR450

Yamaha WR450F 2004
20 feb 2019
66
20
Goedemorgen allemaal,

Ik heb het idee dat het brandstof/luchtmengsel van mijn Yamaha WR450F (2004 model) te arm staat afgesteld. Sinds ik er een nieuw uitlaatsysteem onder heb gemonteerd ploft deze zo nu en dan.

Nu heb ik de mengselschroef op de carburateur een paar slagen naar buiten gedraaid, echter moet ik de schroef zó ver uit de carburateur draaien (voordat de motor fatsoenlijk loopt) dat deze er af en toe uit trilt.


Zou ik deze schroef gewoon met het een of ander vast kunnen maken zodat deze er niet uit valt, of moet de sproeier o.i.d. worden vervangen om dit probleem op te lossen?


Als ik niet duidelijk genoeg ben, twijfel niet om te vragen! :)


Groet,
YamahaWR450
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb het idee dat het brandstof/luchtmengsel van mijn Yamaha WR450F (2004 model) te arm staat afgesteld. Sinds ik er een nieuw uitlaatsysteem onder heb gemonteerd ploft deze zo nu en dan.

Nu heb ik de mengselschroef op de carburateur een paar slagen naar buiten gedraaid, echter moet ik de schroef zó ver uit de carburateur draaien (voordat de motor fatsoenlijk loopt) dat deze er af en toe uit trilt.


Zou ik deze schroef gewoon met het een of ander vast kunnen maken zodat deze er niet uit valt, of moet de sproeier o.i.d. worden vervangen om dit probleem op te lossen?


Als ik niet duidelijk genoeg ben, twijfel niet om te vragen! :)


Groet,
YamahaWR450
Ja dan moet je een groter stationair-sproeier er in zetten, denk ook dat je de hoofd-sproeier moet aanpassen.
 
Goedemorgen allemaal,

Ik heb het idee dat het brandstof/luchtmengsel van mijn Yamaha WR450F (2004 model) te arm staat afgesteld. Sinds ik er een nieuw uitlaatsysteem onder heb gemonteerd ploft deze zo nu en dan.

Nu heb ik de mengselschroef op de carburateur een paar slagen naar buiten gedraaid, echter moet ik de schroef zó ver uit de carburateur draaien (voordat de motor fatsoenlijk loopt) dat deze er af en toe uit trilt.


Zou ik deze schroef gewoon met het een of ander vast kunnen maken zodat deze er niet uit valt, of moet de sproeier o.i.d. worden vervangen om dit probleem op te lossen?


Als ik niet duidelijk genoeg ben, twijfel niet om te vragen! :)


Groet,
YamahaWR450
Kun je de naald niet wat hoger zetten:

Of eigenlijk: je moet je motor op nieuw afstellen, de echte goede manier is het afstellen op een testbank.
 
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties :)

Helaas ben ik zelf niet handig genoeg om met de carburateur te klooien.. De motor is pas terug van onderhoud en de monteur zei dat de afstelling op deze manier niet veel kwaad kon.. Had gehoopt dat ik die schroef gewoon op deze stand vast kon zetten :P
 
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties :)

Helaas ben ik zelf niet handig genoeg om met de carburateur te klooien.. De motor is pas terug van onderhoud en de monteur zei dat de afstelling op deze manier niet veel kwaad kon.. Had gehoopt dat ik die schroef gewoon op deze stand vast kon zetten :P
Als je echt je hele systeem hebt aangepast (dus niet alleen de demper) dan is het wel aan te raden om opnieuw af te stellen.
Als je niet zelf wilt prutsen zou ik em wegbrengen en een dynojet setje laten installeren+afstellen
 
Thanks voor de tip. Heb je ongeveer een idee van wat zoiets zou kosten?
Ff rondbellen in de regio waar je woont, motorcross zaken hebben soms ook een testbank,die doen dat soort motoren ook afstellen,van 1 weet ik het zeker,dat
is Motorcross Aad in Bleiswijk,en anders Dynojet centers of Ruud Frederiks in Goes.
 
Tovami was voor mij erg goed, de vtr loopt zoveel beter en meer direct op het gas. Meen 225 euro paar jaar terug. Andere sproeiers en gasnaalden (tovamiKit) icm afstellen op de bank. Zelf sproeiers/naaldhoogte aanpassen zou ik nooit doen. Onderin te arm, bovenin te rijk was het hier. Ook door open uitlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan