Goeiedag,
Ik heb laatst een honda shadow vt750 c2 uit 1997 gekocht.
Motor draaide goed met de testrit maar na vervoer op een aanhanger draaide de motor slecht. Veel klappen in de uitlaat en weinig power. De benzine vervangen, luchtfilter en bougies gecontroleerd en de carbs getest op sync. Dit was allemaal goed. Tot slot nog de sproeiers gereinigd en kanalen doorgeblazen. Dit was allemaal nog wel aardig schoon, echt maar een minimale hoeveelheid witte aanslag.
Nu rijd de motor weer redelijk maar nog niet zoals hij moet. Ook het geluid van de motor klinkt dof, rare vergelijking maar alsof hij een natte wind laat. Even een stukje mee gereden en de bougies eruit gedraaid en deze waren zwart. Nou zitten er op beide carbs 2 mengselschroefen en ik ben daar mee gaan rommelen maar krijg het idee dat het weinig effect heeft. Als ik aan het rijden ben voelt het alsof de motor in houd en de toeren stijgen maar langzaam vergeleken de hoeveelheid gas. Dan op een gegeven moment gaat de motor stotteren alsof hij twijfeld om harder te gaan en dan ineens draaid de motor goed en schiet de motor vooruit. Alsof hij niet genoeg brandstof krijgt en dan ineens wel maar de bougies zeggen dat hij teveel brandstof krijgt.
Ook met de stelschroef vraag ik me af welke kant ik op moet draaien voor rijk en arm want dat schijnt nogal uit te maken. Het verschil zou hem liggen aan welke kant de stelschroef zit. Motorzijdig of luchtfilterzijdig. Mijne zit motorzijdig.
Ik heb laatst een honda shadow vt750 c2 uit 1997 gekocht.
Motor draaide goed met de testrit maar na vervoer op een aanhanger draaide de motor slecht. Veel klappen in de uitlaat en weinig power. De benzine vervangen, luchtfilter en bougies gecontroleerd en de carbs getest op sync. Dit was allemaal goed. Tot slot nog de sproeiers gereinigd en kanalen doorgeblazen. Dit was allemaal nog wel aardig schoon, echt maar een minimale hoeveelheid witte aanslag.
Nu rijd de motor weer redelijk maar nog niet zoals hij moet. Ook het geluid van de motor klinkt dof, rare vergelijking maar alsof hij een natte wind laat. Even een stukje mee gereden en de bougies eruit gedraaid en deze waren zwart. Nou zitten er op beide carbs 2 mengselschroefen en ik ben daar mee gaan rommelen maar krijg het idee dat het weinig effect heeft. Als ik aan het rijden ben voelt het alsof de motor in houd en de toeren stijgen maar langzaam vergeleken de hoeveelheid gas. Dan op een gegeven moment gaat de motor stotteren alsof hij twijfeld om harder te gaan en dan ineens draaid de motor goed en schiet de motor vooruit. Alsof hij niet genoeg brandstof krijgt en dan ineens wel maar de bougies zeggen dat hij teveel brandstof krijgt.
Ook met de stelschroef vraag ik me af welke kant ik op moet draaien voor rijk en arm want dat schijnt nogal uit te maken. Het verschil zou hem liggen aan welke kant de stelschroef zit. Motorzijdig of luchtfilterzijdig. Mijne zit motorzijdig.